Naslovna Izbor uredništva Najčešći kvarovi Renault Clio IV (2012. – 2019.)

Najčešći kvarovi Renault Clio IV (2012. – 2019.)

0
85

Renault Clio IV, predstavljen 2012. godine, četvrta je generacija jednog od najprodavanijih gradskih automobila u Europi. Dostupan kao hatchback i karavan (Grandtour), Clio IV se nudi s raznim benzinskim i dizelskim motorima, modernom opremom i privlačnim dizajnom. Iako je u globalu riječ o pouzdanom vozilu, s godinama eksploatacije kod određenih motora i sustava javljaju se tipični kvarovi koje vrijedi detaljno poznavati, posebno ako planiraš kupovinu polovnog primjerka.

1. Motori – slabe točke i kvarovi

1.1. Benzinski motori

1.1.1. 0.9 TCe (H4Bt) – trocilindrični turbo

Simptomi:
  • Povećana potrošnja ulja

  • Nepravilan rad pri hladnom startu

  • Lampica motora (check engine)

Uzroci:

Motor je poznat po curenju ulja iz brtve poklopca ventila i osjetljivosti na kvalitetu ulja. S vremenom dolazi do stvaranja naslaga ugljika na ventilima, osobito kod vožnje na kratke relacije. Također, senzor bregaste osovine zna otkazati.

Prevencija:
  • Izmjena ulja svakih 10.000 – 12.000 km

  • Povremeno “čišćenje” motora dužom vožnjom u višim okretajima

  • Provjera brtvi i senzora

1.1.2. 1.2 16V (D4F) – atmosferski motor

Simptomi:
  • Slab odziv na gas

  • Visoka potrošnja goriva

  • Curenje ulja

Uzroci:

Stari, ali pouzdan motor. Glavni problemi uključuju curenje ulja iz brtve kartera i gubitak kompresije zbog trošenja ventila. Nema turbine, ali može trošiti više goriva od očekivanog ako se ne održava redovito.

Prevencija:
  • Redovita kontrola razine ulja

  • Servis svakih 15.000 km

  • Zamjena svjećica i filtera zraka

1.1.3. 1.2 TCe (H5Ft) – turbo benzinski motor

Simptomi:
  • Gubitak snage

  • Povećana potrošnja ulja

  • Problemi s turbopunjačem

Uzroci:

Kod ovog motora često strada turbina zbog loše kvalitete ulja ili začepljenja dovodnog crijeva. Poznato je i pucanje ispušne grane. Zbog dizajna glave motora, kvarovi mogu biti skupi.

Prevencija:
  • Zamjena ulja svakih 10.000 km

  • Korištenje isključivo preporučenog ulja (ACEA A3/B4)

  • Povremena kontrola turbine

1.2. Dizelski motori

1.2.1. 1.5 dCi (K9K serija)

Simptomi:
  • Cukanje pri vožnji

  • Upozorenje “check injection system”

  • Problemi pri startu

Uzroci:

Jedan od najpouzdanijih Renaultovih motora, ali poznat po problemima s ubrizgavanjem goriva (dizne), začepljenjem EGR ventila, te problemima sa senzorima radilice i bregaste. Također se zna začepiti DPF ako se vozi isključivo u gradu.

Prevencija:
  • Korištenje kvalitetnog goriva (preporučeno s aditivima)

  • Redovita regeneracija DPF-a (vožnja na autocesti)

  • Zamjena filtera goriva svakih 30.000 km

2. Električni sustavi i elektronika

2.1. ABS i ESP problemi

Simptomi:
  • Lampica ABS/ESP ostaje upaljena

  • Gubitak funkcije pomoći pri kočenju

Uzroci:

Najčešće stradaju senzori na kotačima zbog nakupljanja prljavštine, korozije na konektorima, ali i sam ABS modul zna otkazati.

Prevencija:
  • Redovito pranje podvozja

  • Provjera senzora na kotačima

  • Očistiti i podmazati konektore

2.2. Centralna elektronika (BSI, UCH moduli)

Simptomi:
  • Nepaljenje svjetala

  • Zaključavanje/otključavanje vrata ne radi

  • Problemi s podizačima stakala

Uzroci:

UCH (Unité Centrale Habitacle) modul je osjetljiv na vlagu i loše uzemljenje. Zna se dogoditi i greška softverske prirode, posebno ako je vozilo bilo poplavljeno ili je vlaga ušla kroz prednju šajbu.

Prevencija:
  • Izbjegavanje pranja motornog prostora

  • Provjera dihtunga šajbe

  • Sušenje i zaštita konektora kontakt sprejem

2.3. Problemi s multimedijom i navigacijom (R-Link)

Simptomi:
  • Sustav se zamrzava

  • Navigacija ne nalazi satelit

  • Ekran ne reagira

Uzroci:

R-Link sustav zna imati softverske bugove, a ekran može prestati raditi zbog problema s napajanjem. Ponekad pomaže ažuriranje softvera putem USB-a, a u težim slučajevima potrebna je zamjena cijele jedinice.

Prevencija:
  • Ažuriranje softvera s Renault weba

  • Izbjegavanje isključivanja vozila dok sustav još radi

  • Ne izlagati ekran visokim temperaturama

3. Mjenjači i spojka

3.1. Ručni mjenjač (5/6 stupnjeva)

Simptomi:
  • Teško prebacivanje u brzine

  • Cviljenje u leru

  • Vibracije pri kretanju

Uzroci:

Problematičan ležaj spojke i kvačilo (osobito kod dCi modela), te curenje ulja iz mjenjača koje ošteti zupčanike. Česta pojava je i istrošenost sinhrona (naročito 2. brzina).

Prevencija:
  • Redovita zamjena ulja u mjenjaču (nije predviđeno, ali korisno)

  • Provjera nivoa ulja svakih 30.000 km

  • Ne držati nogu na kvačilu u vožnji

3.2. Automatski mjenjač (EDC – Efficient Dual Clutch)

Simptomi:
  • Trzanje pri promjeni brzina

  • Usporeni odziv

  • Upozorenje na grešku mjenjača

Uzroci:

EDC je dvostruki suhi spoj (Getrag) i osjetljiv je na način vožnje. Čest problem je pregrijavanje mjenjača i habanje spojki. Također su poznati problemi s mehatronikom.

Prevencija:
  • Izbjegavati štopanje i puzanje u kolonama

  • Izmjena ulja svakih 60.000 km

  • Resetiranje adaptacija nakon većih intervencija

4. Ovjes i upravljanje

4.1. Amortizeri i ležajevi

Simptomi:
  • Kucanje u vožnji

  • Neravnomjerno trošenje guma

  • “lutanje” po cesti

Uzroci:

Često stradaju ležajevi amortizera, krajevi spone i stabilizatori, osobito ako se vozilo koristi na lošim cestama. Kod Grandtour verzije dodatno opterećenje ubrzava trošenje.

Prevencija:
  • Provjera svakih 20.000 km

  • Geometrija kotača jednom godišnje

  • Zamjena guma u paru s ispitivanjem ovjesa

4.2. Volan i servo sustav

Simptomi:
  • Teško okretanje volana

  • Povremeno blokiranje

  • Upozorenje na EPS sustav

Uzroci:

Električni servo motor zna zakazati zbog greške u senzoru momenta ili naponskih problema. Kod starijih primjeraka može otkazati upravljački modul.

Prevencija:
  • Čuvati akumulator u dobrom stanju

  • Izbjegavanje “do kraja” skretanja volana

  • Povremena provjera grešaka OBD dijagnostikom

5. Klima uređaj i grijanje

Simptomi:

  • Slab protok zraka

  • Neispravno grijanje/hlađenje

  • Neugodni mirisi iz ventilacije

Uzroci:

Često začepljenje filtra kabine, otkazivanje ventilatora kabine i problemi s aktuatorima klapni. Kod automatske klime zna otkazati i senzor temperature.

Prevencija:

  • Zamjena filtra kabine svakih 15.000 km

  • Dezinfekcija ventilacije jednom godišnje

  • Punjenje klime svake 2 godine

6. Karoserija i oprema

6.1. Kvarovi na bravi, kvakama i zaključavanju

Simptomi:
  • Ne zaključavaju se sva vrata

  • Nemogućnost otvaranja iznutra

  • Kvarovi na sustavu “keyless”

Uzroci:

Mehanizmi brava skloni su koroziji. Električni dio kvaka (osobito kod keyless sustava) zna otkazati, a zamjena može biti skupa.

Prevencija:
  • Povremeno podmazivanje mehanizama

  • Ne otvarati vrata “na silu” zimi

  • Provjera senzora prisutnosti ključa

6.2. Problemi s električnim staklima i retrovizorima

Simptomi:
  • Staklo ne ide do kraja

  • Retrovizor se ne sklapa

  • Stakla zapinju

Uzroci:

Mehanizmi podizača stakala se troše, sajle pucaju. Kod retrovizora zna zakazati motor zbog nakupljene vlage.

Prevencija:
  • Čišćenje vođica stakala

  • Izbjegavanje prečestog otvaranja/zatvaranja

  • Zamjena mehanizma prije potpunog kvara

Zaključak

Renault Clio IV je solidan gradski automobil, ali kao i većina modernih vozila, ima svojih slabih točaka. Najčešći kvarovi vezani su uz:

  • Motore (TCe i dCi) – turbopunjači, EGR, DPF

  • Elektroniku – senzori, moduli, multimedija

  • Ovjes i upravljanje – krajevi spone, ležajevi, amortizeri

  • Mjenjače – EDC automatika, kvačilo kod ručnih

Uz pravilno održavanje i pažnju, većina problema može se izbjeći ili ublažiti. Kupci polovnih Clio IV primjeraka trebaju posebno obratiti pažnju na servisnu povijest i stanje kritičnih komponenti.