Renault Clio IV, predstavljen 2012. godine, četvrta je generacija jednog od najprodavanijih gradskih automobila u Europi. Dostupan kao hatchback i karavan (Grandtour), Clio IV se nudi s raznim benzinskim i dizelskim motorima, modernom opremom i privlačnim dizajnom. Iako je u globalu riječ o pouzdanom vozilu, s godinama eksploatacije kod određenih motora i sustava javljaju se tipični kvarovi koje vrijedi detaljno poznavati, posebno ako planiraš kupovinu polovnog primjerka.
1. Motori – slabe točke i kvarovi
1.1. Benzinski motori
1.1.1. 0.9 TCe (H4Bt) – trocilindrični turbo
Simptomi:
-
Povećana potrošnja ulja
-
Nepravilan rad pri hladnom startu
-
Lampica motora (check engine)
Uzroci:
Motor je poznat po curenju ulja iz brtve poklopca ventila i osjetljivosti na kvalitetu ulja. S vremenom dolazi do stvaranja naslaga ugljika na ventilima, osobito kod vožnje na kratke relacije. Također, senzor bregaste osovine zna otkazati.
Prevencija:
-
Izmjena ulja svakih 10.000 – 12.000 km
-
Povremeno “čišćenje” motora dužom vožnjom u višim okretajima
-
Provjera brtvi i senzora
1.1.2. 1.2 16V (D4F) – atmosferski motor
Simptomi:
-
Slab odziv na gas
-
Visoka potrošnja goriva
-
Curenje ulja
Uzroci:
Stari, ali pouzdan motor. Glavni problemi uključuju curenje ulja iz brtve kartera i gubitak kompresije zbog trošenja ventila. Nema turbine, ali može trošiti više goriva od očekivanog ako se ne održava redovito.
Prevencija:
-
Redovita kontrola razine ulja
-
Servis svakih 15.000 km
-
Zamjena svjećica i filtera zraka
1.1.3. 1.2 TCe (H5Ft) – turbo benzinski motor
Simptomi:
-
Gubitak snage
-
Povećana potrošnja ulja
-
Problemi s turbopunjačem
Uzroci:
Kod ovog motora često strada turbina zbog loše kvalitete ulja ili začepljenja dovodnog crijeva. Poznato je i pucanje ispušne grane. Zbog dizajna glave motora, kvarovi mogu biti skupi.
Prevencija:
-
Zamjena ulja svakih 10.000 km
-
Korištenje isključivo preporučenog ulja (ACEA A3/B4)
-
Povremena kontrola turbine
1.2. Dizelski motori
1.2.1. 1.5 dCi (K9K serija)
Simptomi:
-
Cukanje pri vožnji
-
Upozorenje “check injection system”
-
Problemi pri startu
Uzroci:
Jedan od najpouzdanijih Renaultovih motora, ali poznat po problemima s ubrizgavanjem goriva (dizne), začepljenjem EGR ventila, te problemima sa senzorima radilice i bregaste. Također se zna začepiti DPF ako se vozi isključivo u gradu.
Prevencija:
-
Korištenje kvalitetnog goriva (preporučeno s aditivima)
-
Redovita regeneracija DPF-a (vožnja na autocesti)
-
Zamjena filtera goriva svakih 30.000 km
2. Električni sustavi i elektronika
2.1. ABS i ESP problemi
Simptomi:
-
Lampica ABS/ESP ostaje upaljena
-
Gubitak funkcije pomoći pri kočenju
Uzroci:
Najčešće stradaju senzori na kotačima zbog nakupljanja prljavštine, korozije na konektorima, ali i sam ABS modul zna otkazati.
Prevencija:
-
Redovito pranje podvozja
-
Provjera senzora na kotačima
-
Očistiti i podmazati konektore
2.2. Centralna elektronika (BSI, UCH moduli)
Simptomi:
-
Nepaljenje svjetala
-
Zaključavanje/otključavanje vrata ne radi
-
Problemi s podizačima stakala
Uzroci:
UCH (Unité Centrale Habitacle) modul je osjetljiv na vlagu i loše uzemljenje. Zna se dogoditi i greška softverske prirode, posebno ako je vozilo bilo poplavljeno ili je vlaga ušla kroz prednju šajbu.
Prevencija:
-
Izbjegavanje pranja motornog prostora
-
Provjera dihtunga šajbe
-
Sušenje i zaštita konektora kontakt sprejem
2.3. Problemi s multimedijom i navigacijom (R-Link)
Simptomi:
-
Sustav se zamrzava
-
Navigacija ne nalazi satelit
-
Ekran ne reagira
Uzroci:
R-Link sustav zna imati softverske bugove, a ekran može prestati raditi zbog problema s napajanjem. Ponekad pomaže ažuriranje softvera putem USB-a, a u težim slučajevima potrebna je zamjena cijele jedinice.
Prevencija:
-
Ažuriranje softvera s Renault weba
-
Izbjegavanje isključivanja vozila dok sustav još radi
-
Ne izlagati ekran visokim temperaturama
3. Mjenjači i spojka
3.1. Ručni mjenjač (5/6 stupnjeva)
Simptomi:
-
Teško prebacivanje u brzine
-
Cviljenje u leru
-
Vibracije pri kretanju
Uzroci:
Problematičan ležaj spojke i kvačilo (osobito kod dCi modela), te curenje ulja iz mjenjača koje ošteti zupčanike. Česta pojava je i istrošenost sinhrona (naročito 2. brzina).
Prevencija:
-
Redovita zamjena ulja u mjenjaču (nije predviđeno, ali korisno)
-
Provjera nivoa ulja svakih 30.000 km
-
Ne držati nogu na kvačilu u vožnji
3.2. Automatski mjenjač (EDC – Efficient Dual Clutch)
Simptomi:
-
Trzanje pri promjeni brzina
-
Usporeni odziv
-
Upozorenje na grešku mjenjača
Uzroci:
EDC je dvostruki suhi spoj (Getrag) i osjetljiv je na način vožnje. Čest problem je pregrijavanje mjenjača i habanje spojki. Također su poznati problemi s mehatronikom.
Prevencija:
-
Izbjegavati štopanje i puzanje u kolonama
-
Izmjena ulja svakih 60.000 km
-
Resetiranje adaptacija nakon većih intervencija
4. Ovjes i upravljanje
4.1. Amortizeri i ležajevi
Simptomi:
-
Kucanje u vožnji
-
Neravnomjerno trošenje guma
-
“lutanje” po cesti
Uzroci:
Često stradaju ležajevi amortizera, krajevi spone i stabilizatori, osobito ako se vozilo koristi na lošim cestama. Kod Grandtour verzije dodatno opterećenje ubrzava trošenje.
Prevencija:
-
Provjera svakih 20.000 km
-
Geometrija kotača jednom godišnje
-
Zamjena guma u paru s ispitivanjem ovjesa
4.2. Volan i servo sustav
Simptomi:
-
Teško okretanje volana
-
Povremeno blokiranje
-
Upozorenje na EPS sustav
Uzroci:
Električni servo motor zna zakazati zbog greške u senzoru momenta ili naponskih problema. Kod starijih primjeraka može otkazati upravljački modul.
Prevencija:
-
Čuvati akumulator u dobrom stanju
-
Izbjegavanje “do kraja” skretanja volana
-
Povremena provjera grešaka OBD dijagnostikom
5. Klima uređaj i grijanje
Simptomi:
-
Slab protok zraka
-
Neispravno grijanje/hlađenje
-
Neugodni mirisi iz ventilacije
Uzroci:
Često začepljenje filtra kabine, otkazivanje ventilatora kabine i problemi s aktuatorima klapni. Kod automatske klime zna otkazati i senzor temperature.
Prevencija:
-
Zamjena filtra kabine svakih 15.000 km
-
Dezinfekcija ventilacije jednom godišnje
-
Punjenje klime svake 2 godine
6. Karoserija i oprema
6.1. Kvarovi na bravi, kvakama i zaključavanju
Simptomi:
-
Ne zaključavaju se sva vrata
-
Nemogućnost otvaranja iznutra
-
Kvarovi na sustavu “keyless”
Uzroci:
Mehanizmi brava skloni su koroziji. Električni dio kvaka (osobito kod keyless sustava) zna otkazati, a zamjena može biti skupa.
Prevencija:
-
Povremeno podmazivanje mehanizama
-
Ne otvarati vrata “na silu” zimi
-
Provjera senzora prisutnosti ključa
6.2. Problemi s električnim staklima i retrovizorima
Simptomi:
-
Staklo ne ide do kraja
-
Retrovizor se ne sklapa
-
Stakla zapinju
Uzroci:
Mehanizmi podizača stakala se troše, sajle pucaju. Kod retrovizora zna zakazati motor zbog nakupljene vlage.
Prevencija:
-
Čišćenje vođica stakala
-
Izbjegavanje prečestog otvaranja/zatvaranja
-
Zamjena mehanizma prije potpunog kvara
Zaključak
Renault Clio IV je solidan gradski automobil, ali kao i većina modernih vozila, ima svojih slabih točaka. Najčešći kvarovi vezani su uz:
-
Motore (TCe i dCi) – turbopunjači, EGR, DPF
-
Elektroniku – senzori, moduli, multimedija
-
Ovjes i upravljanje – krajevi spone, ležajevi, amortizeri
-
Mjenjače – EDC automatika, kvačilo kod ručnih
Uz pravilno održavanje i pažnju, većina problema može se izbjeći ili ublažiti. Kupci polovnih Clio IV primjeraka trebaju posebno obratiti pažnju na servisnu povijest i stanje kritičnih komponenti.