Naslovna Izbor uredništva Sve što trebaju znati vlasnici motora Opel 1.6 CDTi

Sve što trebaju znati vlasnici motora Opel 1.6 CDTi

0
570

1. Osnovne informacije o motoru 1.6 CDTi

  • Proizvođač: General Motors (GM) – razvijen u suradnji s Opelom

  • Proizvodnja: od 2013. do 2020. godine

  • Zapremnina: 1.598 cm³

  • Raspon snage:

    • 95 KS (70 kW)

    • 110 KS (81 kW)

    • 136 KS (100 kW)

  • Ugrađivan u modele:

    • Opel Astra J/K

    • Opel Insignia A/B

    • Opel Mokka

    • Opel Meriva B

    • Opel Zafira Tourer

Motor 1.6 CDTi dizajniran je kao nasljednik starog 1.7 CDTi i 2.0 CDTi motora, nudeći tiši rad, bolje performanse i smanjenu emisiju CO₂.
Često ga se naziva i “Whisper Diesel” zbog vrlo mirnog i tihog rada za dizelski motor.

2. Najčešći problemi motora 1.6 CDTi

2.1 Začepljenje DPF filtra

Opis:
Kao kod većine modernih dizela, gradska vožnja bez dovoljno dužih ruta brzo puni DPF filter čađom.

Simptomi:

  • Lampica DPF-a ili motora

  • Gubitak snage

  • Povećana potrošnja

  • Motor ulazi u “limp mode”

Rješenje:

  • Prisilna regeneracija DPF-a

  • Profesionalno čišćenje DPF filtera

  • Zamjena filtera ako je previše oštećen

Preventiva:

  • Povremene vožnje autocestom (15–20 minuta pri 2500–3000 o/min)

2.2 Problemi s EGR ventilom

Opis:
EGR ventil kod 1.6 CDTi sklona je taloženju čađe i karbonizaciji.

Simptomi:

  • Trzanje motora

  • Slabiji odziv na gas

  • Nepravilan rad u leru

  • Paljenje lampice motora

Rješenje:

  • Čišćenje EGR ventila

  • Po potrebi zamjena EGR ventila

2.3 Problemi s AdBlue sustavom (kod verzija s SCR-om)

Opis:
Modeli s normom Euro 6 koriste AdBlue tekućinu za smanjenje emisija NOx plinova.
Sustav može imati kvarove na injektoru AdBlue-a, pumpi ili softveru.

Simptomi:

  • Poruka “AdBlue fault” na instrumentima

  • Motor neće upaliti ako se AdBlue sustav zanemari

  • Lampica motora

Rješenje:

  • Popravak injektora AdBlue-a

  • Resetiranje sustava

  • Provjera razine AdBlue-a i dopunjavanje

2.4 Problemi s turbopunjačem

Opis:
Nije prečest, ali se može dogoditi zbog začepljenja uljnih kanala ili starog ulja.

Simptomi:

  • Dim iz auspuha

  • Slabije ubrzanje

  • Šuštanje turbopunjača

Rješenje:

  • Servisiranje ili zamjena turbine

  • Preventivno mijenjati ulje svakih 10.000–15.000 km

2.5 Problemi s diznama (brizgaljkama)

Opis:
Dizne kod 1.6 CDTi mogu imati problema s curenjem goriva ili začepljenjem.

Simptomi:

  • Teže paljenje motora

  • Nepravilan rad

  • Povećana potrošnja goriva

Rješenje:

  • Provjera dizni

  • Ultrazvučno čišćenje ili zamjena

3. Prednosti motora 1.6 CDTi


✅ Vrlo tihi i uglađeni rad (“Whisper Diesel”)
✅ Niska potrošnja (realno 4,5–6,0 l/100 km)
✅ Dobre performanse za 1.6 motor
✅ Solidna pouzdanost uz redovno održavanje
✅ Relativno jeftini dijelovi i dostupnost servisa

4. Preporuke za održavanje motora 1.6 CDTi


Redovna izmjena ulja svakih 10.000–15.000 km (ne čekati službenih 30.000 km)
Koristi ulja s GM normom (dexos2, npr. 5W30)
Kvalitetno gorivo – koristi renomirane benzinske crpke
Često provjeravati AdBlue razinu (ako je primjenjivo)
Voziti povremeno duže relacije zbog DPF regeneracije
Pratiti zvukove i ponašanje motora – odmah reagirati na prve simptome

📋 Tablica najčešćih problema i rješenja za Opel 1.6 CDTi

Problem Simptomi Rješenje
Začepljenje DPF-a Lampica DPF-a, slab motor Regeneracija / Čišćenje DPF-a
Problemi s EGR-om Trzanje, loš odziv, lampica motora Čišćenje ili zamjena EGR-a
Problemi s AdBlue sustavom Poruke o grešci, nemogućnost paljenja Popravak ili resetiranje AdBlue sustava
Problemi s turbinom Dim, slab odziv, šuštanje Servis ili zamjena turbine
Problemi s diznama Teško paljenje, vibracije Čišćenje ili zamjena dizni

 

5. Zaključak – Isplati li se 1.6 CDTi?

Da, ako se pravilno održava!
Motor 1.6 CDTi je vrlo dobar izbor za one koji žele dizelaša s malom potrošnjom i tišim radom.
Ključ uspjeha je pravovremeno održavanje, kvalitetno gorivo, i izbjegavanje isključivo gradske vožnje.

Ako se pravilno servisira, ovaj motor bez problema može prijeći i 300.000+ km.