Nove visokonaponske baterije za BMW i3 i i3s

0
7

Dosljedan daljnji razvoj BMW eDrive tehnologije još jednom osigurava povećano zadovoljstvo u vožnji u modelima BMW i marke pogonjene isključivo na električni pogon. S kapacitetom ćelija povećanim na 120 amper sati (Ah) i bruto energijom od 42,2 kilovatsati (kWh), nova generacija visokonaponskih baterija omogućuje BMW-u i3 (120 Ah) (kombinirana potrošnja energije: 13,1 kWh / 100 km; kombinirane emisije CO2: 0 g/km)* i BMW-u i3s (120 Ah) (kombinirana potrošnja energije: 14,6 – 14,0 kWh/100 km, kombinirane emisije CO2: 0 g/km)* postizanje znatno većeg raspona od studenog 2018. U svakodnevnoj uporabi, ova dva modela sada mogu prijeći udaljenost od 260 kilometara *** – povećanje od gotovo 30 posto.

Na taj način, BMW i konsolidira svoju poziciju inovativnog lidera i pokretača trendova u području pionirske elektromobilnosti, sa zadovoljstvom u vožnji karakterističnim za marku i izvrsnom svakodnevnom praktičnošću. Od tržišnog lansiranja BMW-a i3, kapacitet pohrane visokonaponske baterije udvostručen je, čime se povećavao raspon automobila. Istodobno s uvođenjem nove baterije, nove boje karoserije, nove boje za opcijski dizajn unutrašnjosti i prilagodljive LED svjetiljke s matrix funkcijama za duga svjetla također su dostupni za BMW i3 i BMW i3s. U budućnosti, za BMW i3 će biti dostupan sportski paket koji uključuje crno okruženje kućišta kotača i sportski ovjes s specifičnim amortizerima, oprugama i stabilizatorima, spuštenim ovjesom, proširenom osovinskim razmakom i lakometalnim kotačima od 20 inča. Optimizirani sustav navođenja u dizajnu pločica iDrive operativnog sustava sada je dostupan u suradnji s opcionalnim sustavom navigacije Business. U budućnosti, opcije telefoniranja s bežičnim punjenjem i bežični LAN hotspot također će biti dostupne za BMW i3 i BMW i3s.

Napredak u razvoju baterije: povećani sadržaj energije, a dimenzije ostaju iste.
Poput elektromotora i električne energije, visokonaponske baterije sastavni su dio BMW eDrive tehnologije koja se koristi u BMW i automobilima i koju samostalno razvija BMW Grupa. Njene litij-ionske ćelije proizvode se isključivo na temelju specifikacija koje definira BMW Grupa. Na temelju dobrog istraživačkog i razvojnog rada koji se provodi u uskoj suradnji s proizvođačem baterija, dosljedna optimizacija jedinica za pohranu postiže se u smislu maksimalne snage, raspona, sigurnosti i izdržljivosti. Smještena u sam pod vozila, visokonaponska baterija se proizvodi u BMW postrojenju u Dingolfingu i sastoji se od osam modula od kojih svaki ima dvanaest spremnika: najnovija dostignuća rezultirala su kapacitetom od 120 Ah zajedno s bruto sadržajem energije od 42,2 kWh – dok veličina ostaje nepromijenjena. Ovo je još jedan veliki korak prema povećanom rasponu. Za usporedbu: prilikom tržišnog lansiranja BMW-a i3 u 2013. godini, ekvivalentne brojke su bile 60 Ah i 22,6 kWh, dok je baterija druge generacije, uvedena 2016. godine, dostigla razinu od 94 Ah i 33 kWh.

Pored težine vozila i prostora za ugradnju visokonaponske baterije, performanse vožnje i potrošnja energije također ostaju praktički nepromijenjeni što se tiče povećanog raspona radi najnovijih poboljšanja. BMW i3, pogonjen električnim motorom od 125 kW/170 KS, ubrzava od nula do 100 km/h za 7,3 sekundi, a BMW i3s s 135 kW/184 KS ima standardno ubrzanje od 6,9 sekundi. To znači da su oba modela postavljena kao mjerilo za sportske performanse unutar svog segmenta vozila. Zahvaljujući spontanoj isporuci električne energije, kao što je to slučaj kod električnih motora, BMW i3 i BMW i3s čak mogu dosegnuti razine sportskih automobila koji imaju znatno snažniji motor s unutarnjim izgaranjem: ovdje podaci iznose 5,1 i 4,3 sekunde za ubrzanje od 80 do 120 km/h.

Kombinirana potrošnja energije BMW-a i3 (120 Ah) iznosi 13,1 kWh na 100 km*, a BMW i3s (120 Ah) ima potrošnju od 14,6 kWh do 14,0 kWh na 100 km*. Visoka učinkovitost elektromotora i povećani kapacitet baterije rezultiraju rasponom koji je gotovo 30% veći od prethodnog modela. Raspon BMW-a i3 (120 Ah) iznosi 359 km* (prethodno 290 do 300 km) prema NEDC-u i 285 do 310 km** (prethodno 235 – 255 km) prema WLTP-u. Za BMW i3s (120 Ah) izračunat je raspon od 330 do 345 km* (prethodno 280 km) prema NEDC-u, a prema WLTP je 270 do 285 km** (prethodno 235 -245 km). U svakodnevnim uvjetima, oba modela sada postižu raspon od 260 kilometara*** (prethodno 200 km).

Visokokvalitetna elektronika za napajanje BMW-a i3 i BMW-a i3s omogućuje brzo i fleksibilno osvježenje rezervi energije. Standardni kabel za napajanje dizajniran je za priključivanje u uobičajenu utičnicu za kućanstvo. Ovdje se baterija može napuniti do 80 posto svoje pune snage u otprilike 15 sati s kapacitetom punjenja od 2,4 kW. Priključivanje na BMW i Wallbox uređaj omogućuje brzo trofazno napajanje s kapacitetom od 11 kW. Ovdje je vrijeme potrebno za postizanje 80% napunjenosti velikog kapaciteta visokonaponske baterije 3,2 sata. Električna snaga i visokonaponska baterija u BMW-u i3 i BMW-u i3s također se mogu koristiti zajedno sa stanicama za brzo napajanje koje rade na istosmjernoj struji. Ovdje kapacitet napajanja iznosi 50 kW, a visokonaponska baterija doseže 80 posto ukupne snage u samo 42 minute.

S kapacitetom baterije povećanim na 42,2 kWh, najnovija verzija BMW-a i3 također prati holistički koncept marke koji se primjenjuje od tržišnog lansiranja i usmjeren je prema odgovornoj uporabi resursa: to uključuje ne samo pogon bez lokalnih izvora onečišćenja, nego i izbor materijala i tehnike proizvodnje kao i usluge mobilnosti. BMW i3 (120 Ah) i BMW i3s (120 Ah) imaju puno povoljniji CO2 otisak tijekom cijelog životnog ciklusa vozila – od izvlačenja i proizvodnje izvora sirovina do upotrebe i recikliranja – što čini značajno niži potencijal globalnog zagrijavanja nego što je slučaj s usporedivim, konvencionalno pogonjenim automobilima.

Sportski paket kao nova opcija za BMW i3.
U budućnosti, novi sportski paket omogućit će dodatni naglasak na zadovoljstvo u vožnji karakterističnim za marku koje, u BMW-a i3, proizlazi iz mobilnosti bez lokalnih izvora onečišćenja. Ključni element nove opcije je sportski ovjes, što je standardna značajka u BMW-u i3s i uključuje specifične amortizere, opruge i stabilizatore, ovjes spušten za 10 milimetara, prošireni međuosovinski razmak i lakometalni kotači od 20 inča u Jet Black ili Bicolor boji s mješovitim gumama. Ovo povećanje vozne dinamike vizualno se naglašava pomoću crnog okruženja kućišta kotača, koja također čine dio BMW i sportskog paketa.

Nove boje karoserije, prilagodljiva LED svjetla, optimizirane kontrole i povezanost.
Od 2014. godine BMW i3 je bio najprodavanije vozilo na električni pogon na svijetu u premium segmentu kompaktnih vozila. Na ulicama gradskih središta stoji kao simbol pionirske mobilnosti. Njegovo karakteristično oblikovanje usko je povezano s arhitekturom vozila LifeDrive, koja kombinira aluminijsku šasiju s putničkom ćelijom napravljenom od plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP). Uvođenjem nove generacije baterija, dizajn BMW-a i3 i BMW-a i3s obogaćen je svježim detaljima. Izbor boje karoserije za oba modela proširen je na novu varijantu Jucaro Beige metalik s Frozen Grey detaljima. U međuvremenu su još uvijek dostupne boje karoserije Mineral Gray metalik, Imperial Blue metalik, Melbourne Red metalik, Capparis White i Fluid Black. Kako bi se slagao s novom bojom karoserije, opcionalni dizajn unutrašnjosti Loft sad uključuje presvlake u kombinaciji tkanine/Sensatec “Electronic” – u Carum Gray boji s naglaskom na smeđe površine i površine unutrašnjosti u Electronic Brown boji.

Kao alternativa standardnim LED prednjim svjetlima, prilagodljiva LED prednja svjetla sada su dostupna s automatskom, selektivnom funkcijom za spuštanje dugih svjetala. Inovativna matrix tehnologija za duga svjetla povećava vidljivost, istodobno izbjegavajući bilo kakav zasljepljujući učinak drugim korisnicima ceste. U tu su svrhu svjetla podijeljena na četiri vodoravno raspoređena segmenta koji se mogu aktivirati i deaktivirati međusobno neovisno pri brzinama od preko 70 km/h. Segmenti dugog svjetla se kontroliraju na temelju prometne situacije. Čim prednja kamera registrira nadolazeće vozilo ili vozilo koje ide naprijed u istom smjeru, prostor u kojem se vozilo nalazi je osvijetljen samo pomoću kratkih svjetala. To se postiže deaktiviranjem segmenata matrix dugih svjetala koji su odgovorni za ovo područje. Preostala područja ceste i dalje se osvjetljavaju dugim svjetlima. Prilagodljive funkcije LED svjetala također uključuju svjetlo za skretanje i pomoćno svjetlo.

Optimizirani prikaz izbornika za iDrive operativni sustav s tipkama u strukturi pločica i u načinu rada uživo sada je također dostupan u suradnji s opcijskim sustavom navigacije Business. To znači da je željeni sadržaj sada dostupan još brže i jednostavnije. Štoviše, program dodatne opreme sada uključuje i mogućnost telefonije s bežičnim punjenjem, čime omogućuje kompatibilnim mobilnim telefonima napajanje bez uporabe kabela. Bežični LAN hotspot, također dostupan za BMW i3 i BMW i3s, osigurava brzu internetsku vezu za do deset krajnjih uređaja unutar vozila.

O BMW-u i.
BMW i je marka BMW Grupe usmjerena na povezane usluge mobilnosti, vizionarske koncepte vozila i novo razumijevanje premium klase snažno definirane održivošću. BMW i predstavljen je u 54 zemlje s BMW i3 električnim automobilom za urbana područja, BMW i8 plug-in hibridnim sportskim automobilom i plug-in hibridnim BMW iPerformance automobilima.  BMW i otvara nove ciljne skupine za tvrtku i služi kao inkubator za inovacije. Tehnologije koje su uspješno debitirale u BMW i automobilima prenose se na druge modele roditeljske marke BMW-a.

BMW i je također povezan s djelatnostima i opcijama uključujući DriveNow (dijeljenje automobila), ReachNow (dijeljenje automobila 2.0), ChargeNow (jednostavan pristup najvećoj mreži točaka napajanja na svijetu), ParkNow (izravna lokacija, rezervacija i plaćanje parkirališnih mjesta) društvo rizičnog kapitala BMW i Ventures (investicije u start-up poduzeća s naglaskom na urbanu mobilnost), BMW Energy (usluge optimizacije energije) i Centar za kompetentnost za urbanu mobilnost (savjetovanje za gradove).