Novi BMW Serije 1 predstavljen u paprenoj izvedbi M135i xDrive

0
363

Bavarci su okrenuli novi list te predstavili BMW Serije 1 treće generacije, koji uvodi pogon na prednje kotače, ali i iznova definira premium standard u C-segmentu.

Kao što se i očekivalo najistaknutiji detalj je masivnija rešetka hladnjaka, popularno zvana bubrezi, po uzoru na aktualne dizajnerske trendova proizvođača automobila iz Bavarske. Ostataka automobila djeluje iznimno prepoznatljivo pa ga se gledajući izvana može proglasiti vrlo uspješnom evolucijom. Naravno atraktivnosti automobila na slikama doprinosi činjenica da je riječ o bogato opremljenoj i sportski nastrojenoj izvedbi M135i xDrive.

Obzirom da prelazak na prednji pogon omogućava komforniju unutrašnjost, BMW Serije 1 treće generacije nije donio porast svih gabarita, kako je to uobičajeno u autoindustriji prilikom predstavljanja nove generacije nekog modela. Dugačak je 432 centimetara, odnosno oko pola centimetra manje od prethodnika, širina je narasla na 180 cm (+3,5), visina na 143,5 cm (+1,3), dok je međuosovinski razmak skraćen sa 269 na 267 centimetara.

No, unatoč tome što su neki od ključnih gabarita smanjeni, unutrašnjost u svakom pogledu nudi bolju prostranost pa putnici u oba reda imaju više mjesta za koljena, glavu i ramena, dok je istodobno obujam prtljažnika narastao sa 360 na 380 litara, dok se preklapanjem sjedala može povećati sve do 1200 litara.

Pogled na armaturu otkriva uspješnu implementaciju rješenja već viđenih u većim modelima bavarskog proizvođača. Ekran Infotainment sustava u osnovnim verzijama ima 8,8-inčni ekran, dok opremljeniji modeli donose 10,25-inčni ekran. Što se tiče korištenih materijala, završe obrade i ergonomije, novi BMW Serije 1 u svakom je pogledu premium.

Paleta motora zasad obuhvaća dva benzinca i tri dizelaša- Iza oznake 118i krije se 3-cilindarski 1.5-litreni turbobenzinac sa 140 KS i 220 Nm, pogon je prednji, a mjenjač 6-stupanjski ručni ili 7-stupanjski automatski. Top Gun izvedba BMW M135i donosi 2-litrenog 4-cilindarskog turbobenzinca nabijenog na 302 KS i 450 Nm, koji snagu putem 8-stupanjskog automatskog mjenjača šalje na sve kotače pogonom xDrive. Stotku hvata za 4,8 s, dok je najveća brzina ograničena na 250 km/h.

Dizelska ponuda kreće modelom 116d, koji pod haubom donosi 1.5-litreni 3-cilindarski motor sa 115 KS i 270 Nm, a snagu prenosi ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili 7-stupanjskim automatskim. Stepenica više je model 118d sa 2-litrenim 4-cilindrašem sa 150 KS i 350 Nm, koji je opremljen 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 8-stupanjskim automatskim. Perjanica dizelske ponude je model 120d xDrive sa 2-litrenim 4-cilindrašem sa 190 KS i 400 Nm, koji dolazi isključivo u kombinaciji sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače xDrive.

Premda je još do prije mjesec dana bilo najavljivano kako će se predstaviti na salonu automobila u Frankfurtu, u rujnu ove godine, premijera je na kraju održana putem interneta. Planirani početak prodaje, kao niti početne cijene, još uvijek nisu poznate.