Novi Mercedes-Benz GLB: za obitelj i prijatelje

0
152

Snažne proporcije s kratkim prevjesima i off-road orijentiranim dizajnom, kao i opcijskim pogonom na sva četiri kotača 4MATIC i posebnim off-road svjetlom koje pomaže u otkrivanju prepreka ispred vozila pri malim brzinama – novi Mercedes-Benz GLB je svestrani SUV. I prostrani obiteljski automobil: na zahtjev je prvi Mercedes-Benz u ovom segmentu dostupan sa sedam sjedala.

Dva sjedala u trećem redu mogu koristiti osobe do 1,68 metara visine. Opremljen snažnim i učinkovitim četverocilindričnim motorima, najnovijim sustavima za pomoć pri vožnji s kooperativnom podrškom za vozača, intuitivno upravljivim sustavom za informiranje i zabavu MBUX uz sveobuhvatnu kontrolu udobnosti ENERGIZING Comfort, novi član obitelji (dužina / širina / visina: 4634/1834/1658) milimetara) donosi sve prednosti trenutne generacije kompaktne klase iz Mercedes-Benz-a.

S 2829 milimetara GLB ima deset centimetara više međuosovinskog razmaka od, na primjer, nove B-klase. Zajedno s funkcijski orijentiranim staklenikom to je presudno kada je u pitanju velikodušna količina prostora. Visina u prvom redu sjedala je 1035 milimetara – što je najbolje u ovom segmentu. U 967 milimetar prostora za noge u stražnjem dijelu je također na
vrlo ugodnoj razini.

Kapacitet prtljažnika je od 560 do 1755 litara (brojke za peterosjede) Na zahtjev se drugi red sjedala može podesiti uzdužno, a nagib naslona sjedala može se standardno podesiti u nekoliko stupnjeva. To omogućuje da se prtljažni prostor poveća do 179 litara i da ga se svestrano koristi.

Priča o uspjehu: osmi model u obitelji kompaktnih automobila
Novi GLB se proizvodi u tvornici Aguascalientes (Meksiko), a za kinesko tržište u Pekingu. GLB će krajem ove godine stići u Europu..
Jedan od tri prodana Mercedes-Benz automobila sada je SUV, a jedan od četiri kompaktni model. Kompaktni SUV poput GLB-a stoga objedinjuje sve čimbenike uspjeha segmenta tvrtke s najvećim dosegom.
S novim GLB-om, Mercedes-Benzova obitelj kompaktnih automobila sada se sastoji od osam modela: limuzina A-klase, sedan A-klase i limuzina A-klase s dugim međuosovinskim razmakom, B-klasa, CLA Coupé, CLA Shooting Brake i GLA su trenutno na tržištu. Tijekom 2018. godine više od 609.000 korisnika diljem svijeta preuzelo je kompakt Mercedes-Benza. Otkako je A-klasa predstavljena 1997. godine, Mercedes-Benz je prodao više od 6,5 milijune vozila iz ovog segmenta diljem svijeta.

Spreman za ukrcaj: do sedam sjedala
GLB je prvo kompaktno vozilo marke Mercedes-Benz koje na zahtjev nudi treći red sjedala s dva dodatna pojedinačna sjedala. Sjedala nude osobama do visine od 1,68 metara iznimno udoban prostor. Opsežna sigurnosna oprema uključuje naslone za glavu koji se uvlače, sigurnosne pojaseve sa zatezačima pojaseva, zračni jastuk za bočne prozore koji također štiti putnike u trećem redu sjedala plus ISOFIX i TOP-Tether sidrišta za prikladna dječja sjedala. Oni se mogu koristiti za pričvršćivanje do četiri dječja sjedala straga.
Udobni detalji u trećem redu uključuju dva držača za piće između sjedala kao i dva spremišta s gumiranim umetkom s lijeve i desne strane u oblozi prtljažnika, svaki s USB priključkom. Sjedala se mogu spustiti tako da budu u ravnini s podom prtljažnika kako bi se povećao teretni prostor.

Varijabilnost Pet sjedala Sedam sjedala (opcija)
Prvi red sjedala Preklapanje suvozačevog sjedala (opcija)
Drugi red sjedala Naslon sjedala može se podijeliti i sklopiti u omjeru 40:20:40
Podešavanje nagiba naslona sjedala u više stupnjeva
Red sjedala može se pomicati 140   mm uzdužno, sjedeća površina može se podijeliti u omjeru 40:60 (opcija) Red sjedala može se pomicati 140   mm uzdužno, sjedeća površina može se podijeliti u omjeru 40:60
  EASY-ENTRY funkcija
Treći red sjedala Dva pojedinačna sjedala koja se mogu uvlačiti

 

Off-road orijentacija: vanjski dizajn
Snažne proporcije GLB-a naglašavaju dizajn sa off-road orijentacijom: površine oblika su naglašene, a smanjene linije i precizni šavovi su glavne značajke. Uspravni prednji dio sa upečatljivim prednjim svjetlima jasan je dokaz o off-road genima, kao i kratki prevjesi sprijeda i straga.

Mišićavo i senzualno oblikovana ramena vozila dominiraju bočnim pogledom u visini C-stupa, što je učinak pojačan visokim strukom. Vrata se protežu preko bočne trake, što olakšava pristup, a otvori za vrata ne smiju biti zaprljani, kao i povećava zaštitu u slučaju bočnog sudara. Sveobuhvatne zaštitne obloge dijele ukupne razmjere i naglašavaju karakter vozila izvan ceste, kao i simulirana zaštita podvozja na prednjoj i stražnjoj strani.
“Njegov dizajn daje Mercedes-Benz GLB-u nepogrešiv karakter SUV-a”, kaže Gorden Wagener, glavni dizajner u Daimler AG. “Jasne forme sa smanjenim linijama i snažnim površinama izražavaju našu filozofiju dizajna senzualne čistoće.”

S aluminijskim detaljima: dizajn interijera
Ploča s instrumentima sastoji se od jednog dijela koji ima dva utora u području vozača i suvozača. Ispred vozača je kokpitom sa širokim zaslonom, s kontrolom i prikazom putem MBUX-a (Mercedes-Benz User Experience). Nova značajka je karakteristični off-road cjevasti element iz aluminija koji zaokružuje donji dio ploče s instrumentima i sadrži tri okrugla otvora za zrak. To daje ploči dojam robusnosti, snage i određenog faktora zabave. Ispod mlaznica nalazi se upravljačka ploča klima uređaja čije tipke stvaraju dojam da su izrađene iz čvrste aluminijske cijevi.

Robusnost interijera se nastavlja u središnjoj konzoli. Cjevasti elementi u strojno obrađenom izgledu daju čvrstoću dizajnu komponenti i kontrola. Na vratima je karakter SUV-a podcrtan horizontalnom rukohvatom koji, od linije dizajna i opreme Progressive prema gore, čini robustan dio strukture vrata i podsjeća na aluminijsku cijev.
Spot za brdo i dolinu: off-road svjetlo

LED High Performance prednja svjetla i MULTIBEAM LED prednja svjetla dostupna su za GLB na zahtjev. Potonji omogućuju iznimno brzo i precizno, elektronički upravljano podešavanje prednjih svjetala u skladu s trenutnom situacijom u prometu.
Kao opcija postoje i prednja svjetla za maglu s LED tehnologijom. Raspodjeljuju svjetlost šire od glavnih prednjih svjetala i time bolje osvjetljavaju periferna područja. Njihova niska pozicija u prednjem odbojniku smanjuje rizik od zasljepljivanja.

4MATIC modeli uključuju inženjerski paket za off-road. U kombinaciji s MULTIBEAM LED prednjim svjetlima ovi modeli nude posebnu off-road svjetlosnu funkciju. To olakšava uočavanje prepreka na neravnom terenu u mraku. S terenskim svjetlom svjetlo u zavojima na MULTIBEAM LED prednjim svjetlima stalno je uključena do brzine od 50 km /h. Rezultat je široka i jaka distribucija svjetla neposredno ispred vozila.

Od A za pomoć za W za nošenje: tehničke pojedinosti
GLB ima koristi od tehničkih značajki trenutne generacije kompaktne klase iz Mercedes-Benz-a. To posebno uključuje:
• Četverocilindrični benzinski i dizelski motori , koji su u potpunosti obnovljeni kako bi pokretali kompaktnu seriju modela: U usporedbi s prethodnom generacijom, imaju značajno povećanu specifičnu snagu, poboljšanu učinkovitost i smanjene emisije.
• Sustavi za pomoć u vožnji s kooperativnom podrškom za vozača i funkcionalnosti S-klase: zahvaljujući poboljšanim sustavima kamere i radara, GLB može izgledati do 500m naprijed i može voziti djelomično samostalno u određenim situacijama, na primjer prikladnim prilagođavanjem brzine prije skretanja, raskrižja ili kružnih tokova pomoću DISTRONIC-a s pristupom kartama i navigacijskim podacima. Kao nova funkcija aktivnog asistenta za upravljanje, između ostalog, tu je i intuitivni Active Lange Change Assist. Ako je aktivni sustav pomoći pri parkiranju s PARKTRONIC-om ugrađen, GLB također ima funkciju proširenog automatskog ponovnog kretanja na autocestama.
• Udoban ovjes: GLB je sprijeda opremljen McPherson opružnim nogama, a na stražnjem akustički i vibracijski odvojenom multilink osovinom. Prilagodljivo podešavanje ovjesa dostupno je na zahtjev. Uz to, vozač može mijenjati udobnost ili posebno sportsko ugađanje putem preklopnika DYNAMIC SELECT.
• Intuitivno upravljani sustav za informiranje i zabavu MBUX (Mercedes-Benz korisničko iskustvo) : moćno računalo, briljantni zasloni i grafika, individualizirani prikaz, zaslon u boji sa svim bojama, navigacija s proširenom stvarnošću, softver sposoban za učenje i upravljanje glasom koje se može upravljati. aktivirani s “Hey Mercedes” su ključne prednosti sustava.
• ENERGIZING comfort: umrežava razne konforne funkcije vozila, koristi glazbu i rasvjetu i brojne masaže za širok raspon feelgood programa. ENERGIZING COACH preporučuje ove programe u skladu sa situacijom. Ako je sa sustavom povezan Mercedes-Benz vivoactive ® 3 SmartWatch ili neki drugi kompatibilni Garmin ® uređaj, osobne vrijednosti kao što su razina stresa ili kvaliteta sna poboljšavaju učinkovitost sustava.

Trebate li nešto više trakcije: pogon na sva četiri kotača 4MATIC
Na zahtjev, GLB je opremljen stalnim sustavom 4MATIC s potpuno promjenjivom raspodjelom okretnog momenta. Ova sportska konfiguracija pogona na svim kotačima omogućuje vozaču da koristi prekidač DYNAMIC SELECT kako bi utjecao na karakteristike 4MATIC-a. Dostupne su tri karakteristične mape za upravljanje spojkom s pogonom na sve kotače, iako sustav fleksibilno reagira na trenutnu situaciju vožnje u bilo kojem načinu rada. U redovnom programu vožnje “Eco / Comfort” temelji se na distribuciji 80:20 (prednja osovina: stražnja osovina), dok je u “Sportu” 70:30. U off-road načinu rada kvačilo pogona na svim kotačima djeluje kao međuosna blokada diferencijala, s osnovnom raspodjelom 50:50.

Komponente 4MATIC uključuje dopremu snage na stražnju osovinu, koja je integrirana u automatizirani mjenjač s dvostrukom spojkom, a diferencijal na stražnjoj osovinom opremljen je s integriranim kvačilom s više lamela, elektro-mehaničkog tipa. Elektromotor vrši aksijalnu silu na paket kvačila kako bi otvorio ili zatvorio ploče. Diferencijal stražnje osovine kompenzira različite brzine vrtnje stražnjih kotača. Prednosti ovog upravljačkog sustava su prije svega operacije ovisne o broju okretaja koje ne ovisi o broju okretaja u cijelom rasponu pokretanja, pilotsko upravljanje spojkom dok je još uvijek u mirovanju i veću učinkovitost zahvaljujući konceptu kuglične rampe.

Korisno na lakom terenu: Off-road Engineering
Osim off-road svjetla, paket Offroad Engineering ima dodatni način vožnje i prilagođava snagu motora i ABS kontrolu lakom terenu izvan prometnica. Može se aktivirati putem prekidača DYNAMIC SELECT.
Ostali elementi off-road paketa:
• Animacija situacije u vožnji može se pozvati na medijskom zaslonu . Realni prikaz uzdužnog i poprečnog nagiba i tehnička podešenja pomažu vozaču da pravilno (pr)ocjenjuje manevre.
• Sustav pomoći pri kretanju uzbrdo/nizbrdo (DSR) automatski se pridržava unaprijed odabrane, spore brzine između pribl. 2 i 18 km /h, može se očitati na ploči s instrumentima i na dodatnom head-up zaslonu. Pomoću ciljanih kočenja sustav pomaže u održavanju kontrole tijekom strmog spusta.

Snažni i učinkoviti: motori
Novi GLB potvrđuje povjerenje u četverocilindrične benzinske i dizelske motore koji su u potpunosti ažurirani kako bi pokretali seriju kompaktnih modela. U usporedbi s prethodnom generacijom, karakterizira ih značajno povećana snaga, poboljšana učinkovitost i smanjene emisije.

Ulazni model kod benzinaca je M 282 zapremine 1,33l u GLB 200. Opremljen je isključivanjem cilindara za učinkovit rad u području djelomičnog opterećenja.
Dvolitarski M 260 u GLB-u 250 opremljen je košuljicama od lijevanog željeza u bloku od lijevanog aluminija, koje su proširene na donjem dijelu prema CONICSHAPE ® principu. Unutarnji proces bušenja cilindra je opisno poznat kao “trubasto honanje”. To smanjuje trenje klipa i smanjuje potrošnju. U aluminijskoj glavi motora s četiri ventila, CAMTRONIC sustav promjenjivog upravljanja ventilima omogućuje dvostupanjsko podešavanje hoda ventila na usisnoj strani.

Zahvaljujući daljnjem, proširenom pročišćavanju ispušnih plinova, dvolitarski dizel (OM654q) u GLB 200d / GLB 220d s mjenjačem s dvostrukom spojkom 8G-DCT već zadovoljava razinu 2 RDE (Emisije u stvarnoj vožnji) koja nije obvezna do 2020. godine i certificiran je u skladu s Euro 6d.

Dolazak na tržište očekuje se krajem godine.

  GLB 200 GLB 250
Prijenos 7G-DCT (automatski) 8G-DCT (automatski)
Premještanje (cc) 1332 1991
Izlaz (kW / KS) 120/163 165/224
pri rpm 5500 5800
Maks. moment (Nm) 250 350
pri rpm 1620-4000 1800 – 4000
Kombinirana potrošnja goriva

(l / 100 km) 2

 6.2-6.0  7.4-7.2
Kombinirane emisije CO 2 (g / km) 2  142-137  169-165
Ubrzanje 0-100   km / h (s) 9.1 6.9
Najveća brzina (km / h)  207 236

 

  GLB 200 d GLB 200 d
4MATIC
GLB 220 d

4MATIC

Prijenos 8G-DCT (automatski) 8G-DCT (automatski) 8G-DCT (automatski)
Premještanje (cc) 1951 1951 1951
Izlaz (kW / KS) 110/150 110/150 140/190
pri rpm 3400 – 4440 3400 – 4440 3800
Maks. moment (Nm) 320 320 400
pri rpm 1400 – 2600 1400 – 2600 1600 – 2400
Kombinirana potrošnja goriva (l / 100 km) 2 5.0-4.9 5.5-5.2 5.5-5.2
Kombinirane emisije CO 2 (g / km) 2 133-129 144-136 146-138
Ubrzanje 0-100   km / h (s) 9.0 9.3 7.6
Najveća brzina (km / h) 204 201 217