Novi Renault Mégane E-Tech 100 % Electric

0
407

Novi Mégane E-TECH Electric prinova je u svijetu elektri?nih vozila. Dio je ekosustava u kojem vozila služe kao platforma za ugradnju najsuvremenije programske opreme i sustava povezivanja, zbog ?ega nude nov doživljaj vožnje. Novom platformom CMF-EV Mégane E-TECH Electric spaja iznimno prostranu unutrašnjost s dinami?nim voznim osobinama, koje duguje izravnom, ali preciznom upravljanju.

Baš kao pametni telefon, novi Mégane E-TECH Electric s lako?om zauzima mjesto u digitalnom ekosustavu korisnika. Zahvaljuju?i nizu napredne tehnološke opreme, novom zaslonu OpenR i multimedijskom sustavu OpenR Link, temeljenom na operativnom sustavu Android Automotive OS i proširenim Googleovim uslugama (kao što su Google Assistant, Google Maps i Google Play), novi model voza?ima uska?e u pomo?, a vožnju ?ini personaliziranom i ugla?enom.

Novi po?etak
Kao lokaciju za proizvodnju novog Méganea E-TECH Electric marka je strateški odabrala tvornicu u Douaiju u Francuskoj, smještenu u samom srcu vode?eg europskog središta za razvoj elektri?nih vozila u Europi – ElectriCityju – i tako zapo?eo novu eru u svom postojanju. Renault ElectriCity uskoro ?e postati najve?i i najkonkurentniji centar za proizvodnju elektri?nih vozila. K tome je smješten na sjeveru Francuske, u samom srcu potražnje!

MÉGANE, SASVIM LOGI?AN IZBOR
Mégane, sinonim za kompaktno vozilo, ve? je 26 godina (?etiri generacije!) dio Renaultove ponude. Novi Mégane E-TECH Electric posveta je njegovu naslje?u u pogledu dizajna i svestranosti. Novi model zadržava izgled i prednosti koje su svaku novu generaciju Mégana ?inile kultnom: užitak u vožnji, udobnost, bezbrižnost, obilje prostora u unutrašnjosti i veliki obujam prtljažnika. Nova generacija odlikuje se novim privla?nim obilježjima kao što su uzbudljiv dizajn, dosad nevi?en omjer vanjskih dimenzija i prostranosti i ostale zna?ajke karakteristi?ne za elektri?na vozila.

Mégane E-TECH Electric nastavak je dugogodišnje tradicije i pri?e o uspjehu modela. Unato? tomu što novi naziv ima suvremen prizvuk koji nagovještava budu?nost, ?inilo se sasvim logi?nim nazvati ga tako. To je ime koje ?e ostati.

Novi senzualno-tehnološki dizajn
Zajedno s markom mijenja se i njezin dizajnerski izri?aj koji sve snažnije poprima obilježja tehnološkog dizajna. Novi dizajn zadržava sve senzualne elemente dizajna zaslužne za uspjeh aktualnog modela te ih spaja s tehnološkim detaljima (stražnja mikro-opti?ka LED svjetla, zaslon OpenR) i drugim obilježjima nadahnutima naprednim dizajnom i naprednom tehnologijom (zra?ni otvori, laserski ugravirani detalji na bo?nim zaštitnim letvicama).

Mo?ne, rekordne dimenzije
Produljen me?uosovinski razmak (2,70 m za ukupnu duljinu od 4,21 m) i kra?i prevjes (za koji je zaslužna modularna platforma CMF-EV) dizajnerima su omogu?ili razvoj kompakta savršeno uravnoteženih proporcija. Baterija ovog modela tanja je no ikad (samo 110 mm!) kako bi dizajneri mogli istovremeno poboljšati vanjske proporcije, pove?ati prostor u unutrašnjosti i smanjiti težište automobila.

Naposljetku, novi Mégane E-TECH Electric nudi kompaktan dizajn visine od 1,50 m, dok istovremeno nagovještava obilje prostora u unutrašnjosti.

Aerodinami?nost i ve?a u?inkovitost
Elementi dizajna i posebne zna?ajke (kao što su veliki 20-in?ni naplatci, donja zaštita vrata i blatobrana i visoka bo?na linija) odaju dojam robusnosti. S druge strane, padaju?a linija krova, široki trag kota?a i serijske ru?ice vrata u ravnini s karoserijom približavaju ga svijetu coupéa. Ograni?ena visina, prostranost i obujam prtljažnika posveta su tradicionalnim kompaktima, dok su aerodinami?ne performanse rezultat funkcionalnog dizajna, glavnog aspekta u razvoju tog novog modela. Ograni?ena visina, uske gume, isklesana ramena s prednjim usisnicima zraka i upe?atljivim linijama odbojnika zajedno tvore elegantnu siluetu i pritom smanjuju potrošnju u vožnji.

Privla?ne i profinjene boje
Posve novi Mégane E-TECH Electric bit ?e predstavljen u šest profinjenih i privla?nih boja karoserije: siva Rafale, siva Schist, plava Midnight, crvena Flame, crna Diamond i bijela Glacier. Opcijama za personalizaciju tu nije kraj. Kupci mogu birati i do 30 dvobojnih kombinacija krova i nosa?a (i, ovisno o razini opreme, ku?išta retrovizora) koji su dostupni u sivoj boji Schist, crnoj Diamond i bijeloj Glacier.

Više razine opreme odlikuju se posebnim elementima dizajna kao što je topla boja titanija na spojlerima prednjeg i stražnjeg odbojnika te bo?nim usisnicima. Sve to ?ini Mégane E-TECH Electric vrlo odvažnim i sportskim.

Njegova karoserija ponosno sjedi na 20-in?nim kota?ima (18-in?ni u po?etnim ina?icama), a dostupne su i dvije 20-in?ne i dvije 18-in?ne ina?ice naplataka. U središtu svih naplataka nalazi se Renaultov logotip.

Elektri?ni svjetlosni potpis
Prednja i stražnja Full-LED svjetla laserski su izrezana kako bi djelovala suvremenije. Novi, naelektrizirani svjetlosni potpis na uzbudljiv se na?in proteže preko središnjeg logotipa, baš kao što se i dnevna svjetla protežu u bo?ne usisnike na prednjoj maski. Laserski rezana mikroopti?ka vlakna stražnjih svjetala isprepletena su tako da stvore zanimljiv i svjetlucav 3D efekt pa njihove preklopljene linije djeluju kao da su žive. Uz iznimno elegantne pokaziva?e smjera, ko?iona svjetla oblikom podsje?aju na simbol za pauziranje (dvije okomite linije).

Projektori su izra?eni od šest reflektiraju?ih panela. Osim toga su prilagodljivi pa više nije potrebno ru?no aktivirati duga ili kratka svjetla – sve se odvija automatski. Svjetlosni snop mnogo je širi na gradskim cestama kako bi se pove?ala preglednost okruženja vozila i mnogo duži na otvorenim cestama i autocestama kako bi se pove?ala vidljivost te istovremeno sprije?ilo zasljepljivanje vozila iz suprotnog smjera i vozila ispred. Pritiskom prekida?a na armaturnoj plo?i svjetla se prilago?avaju vremenskim uvjetima (kiša, magla) i služe kao svjetla za maglu. Ova dinami?na svjetla zaokružuju ?itav niz vrlo suvremenih i elegantnih svjetlosnih elemenata.

Automatske ru?ice vrata
Sve ina?ice novog Méganea E-TECH Electric serijski dolaze s ru?icama vrata u ravnini s karoserijom. Kada se voza? ili suvoza? približi vozilu ili kada je vozilo otklju?ano, elektroni?ke ru?ice vrata automatski iska?u. Nakon dvije minute mirovanja, kada se automobil po?ne kretati ili kada se vrata zaklju?aju, ru?ice vrata vra?aju se na svoje mjesto.

Dobrodošlica u unutrašnjosti
Svjetlosna dobrodošlica završava nakon što voza? sjedne za upravlja?. Zaslon OpenR, koji spaja zaslon instrumentne plo?e sa zaslonom multimedijskog sustava, uklju?uje se kako bi vas pozdravio. Pritom se na zaslonu prikazuje logotip marke. Kokpit se zatim boji ambijentalnim svjetlom, a zvu?nici emitiraju novi signal koji upotpunjuje dojam dobrodošlice.

OpenR, najve?i zaslon u klasi
Novi zaslon armaturne plo?e krunski je dragulj Méganea E-TECH Electric! Taj komad tehnologije spaja ?itav niz sustava, posebno razvijenih za novu generaciju Renaultovih elektri?nih vozila. Premijerno predstavljen u konceptima TreZor (2016.), SYMBIOZ (2017.) i MORPHOZ (2019.), novi zaslon OpenR (u obliku obrnutog slova L) povezuje instrumentnu plo?u i središnji zaslon multimedijskog sustava u jednu cjelinu. Dugogodišnji napori Renaultovih dizajnerskih i proizvodnih timova te inženjera omogu?ili su da se takva tehnologija prvi put ugradi u serijski elektri?ni automobil. U nju su integrirani i središnji zra?ni otvori kako bi dizajn unutrašnjosti djelovao besprijekorno.

Zaslon OpenR izra?en je od oja?anog stakla kako bi bio još ?vrš?i, elegantniji i ugodniji na dodir. Povrh toga je premazan antirefleksivnim slojem kako bi se poboljšala svjetlina i smanjio reflektiraju?i odsjaj, ?ak i na snažnom suncu. Tradicionalno sjenilo instrumentne plo?e time je postalo nepotrebno, a njegovim uklanjanjem oslobo?en je prostor te postignut ugla?eniji i suvremeniji izgled.

Zaslon OpenR ima dimenzije kao nijedan drugi: 321 cm² za 12,3-in?ni vodoravni zaslon instrumentne plo?e (1920 x 720 piksela) i 453 cm² za 12-in?ni okomiti zaslon multimedijskog sustava (1250 x 1562 piksela). Digitalno su?elje u vozilu mjeri ukupno 774 cm², što je više od bilo kojeg drugog vozila u klasi i gotovo u razini puno ve?ih luksuznih limuzina. Po?etna ina?ica ima 9-in?ni vodoravni multimedijski zaslon (1250 x 834 piksela).

Zaslon OpenR ima najnapredniju tehnologiju koja vas savršeno povezuje i okružuje: posljednja generacija procesora Qualcommovog procesora Snapdragon s višestrukim mogu?nostima prikaza, napredno povezivanje s pomo?u USB-C priklju?aka, neizostavna sigurnosna tehnologija i sustavi za pomo? u vožnji (npr. panoramski Around View Monitor s 3D prikazom). Kada je rije? o programskoj opremi, novi sustav OpenR Link proširen je Googleovim uslugama kako bi iskustvo u unutrašnjosti bilo intuitivno i povezano.

Iznimno intuitivan
Sustav OpenR Link baziran je na operativnom sustavu Android Automotiv, temeljenom na operativnom sustavu Android, istom onom koji pokre?e više od 75 % pametnih telefona u svijetu. Softver otvorenog koda razvio je Google. Može ga se prilago?avati i uvijek je ažuriran.
OpenR Link jednostavan je i intuitivan sustav koji obuhva?a sve funkcije koje se mogu prona?i na pametnom telefonu ili tabletu. Budu?i da je Mégane E-TECH Electric time potpuno integriran u digitalni ekosustav korisnika, korisni?ko iskustvo posve je intuitivno. Njime se može koristiti kao tabletom, jednim prstom (kratki pritisak, dulji pritisak, listanje), s više prstiju (zumiranje itd.) ili glasovnim naredbama. Prikazuje obavijesti i omogu?uje jednostavno kretanje izbornicima (Po?etna stranica/Navigacija, Glazba, Telefon, Aplikacije, Vozilo) preko trake izbornika na vrhu zaslona.
I na kraju, baš kao i kad koristite pametni telefon ili tablet, OpenR Link ažurira se automatski preko interneta.

Jednaka premium kvaliteta zvuka za sve putnike
Uz dva zvu?na sustava Arkamys koji su dio serijske opreme u po?etnoj i srednjoj razini opreme, novi Mégane E-TECH Electric dostupan je i s novim vrhunskim zvu?nim sustavom Harman Kardon (u najvišoj razini opreme serijski, a u srednjoj opcijski uz nadoplatu).

Osmišljavanje ovog novog sustava bilo je jedna od okosnica razvoja novog Méganea E-TECH Electric jer je cilj bio osigurati istu vrhunsku razinu kvalitete zvuka za sve putnike. Odlikuje se ukupnom snagom od 410 W i ima ?ak 9 kanala zvuka: dva visokotonska zvu?nika u bo?nim stranama armaturne plo?e, dva srednjetonska zvu?nika u prednjim vratima, dva visokotonska i dva srednjetonska zvu?nika u stražnjim vratima i dubokotonski zvu?nik u prtljažniku.

Potpuno iskorišten prostor
Prvi susret s unutrašnjoš?u Méganea E-TECH Electric ostavlja bez daha. Dimenzije u unutrašnjosti sli?ne su onima Méganea s termi?kim motorom (duljina i razmak izme?u putnika), ako ne i ve?e (21 cm prostora za koljena na stražnjoj klupi). Naposljetku, svrha je platforme CMF-EV poboljšati ukupnu prostranost i prakti?nost: produljeni me?uosovinski razmak, manji prostor motora s integriranim komponentama klima-ure?aja, armaturna plo?a gurnuta prema naprijed itd. Putnici ?e zato uživati u još ve?oj središnjoj konzoli i dodatnom prostoru ispod armaturne plo?e. Štoviše, prostor u unutrašnjosti i udobnost pove?ani su jer nema prijenosnog tunela u podru?ju stražnje klupe pa je podnica ravna, a nema ni ru?ice mjenja?a ni kontrolne plo?e s gumbima koji su obi?no integrirani u središnju konzolu.

Reciklirani i udobni materijali
Ure?enje novog Méganea E-TECH Electric nadahnuto je dizajnom ku?nog namještaja, a razni neobi?ni i reciklirani materijali stvaraju toplo doma?e ozra?je. Dizajneri su nastojali ponuditi bolje rješenje od tradicionalnih materijala poput plastike i klasi?nih boja kao što je crna.

Stoga je armaturna plo?a u po?etnim ina?icama srednje razine opreme obložena tekstilnom oblogom, dok su obloge luksuznih ina?ica izra?ene od organske kože. Gornji dijelovi armaturne plo?e i gornji dio obloga vrata presvu?eni su Alcantarom (srednja razina opreme) ili ih krasi drvena završna obrada Nuo (premium ina?ice). Nuo je inovativan novi materijal izra?en od pravog drva. Tanki slojevi svijetlog furnira od drva lipe pri?vrš?eni su na podlogu od pamu?nog tekstila s pomo?u ekološkog ljepila i zatim obra?eni laserom. Ovo je prvi put da se upotrebljavaju u nekom serijskom modelu. Kombinirani s oblogama gornjeg dijela armaturne plo?e od umjetne kože, toplim šavovima boje titanija koji se protežu putni?kim prostorom i sjedalima presvu?enima pravom kožom, pomažu stvoriti profinjen i premium ugo?aj u unutrašnjosti.

Sve su obloge prošivene ukrasnom trakom koja se proteže armaturnom plo?om i preko vrata, zbog ?ega unutrašnjost djeluje još šire. Tako?er reflektiraju svjetlost i uklju?uju svjetlosnu traku u višim ina?icama (opcijski u srednjoj razini opreme).

Presvlake osnovne ina?ice izra?ene su od 100 % recikliranih materijala. Srednja razina opreme ima presvlake u kombinaciji umjetne kože i tkanine, tako?er 100 % reciklirane. Nasloni i sjedišta prednjih i stražnjih sjedala premium ina?ice prevu?eni su kožom. Dostupni su u dvije boje: crnoj s toplim ukrasnim umetcima boje titanija ili svijetlo sivoj sa sme?im ukrasnim umetcima. Pretinci za pohranu i obloge vrata svih ina?ica tapecirani su kako bi se pove?ao vizualni sklad i poboljšala zvu?na izolacija.

LIVING LIGHTS – ambijentalno osvjetljenje koje unosi živost
Ambijentalno osvjetljenje novog Méganea E-TECH Electric u potpunosti je izvedeno u LED tehnologiji i temelji se biološkom dnevnom ritmu kako bi se zajam?ila dobrobit svih putnika. Kokpit osvjetljuju svjetlosne trake postavljene uzduž armaturne plo?e, obloga vrata i postolja za pametne telefone. Svjetlo se prilago?ava dnevnim i no?nim uvjetima te mijenja boju svakih 30 minuta.

Jedinstvena tehnika dinami?nog osvjetljenja s razlogom je nazvana LIVING LIGHTS: postupnom i nenametljivom promjenom boja svjetla djeluju kao da su na trenutak oživjela. Ambijentalna svjetla hladnih tonova obasjavaju unutrašnjost tijekom dana. Na taj na?in naglašavaju elegantan dizajn i pridonose dojmu tehnološki napredne unutrašnjosti. No?u pak umiruju voza?a i putnike toplim i ugodnim svjetlom, otkrivaju?i im posve druga?iju, blagu prirodu Méganea E-TECH Electric.

Ambijentalnim osvjetljenjem jednostavno se upravlja preko su?elja sustava MULTI-SENSE, kojem sada možete jednostavno pristupiti pritiskom tipke na upravlja?u. Konkretno, svjetlina i boja mogu se prilago?avati u skladu s raspoloženjem i željama putnika. S pomo?u bira?a zaslona OpenR možete birati izme?u 48 opcija ambijentalnog osvjetljenja obloga vrata i armaturne plo?e. Boje se tako?er mijenjaju s obzirom na odabrani na?in rada.

Optimizirana upravljivost i okretnost
Pri razvoju platforme CMF-EV uloženi su posebni napori kako bi vozila koja je koriste mogla spojiti snagu elektri?nog motora i dinami?nu šasiju, ali ne nauštrb udobnosti. Ugra?en je potpuno novi servoupravlja? pa je prijenosni omjer sad samo 12 (najniži na tržištu). Time su osigurane okretne vozne osobine i izravan osje?aj na upravlja?u. To sve zna?i da posve novi Mégane E-TECH Electric izravno i brzo reagira na pokrete upravlja?a, što manevriranje ?ini iznimno lakim.

Povrh toga, stražnji ovjes ?ini višekra?ni spoj s paralelnim poveznicama. U kombinaciji s novim upravlja?kim stupom to osigurava snažno prianjanje za sigurniju vožnju i precizno upravljanje.

Naposljetku, zbog tanje baterije (110 mm) težište je vozila niže (-90 mm u usporedbi s Méganeom pokretanim termi?kim motorom) pa je i sâm automobil okretniji. Masa je ravnomjerno raspore?ena zbog baterije koja se proteže ispod ?itave površine podnice.

Patentirana zvu?na ?ahura
Inovativna „Tehnologija efekta ?ahure”, koju su razvili i patentirali Renaultovi inženjeri, jam?i nenadmašnu razinu zvu?ne udobnosti, ?ak i u usporedbi s elektri?nim automobilima koji su sami po sebi tihi. Prostor izme?u podnice automobila i ?itava površina baterije obloženi su slojem pjene koja upija zvukove. Ta pjena stvara svojevrsnu zvu?nu ?ahuru karakteristi?nu za više segmente. Poboljšanja se najviše osje?aju pri brzinama ve?im od 30 km/h pa putnici mogu uživati u tišini, glazbi ili razgovoru s drugim putnicima, ?ak i na autocestama.

Usto je „Tehnologija efekta ?ahure” vrlo lagana i teži 3 kilograma manje od konvencionalne zvu?ne izolacije. Njezin u?inak poboljšan je dodatnim oblogama u vratima, kakve se obi?no ugra?uju u luksuzne modele.

Ugo?aj po mjeri
Postavke sustava MULTI-SENSE nove generacije, koji ?e svoju premijeru doživjeti u novom Méganeu E-TECH Electric, i multimedijsko su?elje OpenR Link omogu?uju voza?u da prilagodi doživljaj vožnje vlastitom karakteru ili raspoloženju. Može im se pristupiti preko dodirnog zaslona sustava OpenR, ili potpuno novog gumba smještenog na upravlja?u.

U postavkama se mogu mijenjati osje?aji u vožnji (otpor servoupravlja?a, odziv motora, reakcije na pritisak papu?ice gasa) i atmosfera u unutrašnjosti (ambijentalna rasvjeta, udobnost voza?eva sjedala, grijanje, prikaz instrumentne plo?e i boje). Tri pretprogramirana na?ina rada (Eco, Comfort i Sport) spajaju najbolje od tih postavki te tako pove?avaju u?inkovitost, prilago?avaju se ?estim situacijama, a vožnju pretvaraju u snažno emocionalno iskustvo. U ?etvrtom na?inu rada (My Sense) voza? može odabrati postavke po želji. Voza? u svakom trenutku može odabrati željeni na?in rada, ?ak i glasovnim naredbama.

Motor nove generacije
Motor koji pokre?e posve novi Mégane E-TECH Electric potpuno je nov. Razvila ga je Alijansa, a upotrebljavat ?e ga razli?iti partneri uz vrlo malo ili nimalo preinaka. Proizvodi se u dvije tvornice: u Japanu za potrebe Nissana i u francuskoj tvornici u Cléonu za potrebe Renaulta.

Elektri?no pobu?eni sinkroni motor, kako ga još nazivaju, Renault Grupa i Alijansa kontinuirano upotrebljavaju ve? deset godina, a to ?e ?initi i u budu?nosti. Razvija ve?u snagu od motora koji upotrebljavaju permanentne magnete i za njegovu se proizvodnju ne koriste rijetki zemni metali, ?ime se smanjuje njegov utjecaj na okoliš i troškovi masovne proizvodnje.

Zahvaljuju?i optimiziranom dizajnu, motor je kompaktan i teži tek 145 kg (uklju?uju?i spojku). To ga ?ini 10 % lakšim od motora koji pokre?e ZOE, unato? tome što razvija ve?u snagu i ve?i okretni moment. Mégane E-TECH Electric pokretat ?e sljede?i motori:
– 96 kW (130 KS) i 250 Nm
– 160 kW (218 KS) i 300 Nm

Pruža užitak vožnje elektri?nog automobila, kao što je trenuta?no dostupno dinami?no i ugla?eno ubrzanje bez trzaja. Posve novi Mégane E-TECH Electric od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 7,4 s.

Prikupljanje energije ko?enja na zahtjev
Svaki put kad automobil ko?i, baterija prikuplja dio energije. No da bi upravljanje energijom bilo uistinu optimalno (neovisno o na?inu uporabe automobila), posve novi Mégane E-TECH Electric opremljen je optimiziranim sustavom za prikupljanje energije oslobo?ene ko?enjem.

Regenerativno ko?enje aktivira se kad je ru?ica mjenja?a u položaju D i pomaže prikupiti energiju dok se automobil usporava (kad voza? podigne nogu s papu?ice gasa) i pretvara je u elektri?nu energiju koja se zatim može pohraniti. To pomaže pove?ati u?inkovitost baterije i doseg uz rje?e korištenje ko?nica.

Posve novi Mégane E-TECH Electric dodatno optimizira rad sustava za prikupljanje energije ko?enja ?etirima razinama ko?enja koje se mogu odabrati s pomo?u gumba iza upravlja?a: Od razine 0 (bez prikupljanja energije ko?enja) do razine 3 (maksimalno prikupljanje energije ko?enja i optimizirano ko?enje motorom za potpuno intuitivnu gradsku vožnju).

Ultratanka baterija
Uz novi pogonski sklop, novi Mégane E-TECH Electric ima i posve novu 395 kg tešku bateriju konstruiranu posebno za platformu CMF-EV. Sa samo 110 mm (uz 1960 mm duljine i 1450 mm širine), 40 % manje od baterije koja se ugra?uje u ZOE, najtanja je na tržištu. Zbog toga ukupna visina iznosi samo 1,50 m, što poboljšava aerodinamiku i smanjuje potrošnju energije.

Kako bi postigli tako kompaktne dimenzije, inženjeri su se morali okrenuti novim kemijskim elementima za ugradnju u litij-ionske NMC (nikal, mangan, kobalt) baterije. Te je baterije razvio LG i imaju ve?i udjel nikla i manji udjel kobalta, što im pove?ava energetsku gusto?u na 600 Wh/L, što je 20 % više od baterije koja se ugra?uje u ZOE. Odlikuju se i novim sustavom hla?enja teku?inom smještenim u donjem ku?ištu baterije, prvim takvim u nekom Renaultovu modelu. Taj sustav upotrebljava cijevi od lijevanog aluminija, što baterije ?ini kompaktnijima i u?inkovitijima. Budu?i da je visok samo 18 mm, baterija se puno lakše postavlja na platformu, što u kona?nici rezultira ve?om dizajnerskom slobodom i osloba?anjem dodatnog prostora.

Precizno uravnotežene performanse
Novi Mégane E-TECH Electric na izbor nudi baterije s dvije razine kapaciteta:
– 40 kWh za doseg do 300 km (prema WLTP ciklusu)
– 60 kWh za doseg do 460 km (prema WLTP ciklusu, ovisno o ina?ici)

Baterija kapaciteta 40 kWh sastoji se od 8 modula, od kojih svaki sadržava 24 ?elije, raspore?enih u jednom sloju. Baterija kapaciteta 60 kWh sastoji se od 12 modula, od kojih svaki sadržava 24 ?elije, raspore?enih u dva sloja. U oba su slu?aja dimenzije baterije jednake, uklju?uju?i rekordnu visinu od samo 110 mm. Dolaze s 8-godišnjim jamstvom. U tom periodu mo?i ?e ih se zamijeniti besplatno, ako im stvarni kapacitet padne ispod 70 % nazivnog kapaciteta.

Cilj novog Méganea E-TECH Electric jest ponuditi kupcima uravnotežene i optimizirane performanse po prihvatljivim cijenama. Razli?ite ina?ice zadovoljit ?e ve?inu potreba kupaca, bilo da je rije? o svakodnevnim vožnjama ili duljim putovanjima (izleti vikendom ili putovanja na godišnji odmor).

Zahvaljuju?i tim tehnologijama, za putovanje izme?u Pariza i Lyona, Pariza i La Rochellea, Hanovera i Kopenhagena ili Münchena i Venecije dovoljno je samo jedno kratko zaustavljanje od 30 minuta za punjenje, uz optimiziranu potrošnju od samo 12,8 kWh/100 km prema WLTP-u.

Prilagodljivo punjenje
Uz dvije razine snage i dvije razine kapaciteta baterije, novi Mégane E-TECH Electric svoju prilagodljivost duguje i brojnim rješenjima za punjenje, uklju?uju?i punjenje od 130 kW na autocestama i punjenje od 22 kW koje je uglavnom dostupno u gradovima. Sva su ta rješenja optimizirana za maksimalnu u?inkovitost.

Novi Mégane E-TECH Electric kompatibilan je sa cijelom infrastrukturom punionica izmjeni?nom strujom: od ku?ne uti?nice (10 A/2,3 kW (jednofazna)) do javnih punionica (32A/22kW (trofazna)), od ?ega se na potonjima može napuniti za 160 km vožnje u sat vremena.

Ovisno o ina?ici, može biti i kompatibilan s infrastrukturom punionica istosmjernom strujom do 130 kW (combo uti?nice CCS), kao što su brze punionice na autocestama. Na istosmjernim punionicama snage 130 kW posve novi Mégane E-TECH Electric može se napuniti za 300 km vožnje prema WLTP-u u samo 30 minuta.

26 sustava za pomo? u vožnji podijeljeno je u tri kategorije: vožnja, parkiranje i sigurnost. Oni ?ine Mégane E-TECH Electric predvodnikom klase u pogledu udobnosti i sigurnosti za putnike i druge sudionike u prometu.

Aktivna pomo? za voza?a
Posve novi Mégane E-TECH Electric podiže Renaultov poznati sustav za pomo? u vožnji autocestom i u prometnim gužvama na novu razinu. Sad je to kontekstualni sustav pomo?i u vožnji koji prati što se doga?a oko vozila i pomaže voza?u svladati sve prepreke na koje može nai?i. Klasificiran je kao sustav autonomnog upravljanja druge razine i sada nosi naziv Aktivna pomo? za voza?a.

Aktivna pomo? za voza?a kombinira kontekstualni adaptivni tempomat s funkcijom Stop&Go i sustav za održavanje vozila u prometnom traku. Adaptivni tempomat nastavlja funkcionirati kao i dosad, predodabrani na?in rada mu je Auto i automatski se prilago?ava ograni?enju brzine koju detektiraju kamera i navigacijski sustav. Aktivna pomo? za voza?a koristi i geolokacijske podatke i specifi?ne karte koje uklju?uju ?este elemente gradskih cesta kao što su kružni tokovi, promjene ograni?enja brzine i oštri zavoji. Osim prikazivanja takvih situacija na instrumentnoj plo?i, novi Mégane E-TECH Electric automatski može usporiti dok se približava kružnom toku i zatim ponovno ubrzati do maksimalne brzine nakon izlaska iz njega. Vozilo se usto automatski prilago?ava ograni?enjima brzine na snazi, primjerice ako se ograni?enje brzine smanji sa 130 km/h na 110 km/h.

Sustav za održavanje vozila u prometnom traku sada može potpuno funkcionirati bez jedne od oznaka uz cestu (primjerice na asfaltiranim seoskim cestama).

Kad je Aktivna pomo? za voza?a uklju?ena, a automobil je potpuno zaustavljen u prometu, ponovno ?e se pokrenuti nakon razdoblja od otprilike 30 sekundi (dosad je bilo 3 sekunde). Ako pro?e više vremena, voza? ?e morati intervenirati, primjerice pritisnuti papu?icu gasa) kako bi se automobil ponovno pokrenuo.

Aktivna pomo? za voza?a dio je Renaultovog paketa „Safety Coach” koji objedinjuje sve zna?ajke koje jam?e ve?u sigurnost korisnicima Renaultovih vozila.

Izbjegavanje sudara i izlijetanja s ceste
U svrhu smanjenja opasnosti od sudara, novi Mégane E-TECH Electric opremljen je trima dobro poznatim sustavima za pomo? u vožnji: Upozorenjem na izlazak iz traka (LDW), upozorenjem na vozilo u mrtvom kutu (BSW) i sustavom za održavanje vozila u prometnom traku (LKA). Potonji je napredniji no ikad prije u svojoj najnovijoj ina?ici: Sustav za održavanje vozila u prometnom traku u nuždi (ELKA).

Povezuje podatke prednje kamere i bo?nog radara za automatsko vra?anje vozila u sredinu traka kad otkrijte da ?e vozilo prije?i preko linije, ako otkrije mogu?nost od sudara sprijeda, s boka ili od silaska vozila s ceste.

Sustav za održavanje vozila u prometnom traku u nuždi funkcionira pri brzinama izme?u 65 km/h i 160 km/h (najve?oj brzini vozila) prilikom prelaska preko linije, ako postoji opasnost od bo?nog sudara ili od silaska vozila s ceste te izme?u 65 i 110 km/h ako postoji opasnost od frontalnog sudara.

Zaštita drugih sudionika u prometu
Novi Mégane E-TECH Electric bit ?e opremljen dvama novim sustavima pomo?i u vožnji, namijenjenima za zaštitu drugih sudionika u prometu, konkretno biciklista i pješaka.

Sustav automatskog ko?enja u nuždi straga dio je, kako mu i ime kaže, automatskog ko?enja u nuždi koji je aktivan pri vožnji unatrag. Ako stražnji ultrazvu?ni senzori otkriju potencijalnu prepreku (pješaka, biciklista, stup), obavijestit ?e voza?a vizualnim i zvu?nim upozorenjem. Ako voza? ne reagira, sustav automatski aktivira ko?nice na dvije sekunde kako bi izbjegao sudar. Sustav je aktivan pri vožnji unatrag pri brzinama izme?u 3 i 10 km/h.

Sustav za siguran izlazak putnika (Occupant Safe Exit – OSE) upozorava putnike na nadolaze?e vozilo, motociklista ili biciklista kako bi izbjegli udarac prilikom izlaska iz vozila. Sustav vizualnog i zvu?nog upozoravanja koji pomaže sprije?iti nesre?e do kojih dolazi prilikom otvaranja vrata, a koje naj?eš?e poga?aju bicikliste u gradu.

Jednostavno parkiranje i manevriranje
Kad je rije? o parkiranju, dva nova sustava pomo?i u vožnji smještaju novi Mégane E-TECH Electric u sam vrh klase.

Around View Monitor 3D sustav je koji upotrebljava ?etiri kamere za prikaz 3D modela vozila i vizualizaciju neposredne okoline u 360 stupnjeva. Voza? može pregledati vanjski dio vozila okretanjem pogleda oko vozila na dodirnom zaslonu s panoramskim pogledom na prednji i stražnji kraj kako bi lakše i sigurnije parkirao automobil.

Full Auto Park poboljšana je ina?ica poluautomatskog sustava za pomo? pri parkiranju Easy Park Assist. U novoj ina?ici sustav je gotovo potpuno autonoman. Voza? više ne mora mijenjati stupnjeve prijenosa niti pritiskati papu?ice gasa ili ko?nice tijekom potpomognutog parkiranja. Uloga voza?a svodi se na nadziranje okoline i pritiskanje papu?ice gasa kako bi sustavu naredio da nastavi s manevrom ili ga obustavi.

Na kraju tu je i Pametni retrovizor za ve?u udobnost i bezbrižnost. Sustav se služi kamerom smještenom na vrh stražnjeg prozora i prikazuje podru?je iza vozila na unutarnjem retrovizoru u stvarnom vremenu. Pogled na podru?je iza vozila potpuno je neometan i upotpunjuje pregled okoline kroz vanjske retrovizore.

Beskompromisna sigurnost
Aluminijske cijevi rashladnog sustava ?ine bateriju sigurnijom jer znatno pove?avaju strukturni integritet vozila. Baterija je izdržljivija i zbog popre?nih greda i sigurnosnih kutija savršeno integriranih u platformu CMF-EV.

U okviru strategije beskompromisne sigurnosti, posve novi Mégane E-TECH Electric oslanja se i na inovaciju Pristup za vatrogasce koja je rezultat više od 10 godina suradnje Renault Grupe i francuskih vatrogasaca. Uklju?uje poseban pristup za spasila?ke službe kad moraju brzo ugasiti požar na bateriji elektri?nog vozila. To im je omogu?ilo da vrijeme gašenja baterije smanje s 1 do 3 sata na samo 5 minuta. Osim te inovacije, ugra?en je i prekida? smješten ispod stražnje klupe, koji spasila?kim službama omogu?uje da odspoje bateriju s visokonaponske mreže vozila.

Na vjetrobranskom staklu posve novog Méganea E-TECH Electric nalazi se i naljepnica s QR kodom. Namijenjena je spasila?kim službama koje je prilikom intervencije mogu skenirati i vrlo brzo zaklju?iti da je rije? o elektri?nom vozilu. Pruža im i pristup informacijama o konstrukciji automobila (primjerice lokaciji baterije i zra?nih jastuka, mjestima za brzo i sigurno rezanje) – što vrijeme potrebno za izvla?enje žrtve sudara može skratiti za ?ak 15 minuta!

Pristup za vatrogasce i QR kod dio su Renaultovih mjera „Safety Coach” koje osiguravaju optimalnu sigurnost korisnicima Renaultovih vozila. Op?enito je briga za sigurnost korisnika na cesti i zaposlenika na radnom mjestu jedan od tri stupa (uklju?uju?i ekološku tranziciju i uklju?ivost) Politike korporativne, društvene i ekološke odgovornosti Renault Grupe (CSR) koja se provodi u okviru strategije Renaulution.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com