Od transporta bala sijena do torbi za golf: Renaultova evolucija prtljažnika

0
597

„Napravite mi auto s velikim prtljažnikom!” rije?i su koje je Pierre Dreyfus, Renaultov direktor od 1955. do 1975., uputio svojim dizajnerskim timovima zaduženima za Renault 4. Tom neobi?nom vozilu bilo je su?eno da u?e u povijest zahvaljuju?i karakteristici koja danas možda djeluje bezna?ajno, a koja je u vrijeme kada je bila predstavljena potaknula pravu malu revoluciju – poklopac prtljažnika. S ukupno pet vrata i ravnom podnicom, Renault 4 bio je limuzina, karavan i gospodarsko vozilo u jednom. Poklopac prtljažnika u to se vrijeme ugra?ivao kako bi se olakšao utovar bala sijena u Renault 4, dok ljudima danas služi za odlaganje putnih torbi i kov?ega u njihov Mégane Conquest. Hugues, glavni direktor Renault Classica, osvrnuo se na revoluciju kompakata koju je pokrenuo Renault.

Renault 4 predstavljen je 1961., u vrijeme kada su Francuzi po?eli migrirati iz sela u gradove. Me?utim, mreža javnog prijevoza nije mogla zadovoljiti sve potrebe stanovnika na periferiji gradova. Tako se pojavila želja za vozilom koje je podjednako primjereno za selo i grad, za odlazak u kupovinu i vožnju do posla. U to je vrijeme i sve ve?i broj žena bio zaposlen, a kupovna mo? ku?anstava po?ela je rasti. Automobil koji ?e se ubrzo proslaviti pod nazivom „?etvorka” u tim se okolnostima pokazao kao savršeno, uvijek dostupno rješenje za gradske i seoske putnike – i to zahvaljuju?i skromnom poklopcu prtljažnika!

Vrata do slobode

Zbog petih je vrata Renault 4 ubrzo prerastao u društveni fenomen. Pierre Dreyfus, glavni odgovorni iza ovog projekta i direktor Renaulta od 1955. do 1975., objasnio je svojim timovima da želi gomilu teretnog prostora u tom automobilu koji, baš poput traperica, pristaje svim ljudima, neovisno o dobi i klasnoj pripadnosti. Budu?i da je tijekom 30 godina Renault 4 prodan u više od osam milijuna primjeraka u više od stotinu zemalja, možemo zaklju?iti da se njegova želja ispunila. „Poklopac prtljažnika na ?etvorci naišao je na dobar odjek i dao vjetar u le?a novom modelu” dodaje Hugues. „Ovaj ?udesni izum rezultirao je automobilom koji je ujedno limuzina, karavan i gospodarsko vozilo.”

Poklopac prtljažnika omogu?io je jednostavan utovar predmeta u Renault 4: od bala sijena do opreme za kampiranje, što god je životni stil kupaca zahtijevao. Nadalje, peta vrata omogu?ila su ve?u modularnost unutrašnjosti, pa su Renaultovi inženjeri i dizajneri imali priliku stvoriti prvo u nizu „vozila za život”. „Poklopac prtljažnika ohrabrio je inženjere da iza?u iz okvira koji nalaže tradicionalna struktura vozila: ‘poklopac motora – putni?ki prostor – prtljažnik’” objašnjava Hugues. „Peta vrata dala su ve?u slobodu u pogledu dizajna.” Poklopac prtljažnika bio je poticaj za stvaranje novih vrsta vozila kao što su monovolumeni i SUV-ovi.

Element primjenjiv na ?itavu ponudu

Poklopac prtljažnika pokazao se presudnim za uspjeh Renaulta 4 pa ga je marka odlu?ila ugraditi i u svoje tradicionalnije modele – obiteljske limuzine s klasi?nim prtljažnicima. Predstavljen 1965., Renault 16 bio je predvodnik dotad nevi?ene revolucije koja je nagovijestila budu?e kompakte više klase. Pogleda li se malo bolje, Renault 16 zapravo je bio ve?a izvedba Renaulta 4 – oba su modela bila kompakti s pet vrata i iznimno prilagodljivom stražnjom klupom.

Zapravo je bilo koja izvedba bila prikladna za ugradnju poklopca prtljažnika, od limuzine preko coupéa do gradskog automobila. Renault je zapo?eo razvoj niza kompaktnih modela, kao što su R20, R30, Fuego, R25 i R11. Kompakti su se našli u središtu pozornosti kada su bra?a Marreau u Renaultu 20 osvojila reli Pariz-Dakar 1982. godine.

Kao stvoren za Mégane Conquest

Mégane Conquest perjanica je Renaultove ponude kompakata. „Poklopac prtljažnika savršeno pristaje ovom vozilu koje predivan spoj SUV-a i limuzine” nastavlja Hugues. „Savršena je platforma za dizajnere jer im omogu?uje da stvore ugla?en i elegantan dizajn koji kupcima nudi toliko željenu prakti?nost. Unutrašnjost Méganea Conquest odlikuje prostran i pristupa?an raspored s više teretnog prostora od samog prtljažnika.” Ukratko, taj je model idealan za prijevoz torbe za golf, a ostaje vam mjesta i za balu sijena!

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com