Počinje F1: Ferrari 10 godina bez naslova

0
4

Treninzima za VN Australije započela je zapravo i nova era Formule 1. Bernie Ecclestone nakon 40 godina više nije šef, a sport su kupili Amerikanci, odnosno Liberty Media. Došlo je i do velikih promjena u izgledu i brzini bolida. Karoserija je šira, kotači su širi, također i stražnje krilo, prednje je, pak, produženo… Svet to da bi bolidi bili brži. I ljepši… I to do čak pet sekundi po krugu. Vozači s bolidima zavoje prolaze i 40 km/h brže nego prošle sezone.

Ipak, nije sve idealno, veći bolidi i dodatni ‘downforce’ učinit će pretjecanje puno težim, a to je ipak poanta automobilizma. Amerikanci su na početku svoje vladavine sve karte bacili na veću brzinu, no brzo ćemo saznati hoće li im se ta filozofija isplatiti u prvoj sezoni.
Pretjecanja, rivalstva, dvoboji na stazi uvijek su bili ono što je prodavalo Formulu 1, no tek zapravo treba vidjeti kako će sva ta nova pravila utjecati na samoj utrci. Nesumnjivo je da će Amerikanci potpuno drugačije voditi posao od Ecclestonea, a plan im je u idućim godinama uvesti što veći paritet među bolidima po uzoru na NASCAR i Indy u Americi.

Također, Liberty Media želi se približiti novim navijačima, klincima koje je Ecclestone dosad izbjegavao. Amerikanci su svim momčadima dale slobodu da sami uređuju svoje profile na društvenim mrežama kako bi privukli mlađe gledatelje.
Što se vozača tiče, neće biti branitelja naslova, prvi put od 1994. Nico Rosberg je samo pet dana nakon što je postao prvak objavio da ide u mirovinu. Favoriti? Usprkos novim pravilima, većim i bržim bolidima, favoriti su ostali isti. Uostalom, prva dva treninga u Australiji to su i potvrdila. Mercedes je zasad i dalje u prednosti.

Lewis Hamilton je bio uvjerljivo najbrži tijekom ta dva treninga, dok je njegov novi momčadski kolega, Finac Valtteri Bottas, prvo bio drugi, a potom treći. Iza Mercedesa su Ferrari i Red Bull, premda se čini da je ‘propeti konjić’ ipak možda malo ispred austrijske momčadi. Ne treba zaboraviti da je Ferrari posljednjeg prvaka dao prije 10 godina, bio je to Kimi Raikkonen.
U Ferrariju i Red Bullu ostala je ista vozačka postava od lani, za crvenim bolidom sjede Sebastian Vettel i već spomenuti Kimi, dok Daniel Ricciardo i Max Verstappen čine posadu Red Bulla.

Ostali? Teško je vjerovati da će netko ugroziti tri nabolje momčadi. Ponajmanje McLaren-Honda, koja će , čini se, opet imati tešku sezonu. Fernando Alonso, bivši dvostruki svjetski prvak, ponovo će potrošiti godinu dana u bolidu koji nije kompetitivan. Gledat ćemo ga nervoznog nakon svake utrke. U odnosu na prošlu sezonu jedan momčad nedostaje. Manor je otišao u stečaj, a kako nije bilo kupca, šefovi momčadi stavili su ključ u bravu. Ove će sezone biti i jedna utrka manje, ukupno 20, a finale je u Abu Dhabiju 26. studenog. Zbog financija otpala je Velika nagrada Njemačke.
Vozačke postave:

Mercedes – Lewis Hamilton i Valtteri Bottas
Ferrari – Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen
Red Bull – Daniel Ricciardo i Max Verstappen
Williams -Felipe Massa i Lance Stroll
Toro Rosso – Daniil Kvyat i Carlos Sainz jr.
Sauber – Marcus Ericsson i Pascal Wehrlein
Renault – Nico Hulkenberg i Jolyon Palmer
McLaren – Fernando Alonso i Stoffel Vandoorne
Haas – Romain Grosjean i Kevin Magnussen
Force India – Sergio Perez i Esteban Ocon