Pravni savjeti: Odre?ivanje krivnje za prometnu nesre?u nije tako jednostavno!

0
531

Možda ste oduzeli prednost, ali možda je drugi voza? tako?er bio u prekršaju…

Ponekad se ?ini kako je sve što trebamo znati, ve? davno poznato. Ponekad nam se ?ini da je doživljaje koje smatramo u prvi mah tako isklju?ivo svojima, doživio ve? znatan broj ljudi. Iskustvo! Navodno ga nikakvo znanje ne može zamijeniti. Tako je otprilike i s prometom i nesre?ama u prometu. Teško da nam se na prometnici dogodilo nešto što se nikada do sada nikom drugom dogodilo nije. Rariteti su doista rijetki, da ne kažemo raritetni.

Upravo u tom kontekstu treba imati u vidu iskustvo drugih sudionika u prometu. Drugih nesretnika koji s nama dijele istu sudbinu kao da su tako?er sudjelovali u „na vlas istoj“ ili bar sli?noj prometnoj nesre?i. Koristiti njihova iskustva nikada nije loše. Op?e je poznata ona izreka kako pametan u?i na tu?im greškama, a budala na svojima. S druge strane uvijek netko mora biti budala, nema stoga neke ozbiljnije zapreke da se i mi ponekad ne na?emo upravo u toj ulozi. Možda može stradati ego, ali i to se dade preživjeti.

Kada se dogodi ono od ?ega svi bježe kao od kuge tj. kada se dogodi prometna nesre?a, sve je lakše kad su ljudi razumni. Zna?i ako se ve? zgužvao lim, ako je samo materijalna šteta u pitanju, izlazi se iz vozila manje ili više šokiran i zate?en, ovisno o tome kako podnosite stres i koliko utakmica imate u nogama. Nakon toga slijedi sve se nadamo susret s iole razumnim ?ovjekom i razmjena par uljudnih rije?i. Ne?emo ni spominjati obvezu razmjene podataka, odnosno popunjavanje i potpisivanje Europskog izvješ?a o nezgodi. Podrazumijeva se. Pazite, postoji jedna zgodna rubrika u tom Izvješ?u tj. rubrika 14. vlastite primjedbe, pazite što ?ete navesti pod primjedbe. Možda da se ne slažete s onim kako drugi voza? prezentira stanje stvari. Navedite!

Budimo brutalno iskreni, naravno odmah ?e se zapodjenuti razgovor o temi tko je kriv! Znate i one izjave nisam pazio, nisam gledao ili upite tipa kud si gledao. Postoje voza?i koji ne bi priznali da su išta zgriješili iako ne postoji ni mikro argument koji bi govorio u prilog njihove nevinosti. Postoje i oni koji se jednostavno zbune i/ili prepadnu i priznaju krivnju bez mnogo razmišljanja.

Nekima je u prirodi da sve smiruju i da preuzimaju teret i krivnju ?itavog svijeta na svoja ple?a. Uvijek pravi, lukavi predatori nanjuše takve dobre duše i dodatno potpire kod njih plamen krivnje. Stoga prije pokornog spuštanja glave i preuzimanja ukupne krivnje, ma koliko bili u stanju šoka, duboko udahnite i dajte si vremena za razmišljanje. Nije uvijek sve crno! Odnosno nije uvijek sve u toj mjeri crno! Proanalizirajte stvari, možda krivnja nije isklju?ivo na vašoj strani, možda se drugo vozilo nije smjelo nalaziti na mjestu nesre?e, možda je i ono kršilo kakav prometni propis, možda je vozilo prebrzo, možda je vozilo neprilago?enom brzinom. Stanite, udahnite razmislite.

Primjerice radnja skretanja u lijevo na križanju. Uvijek je kriti?na, uvijek morate propustiti vozila koja se kre?u prometnicom s pravom prednosti! Ukoliko ste imali sraz s drugim vozilom koje se kretalo prometnicom s pravom prednosti a vi ste skretali u lijevo, da li ste vi uvijek i u potpunosti krivi? O?ekuje se da ?e drugi voza? re?i: ?uj, oduzeo si mi prednost, normalno da si kriv i da mi nadokna?uješ štetu!

No, jeste li uvijek odgovorni za ukupnu štetu? Ne, odnosno ne posve! Konkretan primjer, kada skre?ete u lijevo na raskrižju, to ne zna?i da morate o?ekivati da ?e vozilo koje ima pravo prednosti prolaza doletjeti brzinom munje krše?i propise i da ste isklju?ivo vi krivi jer ga niste u tom naletu propustili ve? je došlo do sraza vozilo o vozilo.

Stoga pamet u glavu! Dva puta mjerite, jednom režite! Može postojati podijeljena odgovornost! Uzmite u obzir i grijehe drugog sudionika u prometu! Upravo na to ukazuje Županijski sud u Zagrebu u odluci Gžn-229/10, od 25. srpnja 2011. „Vozilo koje skre?e ulijevo dužno je propustiti vozilo koje, dolaze?i iz suprotnog smjera, zadržava smjer svog kretanja. Iako je radnja skretanja ulijevo veoma opasna i zahtjevna radnja u prometu, zbog ?ega u pravilu nepropisno postupanje ima znatno ve?i utjecaj na nastanak prometne nezgode, to istodobno ne zna?i da voza? koji ima pravo prednosti prolaza može to svoje pravo ostvarivati krše?i prometne propise o dopuštenoj brzini i potrebnom oprezu kad se približava raskrižju, ili kad se takvo vozilo kretalo brzinom od 67 km/h (dopušteno 50 km/h), pridonijelo je nastanku nezgode u omjeru od 30%“.

Možda ste oduzeli prednost, ali možda je drugi voza? tako?er bio u prekršaju! Ne brzajte u prometu ali ni kod preuzimanja krivnje i odgovornosti za štetu.

Izvor: HAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com