Premijera: Mercedes-Benz C-klasa nije ništa drugo nego “Genscher” u malom!

0
182

Mercedes je otkrio novu generaciju C-klase koja je od 1982. godine prodana u čak 10,5 milijuna primjeraka širom svijeta, što svjedoči o važnosti Baby Benza za Mercedes, ali i čitavu svjetsku autoindustriju.

I dalje vjerni benzinu i dizelu! Plug in hibridi dolaze kasnije, a u Mercedesu obećavaju domet do 100 km uz samo napajanje iz baterije kapaciteta 25,4 kWh. Najuspješniji Mercedesov model s novom generacijom sažima značajke i podosta tehnika najvećeg modela S. Motori će sada biti samo četverocilindrični, pet benzinskih i dva dizelaša. Usprkos svemu.

Elegantne i gotovo kupeovske značajke s dugim poklopcem motora pokazuju dinamiku koju Merced ovog puta želi istaknuti. Novi C trebao bi biti sportskiji i zanimljiviji za vožnju od svog prethodnika, unatoč činjenici da će novak imati samo četverocilindrične motore, a svi su (malo) hibridizirani. Štoviše, dolaze i priključni hibridi s obećanim dometom od 100 kilometara s jednim punjenjem.

Također u ovoj generaciji, C je narastao – na duljinu od 65 mm, tako da je sada dugačak 4.751 milimetar, a posebno u srednjoj klasi. Širina nove generacije je 1,82 metra, a visina je izgubila 9 mm (1438 milimetara). Važnija je činjenica da je međuosovinski razmak duži za 2,5 centimetra i tako mjeri 2.865 milimetara, od čega su posebno korisna koljena stražnjih putnika (20 mm).

Inače, u unutrašnjosti koja se u mnogočemu oslanja na značajke nove S-klase, najviše će se istaknuti novi središnji zaslon koji je postavljen uspravno i u najvećem izdanju ima 11,9 inča (inače 9,5). A zaslon ispred vozača koji simulira fleksibilne mjerače. Inače, prtljažnik ostaje u domeni prostranosti prethodnika, jer mjeri identičnih 455 litara, zbog čega model kombija dodaje 30 litara.

Bez obzira na dizajn i snagu, za pogon su uvijek predviđeni četverocilindrični motori – pet na benzinskoj strani (od 125 do 190 kW) i dva na dizelskoj strani (147 i 195 kW), a valja napomenuti da su svi motori hibridizirani su s 48 V. tehnologijom i tako im u radu pomaže startni alternator koji podržava ubrzanje i omogućuje regeneraciju snagom od 15 kW. Novi automatski 9G tronic automatski mjenjač je standardan, obnovljeni 4Matic pogon na sva četiri kotača bit će sljedeći, naravno, ali samo za određene verzije.

Priključni hibridi dolaze kasnije, a u Mercedesu obećavaju domet do 100 km uz samo napajanje iz baterije kapaciteta 25,4 kWh. Očekuje se da će električnom pogonu doprinijeti e-motor snage 95 kW, a snaga sustava bit će čak 230 kW, dok će ugrađeni punjač omogućiti i brzo (istosmjerno) punjenje snage do 55 kW.

Kao što se šestocilindraš morao oprostiti, tako su sada odustali od opcionalnog zračnog ovjesa koji (nažalost) više nije dostupan. Naravno, moguće je nabaviti novu generaciju reguliranih amortizera, a sportski kaptaž (pasivni) i dalje se može naručiti. Za veću ravnu dinamiku vožnje, Mercedes je razvio i novu pojedinačnu prednju osovinu i trodimenzionalnu stražnju osovinu, a po prvi će put za ovaj model biti moguće naručiti i kontroliranu stražnju osovinu, što povećava upravljivost tijekom kraćih zavoja i povećava stabilnost tijekom duljih.

U tom je trenutku Mercedes predstavio limuzinu i kombi i najavio model All terrain. Naravno, ova će generacija na kraju dobiti kupe i kabriolet baš kao i AMG verzije C43 i C63 – čak i u ovom slučaju samo s četverocilindričnim motorima.