RABLJENI: ASTRA GTC – SIMPATI?NI COUPE KOJI NE STARI

0
979

U doba u kojem proizvo?a?i nekoliko puta “faceliftaju” svoje aktualne modele, odnosno izbacuju nove uz koje dosadašnji modeli ostare preko no?i iznimno je teško dizajnirati automobil koji ?e odoliti zubu vremena. U današnje doba, pod zubom vremena se u nekim slu?ajevima ve? može govoriti o razdoblju od pet ili šest godina. Govorimo naravno o dizajnu. No, kad vam po?e za rukom napraviti auto koji ?e biti atraktivan i nakon 10 godina od svoje premijere, onda ste napravili pravi posao. Opelu je to pošlo za rukom sa trovratnom verzijom Opel Astre H – izvedbom zvanom Opel Astra GTC.


Nasljednik Opel Astre G, modela koji je zapo?eo vra?anje ozbiljno narušenog imidža Opela u 90im, pojavio se 2004. godine, a ve? 2005. godine predstavljena je trovratna izvedba o kojoj je danas rije?. Za razliku od klasi?ne Astre H, odmah u oko upadaju agresivno i visoko postavljena zadnja svjetla koja su dizajnerski puno bolje rješenje od petovratne izvedbe.


Što se motorizacije ti?e, osnovni model je upravo ovaj testni 1.4 16V sa 90 KS. S obzirom na težinu vozila od 1110 kg, za mnoge voza?e je preslab pa je puno bolji izbor 1.6 snage 105 KS koji je i puno cjenjeniji u oglasnicima. Verzije 1.8 od 125 KS i 2.0 od 170, odnosno 200 KS su kod nas jako rijetke, te ukoliko vas takvi zanimaju najlakše ?ete ih na?i u stranim oglasnicima. Ponudu benzinaca zatvara mo?ni OPC 2.0i Turbo od 240 KS, ali o njemu ?e, nadamo se, biti više re?eno u nekom od sljede?ih testova. Osnovni dizelski agregat je 1.3 CDTI od 90 KS za kojeg vrijedi isto kao i za osnovnog benzinca – ukoliko ste umjereni voza? i ne upuštate se u preticanja, ta dva su izbori za vas. Naj?eš?i dizelaš u oglasima je 1.7 CDTI od 100 KS koji je sasvim solidnih voznih performansi, a najcjenjeniji je 1.9 CDTI dostupan u verzijama od 120 i 150 KS. No što vrijedi za ostale dizelaše, vrijedi i  za njih – u oglasnicima se mogu na?i uglavnom primjerci sa više od 180.000 (stvarnih) kilometara pa je kod kupnje istih potrebno dobro otvoriti o?i.
Kao što smo uvodno dali naslutiti, najve?i forte Astre GTC je upravo njen dizajn. Zbog svog atraktivnog izgleda možda je jedan od rijetkih modela koji ?ete lakše prodati u trovratnoj izvedbi nego u klasi?noj peterovratnoj. Opel je ovdje uspio napraviti nemogu?e – od poprili?no neuglednog zadnjeg kraja klasi?ne Astre H napravio je jedan od najljepših hatchbacka na tržištu koji ve? 11 godina ne pokazuje znakove starosti. Prednja maska je mrežastog oblika, za razliku od klasi?ne Astre, a prednje maglenke su prili?no efektne. Gledaju?i iz profila, GTC odiše pravim sportskim duhom, ali i masivnom izvedbom i ?vrstom karoserijom. No, takav dizajn je imao svoju cijenu koja se ogleda ponajviše u nepreglednosti pri vožnji unatrag, kao i poprili?no uskom utovarnom prostoru. Osim toga, GTC krase i duga?ka masivna vrata koja znaju biti poprili?no problemati?na na uskim parkiralištima.


Unutrašnjost se ne razlikuje od ostalih Astri. Tu je kožni volan koji jako lijepo leži u rukama, na kojem se nalaze komande za radio i putno ra?unalo. U ovom modelu podesiv je i po dubini i po visini i to poprili?no velikog hoda, što je jako prakti?no. Kontrolna plo?a je pregledna i lijepo dizajnirana. Jedina zamjerka je što nema mjera?a temperature motora, nego do toga možete do?i tek putnim ra?unalom. Na središnjoj konzoli dominira naran?asti displej koji vam pokazuje potrošnju, temperaturu, radio stanicu i ostale korisne informacije. Ostale informacije i postavke možete namještati i pregledavati putem Board Computera. Obzirom da testni model ima automatsku klimu velika zamjerka ide na na?in paljenja i gašenja klime, kod kojeg je potrebno u?i u poseban izbornik umjesto da je to riješeno puno jednostavnije. U vratima se nalaze velike ostave u koje može stati ?ak i velika boca, a pretinac za rukavice je dosta velikih dimenzija za ovu klasu vozila. Osim toga imate malu (i neprakti?nu) ostavu ispod ru?ne ko?nice i drža? za boce odmah iza ru?ne ko?nice. Dojma smo kako nedostaje još jedan pretinac, pogotovo na mjestu gdje se nalazi pepeljara i uti?nice. Kvaliteta plastike i završna izvedba je solidna, no ipak je mogu?e da se negdje sakrio kakav cvr?ak što, budimo iskreni, možemo najviše pripisati kvaliteti naših cesta, a ne kvaliteti izvedbe.


Mjenja? je kratak i odli?no ergonomski postavljen, pa ?e vam biti na dohvat ruke. Vrlo je precizan, a hod mu nije preduga?ak. Tipi?no opelaški, u pojedinim navratima zna biti pomalo zubat pa to zna biti iritantno. Iako je agregat slabiji, svejedno bi mu dobro došla šesta brzina za autocestu, što bi mu uštedilo dosta goriva, ali i ulja.
Prostranost Astre GTC je u granicama prosje?nog za tu klasu vozila. Ukoliko je voza? i malo ve?ih gabarita, kao i vlasnik testnog modela, sasvim dovoljno mjesta ostane putnicima na stražnoj klupi.. To treba zahvaliti posebno voza?kom sjedalu koje je podesivo po dubini, visini, nagibu, a ima i potporu za lumbalni dio le?a. No ipak, višim putnicima na zadnjem sjedištu bi mogao smetati koso položen zadnji dio krova. Unato? uskom utovarnom prostoru, prtljažnik od 340 litara je sasvim solidan, a mogu?e je i spustiti zadnja sjedala ?ime dobijate 1070 litara prostora. Za coupe, više nego dovoljno.


Kao što smo pisali za cvr?ke u unutrašnjosti, o kvaliteti podloge kojom vozite ovisi i udobnost vaše vožnje. Ovjes je dosta tvrd i sjajno leži na otvorenoj (i kvalitetnoj) cesti. No, sve neravnine i rupe se poprili?no jasno i glasno ?uju u unutrašnjosti. Zbog toga su i vlasnici Astri prijavljivali probleme sa ovjesom. Nažalost, to sve moramo pripisati (ne)kvaliteti naših puteva, pa je bespredmetno diskutirati o kvaliteti ili nekvaliteti ovjesa.
Testni model je opremljen prednjim diskovima i zadnjim bubnjevima te ABS-om. Ja?i modeli imaju sva ?etiri diska, ali i ova kombinacija sasvim solidno ko?i. Zbog svoje težine, kao i pove?anog optere?enja prednjih diskova, vlasnici su navodili kako se prednje ko?nice poja?ano troše u usporedbi sa konkurencijom. No, treba imati na umu da to ovisi o na?inu vožnje, kao i o tome gdje vozite. U nekom manjem mjestu, koji je na ravnici, ko?nice ?e vam puno duže trajati nego primjerice u Rijeci, gdje imate puno uzbrdica i nizbrdica, a obzirom da se radi o ve?em gradu i puno više ko?enja.
Motor od 90 KS je solidnih voznih performansi. Odabir ovog motora ovisi najviše o vašim preferencijama i na?inu vožnje. Ako vozite staloženo i mirno te ne tražite visoke performanse, ne tražite dalje – ovo je motor za vas. No, ako ste voza? koji voli malo ja?e stisnuti gas, onda savjetujemo da vaša potraga krene od modela 1.6 nadalje. Kao i svaki benzinac prije ere downsizinga, o?ekujte malo ve?i prosjek potrošnje. Bez obzira na deklariranu potrošnju u gradu ne o?ekujte ispod 8-9 litara u prosjeku. Ponovno spominjemo Rijeku i njenu brdovitost gdje vam je 10 litara u žustrijoj gradskoj vožnji realnost, dok u Pore?u putno ra?unalo pokazuje prosjek od oko 8 litara. Na otvorenoj cesti je stanje puno bolje, pa tako na Istarskom ipsilonu uz brzinu od oko 110 km/h prosje?na potrošnja pada znatno ispod 7 litara, što je za benzinca sasvim solidno. Treba imati na umu da i to ovisi o vašoj vožnji, pa vlasnik napominje da se prosjek potrošnje ovisno o tome vozi li ga on ili njegova djevojka, mijenja i do pola litre pri ?emu je djevojka puno štedljiviji i mirniji voza?.
Što se pouzdanosti ti?e, sam motor je poprili?no kvalitetan i izdržljiv. Rak rana Opela iz ovih i ranijih godina je upravlja?ki sustav. Prilikom kupnje pogledajte curi li ulje za servo ispod manžeta na letvi volana, što je znak njezine dotrajalosti i treba je mijenjati. Tako?er, zna biti problemati?na i servo pumpa pa ukoliko neujedna?eno zuji ili nedostaje ulja za servo u posudici, to može biti znak njezine dotrajalosti.


Vlasnici su znali imati problema i sa CIM modulom, za koji je svojedobno ?ak postojao opoziv. Provjerite rade li vam sve komande na volanu, jer je to jedan od znakova da je CIM modul u kvaru. Bilo je problema i sa alternatorom, tako da kad su vam uklju?eni svi potroša?i obratite pozornost na to da napon ne bi smio pasti ispod 13.5. Ako to niste u mogu?nosti izmjeriti upalite duga svjetla i onda probajte vidjeti pada li intezitet svjetla prilikom okretanja volana.
Kad ve? spominjemo CIM modul, treba napomenuti kako mnogi modeli Astre imaju predpripremu za tempomat, ako im njihov tip CIM modula to dopušta. A trošak ugradnje vas ne bi smio do?i skuplje od par stotina kuna.
No, bez obzira na postojanje tempomata, ovaj model je solidno opremljen. Radi se o Enjoy paketu opreme pa tako imate automatsku klimu, ?etiri zra?na jastuka, hla?eni pretinac, komande na volanu, upravlja? podesiv po visini i dubini, maglenke itd.
Opel Astra GTC 1.4 16V je solidan i kvalitetan auto, prilago?en voza?ima koji ne traže velike performanse. Dizajnom se isti?e od konkurenata u klasi, a sa najmanje Enjoy paketom biti ?ete poprili?no zadovoljni i opremom. Bez obzira na kvalitetu, nije bezgrešan, no ništa izvan prosjeka konkurenata. Održavanje vas ne bi trebalo opaliti po džepu, ali kao i kod svakog rabljenog, potreban je oprez prilikom kupnje. Pozitivna stvar je što u oglasnicima ima dosta primjeraka ispod 100.000 km, pod uvjetom da su stvarni i dobiti ?ete sasvim solidan, o?uvan i nadasve lijep auto koji možete još dugo voziti.
PERFORMANSE:
Gorivo: Benzin

Snaga: 66kw/90KS @ 5600RPM

Moment: 126Nm @ 4000RPM

Mjenja?: 5 stupnjeva, ru?ni

Pogon: FWD

0-100km/h: 13,6 sec

Max.Brzina: 180 km/h

Dimenzije mm (d/š/v): 4290/1804/1440

Okvirna cijena: 45.000 HRK

Tekst: Danijel Lu?i?

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com