Rabljeni: Ford Focus 1.6 TDCi (2013.)

0
313

Rijetko je koji automobil u povijesti napravio takav dar mar u svojem segmentu kakav je uspio napraviti Ford Focus, koji je godinama bio najprodavaniji automobil na svijetu. Najpopularniji model u C-segmentu, koji se popularno zove i Golf klasa, u potpunosti je zasijenio konkurenta iz Wolfsburga. Kad je 1998. godine Ford poslao ime Escort u povijest i predstavio prvu generaciju Focusa i struka i javnost bili su oduševljeni, a da je Ford pogodio ‘u sridu’ ubrzo su pokazale prodajne brojke.

Druga generacija nastavila je utabanim putem. Funkcionalnost i pouzdanost vrline su koje je zadržao, kao i uvjerljivo najbolji ovjes u klasi, ali je posrnuo po pitanju dizajna. Za razliku od prvog koji je bio revolucija, drugi Ford Focus u svakom je pogledu bio previše konzervativan. Čak i dosadan. No, nepravda je ispravljena trećom generacijom iz 2011. godine. Takav primjerak proizveden 2013. godine stigao nam je na test.

Premda na leđima ima više od četiri godine, ali istodobno svega 65.000 kilometara, čvrst je kao da se tek razradio. U unutrašnjosti nema niti najmanjih tragova cvrčaka, svi zazori i dalje su kao na novom automobilu, a i korišteni materijali dokazali su otpornost na habanje. Već je na prvi pogled jasno da je riječ o modelu kojeg krase trajnost i pouzdanost, a dobra briga vlasnika zasluga je za činjenicu da tragovi eksploatacije nisu vidljivi. Servisiran je uredno, u ovlaštenom servisu, pa problema niti ubuduće ne bi trebalo biti. Učestalo pregaranje žarulja prednjih svjetala, koje je bilo problematično kod druge generacije, zbog previsokog napona napajanja, riješeno je trećom generacijom kakvu smo imali na testu. Isto se odnosi i na metalni zvuk iz prednjeg kotača prilikom kretanja u prvom stupnju prijenosa, koji se javljao zbog prevelike zračnosti između prednje glavčine i pogonske osovine.

Pod haubom se nalazi 1.6-litreni turbodizelaš sa četiri cilindra koji razvija 95 KS i 230 Nm. To su brojke koje jamče tek prosječne performanse, ali su s druge strane jamstvo dugovječnosti, jer je ova izvedba manje mehanički i toplinski opterećena od onog sa 115 KS. Većini kupaca ionako je važnija pouzdanost i štedljivost od golih brojki, ali ni ubrzanje do stotke za 12,5 s te najveća brzina od 180 km/h nisu za podcijeniti. Ford je u prospektu navodio prosječnu potrošnju od 4,5 litre, ali to je teško dosegljivo, makar se uz razuman tempo vožnje može proći s manje od šest litara pa je ponešto rastrošniji od direktnih konkurenata, ali mu je štedljivost i dalje dobra.

Uvjerljivo najbolji ovjes u klasi zadržan je i u trećoj generaciji. Volan je precizan i pruža solidnu količinu povratnih informacija, a podvozje nudi dobar kompromis udobnosti i stabilnosti. Upijanju neravnina pomažu i prilično mesnate gume dimenzija 215/55 koje su ugrađene na 16-colne naplatke. Pohvalu zaslužuju i kočnice koje su dovoljno snažne, lijepo se doziraju, a razumnom vožnjom su i prilično trajne pa disk pločice mogu potrajati i 70.000 kilometara.

Traženje nedostataka trećoj generaciji Ford Focusa je poput traženja igle u bali sijena. U gotovo svim anketama vlasnici su izrazili iznimno zadovoljstvo, a istraživanje u Njemačkoj pokazalo je kako je u kategoriji trogodišnjaka Ford Focus zauzeo impresivno osmo mjesto. Samo za usporedbu, po istim kriterijima Volkswagen Golf nalazi se na 38. mjestu. Dakle, ako tražite privlačan, funkcionalan i trajan kompakt s dizelskim motorom ne morate tražiti dalje od dizelske izvedbe Ford Focusa treće generacije. Za sve one koji prelaze manje od 10.000 kilometara godišnje zanimljiviji je 1-litreni turbobenzinac. Prema njemu ne treba nastupati sa skepsom. Odličan je. Uostalom nije nezasluženi čak pet godina zaredom bio proglašavan najboljim motorom na svijetu.

Općenito je dobro izbjeći modele s automatskim mjenjačem, ali takvi na našem tržištu ionako nisu česti. U slučaju testirane izvedbe jedini realan nedostatak je loša izvedba kučišta termostata zbog kojeg može doći do gubitaka rashladne tekućine. Sve ostalo je za pohvalu!