Renault 5 Turbo slavi 40. ro?endan

0
366

Renaultu nisu bile dovoljne pobjede koje je zahvaljuju?i motorima s turbopunja?em ostvario u utrkama 24 sata Le Mansa i Formuli 1 krajem 70-ih, ve? se odlu?io okušati i u reliju!

Model koji je osmislio Jean Terramorsi i konstruirao Yves Legal razvijen je posebno za relije. Terramosi i Legal u tu su svrhu konstruirali i patentirali 400 modela. Prvi model Renaulta 5 Turbo predstavljen je na Pariškom salonu automobila 1978. Osvanuo je na brojnim naslovnicama zahvaljuju?i smještanju motora straga u sredini i širokim kota?ima koje uokviruju još širi stražnji blatobrani. Svojim zapanjuju?im izgledom ostavljao je dojam Renaulta 5 na steroidima.

Proizveden u Alpineovoj tvornici u Dieppeu (ukupno 4857 primjeraka), ubrzo je pronašao ciljanu publiku – one koji su spremni ukrotiti njegovih 160 KS pri 6400 o/min koje razvija 1,4-litreni ?etverocilindarski motor Cléon-Fonte, smješten straga u sredini. Premda je ovaj model isprva bio opremljen aluminijskim vratima i krovom te novom dizajnerskom unutrašnjoš?u, od 1983. dostupan je u ina?ici Turbo 2 koja zadržava tehni?ke karakteristike, ali ne i dizajn svojeg prethodnika; ure?enje unutrašnjosti preuzeto je iz modela Renault 5 Alpine Turbo, a aluminijski dijelovi karoserije promijenjeni su kako bi se snizila cijena.

Vozili su ga slavni voza?i relija kao što su Didier Auriol, Francois Chatriot, Dominique Meyer, Joaquim Moutinho, Bruno Saby, Carlos Sainz, Alain Serpaggi, Jean-Luc Thérier i mnogi drugi, a Jean Rangotti proslavio ga je na reli utrkama diljem svijeta.

Evo kratke povijesti Renaulta 5 Turbo i njegovih trka?ih ina?ica.

RENAULT 5 TURBO

Renault 5 Turbo bio je prava perjanica modela Renault 5, predstavljenog 1972. i ve? tada dostupnog u deset ina?ica. Cilj je bio ostvariti njegov puni potencijal u pogledu voznih osobina i snage.
Pokretan je motorom obujma 1397 cm3 i najve?e snage 116 kW (160 KS) pri 6400 o/min, temeljenom na motoru koji je pokretao Renault 5 Alpine. Garrettov T3 turbopunja? imao je maksimalan pritisak od 860 g/cm2.
Razvijan je s namjerom sudjelovanja u automobilisti?kim sportovima jer se Renault želio vratiti me?unarodnim reli utrkama s vozilom koje bi konkuriralo u samom vrhu. Po prvi su puta mom?adi u?inile upravo suprotno od uobi?ajenog. Renault 5 Turbo prvenstveno je razvijen kao trka?i automobil, a tek su nakon toga odlu?ili proizvesti serijsku ina?icu u kojoj ?e iskoristiti sve što su inženjeri nau?ili sudjelovanjem u automobilisti?kim sportovima. Za razliku od serijskih modela Renaulta 5 s prednjim pogonom, Renault 5 Turbo imao je stražnji pogon koji mu je osiguravao maksimalno prianjanje.
S Jeanom Ragnottijem za upravlja?em, Renault 5 Turbo osvojio je Reli Monte Carlo 1981. i brojne druge relije.

Renault 5 Turbo Europa Cup

Renault Turbo Elf Europa Cup prva je svjetska utrka automobila jedne marke pokretanih motorom s turbopunja?em. Na ovom su se natjecanju amaterski voza?i natjecali s proslavljenim prvacima za upravlja?ima automobila koji su tek neznatno izmjenjeni u odnosu na serijske.
Kada je 1980. Renault 5 Turbo stigao na tržište, bilo je jasno da je rije? o novoj perjanici marke ?ija je strast prema automobilisti?kim sportovima utkana u njegov DNK. “Bombica” je ispunila o?ekivanja. U sije?nju 1981. osvojila je Reli Monte Carlo s Ragnottijem i Andrijém za upravlja?em. Tri mjeseca kasnije zapo?eo je Renault Turbo Elf Europa Cup koji je zamijenio Renault 5 Elf Europa Cup. Natjecanje automobila jedne marke pokretanih motorom s turbopunja?em sastojalo se od 12 utrka. Sedam utrka služilo je kao priprema za sudjelovanje u Velikoj nagradi F1, dok je jedna utrka služila i kao priprema za natjecanje 24 sata Le Mansa. Svaku utrku Renaulta 5 Turbo pratilo je od 80.000 do 100.000 gledatelja! Budu?i da je bila rije? o vozilu serijske proizvodnje koje nije nosilo velike troškove, amaterski voza?i iskoristili su priliku za odmjeravanje snaga s profesionalnim voza?ima kao što su Jean Ragnotti i Walter Rohrl. Ragnotti je osvojio drugo mjesto u sezoni 1981., nizao pobjede u Nürburgringu, Monacu i Dijonu te ostvario brojne plasmane na pobjedni?kom postolju.

Renault 5 Turbo Tour de Corse

Osim serijske, Renault 5 Turbo ponu?en je i u nekoliko trka?ih ina?ica. Prva takva ina?ica u skladu s propisima Grupe B nazvana je „Tour de Corse” u ?ast Ragnottijeve pobjede na tom reliju.
Renault 5 Turbo predstavljen je 1980. te je jasno pokazivao namjeru da postane najpopularniji Renaultov sportski model. Trka?a ina?ica Grupe B, nazvana „Tour de Corse”, proizvedena je za sezonu 1983. te je u ina?ici za privatne mom?adi razvijala 285 KS.
Originalni Renault 5 Turbo “Tour de Corse” krasile su boje bolida francuskog voza?a Alaina Serpaggija (sudionik Francuskog prvenstva u reliju od 1983. do 1985. i prvak Francuskog prvenstva u reliju D2 1985.)

Renault Maxi 5 Turbo

Maxi, zadnja ina?ica Renaulta 5 Turbo, uspješno se nosila s konkurentima koji su imali pogon na sve kota?e.
Beskompromisno sportsko vozilo Renault 5 Turbo, predstavljeno 1978., prošlo je dalek put od svojih po?etaka kao osobno vozilo. Njegov motor snage 160 KS, smješten straga u sredini, dao je naslutiti da bi budu?e trka?e ina?ice mogle ostvariti dotad nevi?en uspjeh. Maxi je bio posljednji ?lan te sportske dinastije. Novi propisi Grupe B iz 1983. dopuštali su ugradnju pogona na sva ?etiri kota?a. To je zna?ilo da je pred njim velik izazov jer je imao samo stražnji pogon. Znatno su poboljšana aerodinami?ka svojstva vozila koje je, na kraju krajeva, poprili?no ?etvrtasta kutija. Prilago?eni su spojleri i usisnici te su ugra?eni laki dijelovi od uglji?nih vlakana. Karoserija je bila oja?ana, ovjesi prilago?eni, a novi snažniji motor razvijao je do 350 KS. Zbog toga ostaje zapam?eno kao najbrže reli vozilo s pogonom na dva kota?a koje je u rukama Jeana Ragnottija ostvarilo impresivne pobjede na relijima Tour de Corse i Tour de France.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com