Retrovizori u automobilu posebna su vrsta ogledala smještena na prednjem staklu ili pri?vrš?ena na unutrašnjoj strani krova te s vanjske strane prednjih lijevih i desnih vrata, a služe voza?u kako bi imao pregled nad stanjem u prometu iza automobila, bez da mora okretati glavu.
Postoji unutrašnji retrovizor te dva vanjska. Unutrašnji je obi?no pri?vrš?en za prednje staklo, s tim da se samo ogledalo može pomicati kako bi se namjestilo s obzirom na visinu voza?a. Vanjski su pri?vrš?eni s vanjske strane voza?evih i suvoza?evih vrata, a samo ogledalo tako?er se može pomicati kako bi voza? mogao namjestiti visinu i kut koji mu najbolje odgovaraju.
Povijest auto retrovizora nosi jednu posebno zanimljivu, mogli bismo re?i romanti?nu notu. Naime, spisateljica Dorothy Levitt je 1906. godine u svojoj knjizi ‘Žena i automobil’ zapisala ‘da bi žena trebala nositi malo ogledalce dok vozi i staviti ga na prikladno mjesto te u njega pogledavati s vremena na vrijeme kako bi vidjela što se doga?a u prometu iza automobila’. Ovo je dalo ideju mnogim voza?ima koji su doista po?eli koristiti ru?na ogledala kako bi vidjeli što se doga?a iza na cesti, a prvi pravi retrovizori na automobilu po?eli su se proizvoditi 1914. godine, iako se i nekoliko godina prije toga pojavilo nekoliko pokušaja integracije ogledala u vozila.
Svaki auto retrovizor sastoji se od nekoliko dijelova. Kod unutarnjeg stvari nisu komplicirane i zapravo se sastoji od fiksnog drža?a koji je pri?vrš?en za staklo, a na njega ide plasti?no ku?ište u kojem je ogledalo te se ku?ište zajedno s ogledalom može pomicati. Kada se radi o vanjskim ogledalima, sve je nešto kompliciranije jer postoje razne vrste ovog dijela za auto, to?nije postoje retrovizori koji se moraju namještati ru?no i imaju obi?na ogledala te oni koji se automatski namještaju i imaju grijana ogledala, što je posebno prakti?no za vrijeme smrzavanja u zimskim mjesecima. Na nekima su montirani i žmigavci. Tako?er, danas je mogu?e odvojeno kupiti ku?ište za ovaj dio te ogledalo, ali kod novijih automobila treba paziti i na niz žica te osigura?a koji su me?usobno povezani te jedino ako je sve ispravno ?ine skladnu cjelinu koja dobro radi.
Ulogu ovog dijela na vozilu u vožnji nikako ne smijemo zanemariti budu?i su veoma važni za sigurnost u prometu, ali i pomo? kod parkiranja, a tako?er treba znati i da su neispravni ili ošte?eni auto retrovizori i zakonom kažnjivi. Budu?i se ovaj dio može lako posebno nabaviti i to ne nužno u kompletu ve? i zasebno kao ku?ište i kao ogledalo, kvaliteta treba biti na prvom mjestu.
Posebno su popularna antiblješte?a ogledala, a ?esto se još nazivaju i dan/no? ogledalima. To je posebna vrsta ogledala koja smanjuju odbljesak svjetala pa su mnogo pogodnija za voza?eve o?i te ?ine vožnju ugodnijom. Ovo ogledalo obi?no se ru?no prebacuje iz pozicije za dnevnu vožnju u onu no?nu i obratno. Ova vrsta ogledala po?ela se pojavljivati tridesetih godina 20. stolje?a, a od sedamdesetih godina postala su standardna oprema na vozilima. Danas, na novim vozilima ve? tako postoje automatski na?in promjene, o kojoj voza? ne treba zasebno brinuti. Naime, automatska ogledala imaju fotosenzore koji sami raspoznaju kada je dan, a kada no? i prema tome se namještaju.
No, treba znati da bi se automobili budu?nosti mogli proizvoditi bez ovog dijela na sebi, a neki ih ve? ni danas nemaju, odnosno imaju kamere i senzore koje pomaže u pregledu nad stanjem u prometu iza vozila. Sistemi kamere na automobilima mnogo su precizniji te nude mnogo bolji pregled. Naime, kamere se montiraju na niže pozicije na vozilu i upravo iz tog razloga nude bolji pregled bez mrtvih kutova, što nije slu?aj kod obi?nih auto retrovizora.