Rimac Automobila Mate Rimac, na konferenciji “Elektromobilnost i autonomna vozila”

0
573

Videokonferenciju je u petak organiziralo Znanstveno vije?e za tehnološki razvoj Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti.

Govore?i o budu?nosti “automobilnosti”, Rimac je kazao da ?e se ona uskoro drasti?no promijeniti, jer sada previše ljudi umire na cestama, a u prometu se gubi previše vremena.

“Prometne nesre?e i prometne gužve, recimo u SAD-u, ?ine više štete nego što je godišnja vrijednost turizma u Hrvatskoj. Elektri?na autonomna vozila imaju mogu?nost smanjiti broj smrtnih slu?ajeva u prometnim nesre?ama za više od 90 posto”, rekao je Rimac.

Smatra da se u budu?nosti automobil ne?e u prosjeku rabiti ?etiri posto ukupnog vremena eksploatacije kao sada, ve? ?e se iskoristivost popeti na više od 70 posto vremena.

Auti ?e se koristiti cijelo vrijeme, godišnje ?e prelaziti više od 250 tisu?a kilometara, a jedan robo-taksi, smatra Rimac, mo?i ?e zamijeniti 20 tradicionalnih vozila. To zna?i da ?e ?etiri milijuna takvih taksija mo?i zamijeniti polovicu od sto milijuna vozila u SAD-u.

“Sve ?e se totalno promijeniti, kompletna slika automobilske industrije”, kaže Rimac.

Rimac Automobili, naveo je, imaju odjel autonomne vožnje i model “C2” spreman za autonomnu vožnju, dodavši da je hrvatski potencijal slabo iskorišten, odnosno da je Hrvatska jedna od rijetkih europskih zemalja koja nema snažnu automobilsku industriju.

“Slova?ka je postala centar za autoindustriju, Estonija za startupove i digitalizaciju, pa zašto Hrvatska ne bi bila centar za elektri?na i autonomna vozila?”, pita Rimac i dodaje da su nas ve? zaobišla dva velika vala ulaganja u autoindustriju, pa primjerice Hrvatska ima manje od milijarde eura prihoda iz autoindustrije, a ?eška 45 milijardi.

“Stvari se mijenjaju, automobili su 2015. bili ‘nula autonomni’, 2030. ?e ih biti 80 posto, postat ?e povezani, elektri?ni i dijeljeni i to je prilika za nas jer se cijela paradigma mijenja i stvaraju se novi biznis modeli”, zaklju?io je Rimac.

Profesor zagreba?kog Fakulteta strojarstva i brodogradnje Joško Deur istaknuo je prednosti elektri?nih vozila poput manje buke, nultih emisija štetnih plinova te bržeg odziva pogona. Nedostaci su i dalje domet, cijena i vrijeme punjenja. Istaknuo je, me?utim, da se situacija s baterijama popravlja, jer postaju sve jeftinije i sa sve boljim performansama. U svijetu se po njegovim rije?ima jako puno radi na autonomnim vozilima.

Dino Novosel iz HT-a kazao je da se danas u svijetu proizvodi oko 150 modela elektri?nih vozila, ali da ?e ta brojka porasti na više od 300 idu?ih pet godina.

Prema izvješ?u Europskog udruženja proizvo?a?a vozila, rekao je Novosel, isto?na Europa debelo kasni s razvojem infrastrukture punionica za elektri?ne automobile. U Europi je, naime, instalirano oko 200.000 javno dostupnih punionica na 400 milijuna stanovnika što zna?i da na 2.000 stanovnika dolazi jedna javno dostupna punionica.

U Hrvatskoj je, kako je rekao, trenutno oko 500 punionica ili jedna na 9.000 stanovnika.

HINA

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com