Što je DPF filter odnosno FAP filter i ?emu služi?

0
2451

DPF je kratica za Diesel Particulate Filter, odnosno radi se o filter ?estici koja je u proizvodnji automobila obavezna od 2009. godine, mada je neki proizvo?a?i na svojim vozilima imaju i godinama ranije.

Kao što mu i samo ime kaže, radi se o filteru koji je namijenjen dizelskim motorima, a postao je standardna komponenta kako bi vozila ispunila Euro 5 standard. Naime, potrebno je smanjiti emisije štetnih plinova koje se emitiraju sagorijevanjem dizela za ?ak i do 80 posto.

DPF filter pripada u sustav za smanjenje štetnih plinova i u sustav izbacivanja štetnih plinova iz vozila te mu je funkcija da zarobljava ?estice ?a?e koje bi se ina?e ispustile iz automobila. Svaki filter, kako bi dobro radio i vršio optimalno filtriranje, potrebno je redovito ?istiti kako ne bi došlo do zagušenja motora. U slu?aju DPF filtera, proces ?iš?enja naziva se regeneracija, a izvodi se tako da se pod visokim temperaturama tretira sakupljena ?a?a te se na taj na?in pretvori u malu koli?inu pepela koja se odbaci iz sustava.

U praksi postoje dvije vrste regeneracije, ona pasivna i ona aktivna. Pasivna se odvija u samom automobilu kada se temperatura digne na odre?ene vrijednosti, a ?estice ?a?e krenu same gorjeti. Me?utim, nema kod svih vozila mogu?nosti da se stvori ovakav režim vožnje pa je iz tog razloga izumljena aktivna regeneracija. Kod aktivne regeneracije, kontrolna jedinica motora, ECU (Engine Control Unit) preuzima kontrolu nad procesom regeneracije. On djeluje kada ?a?a u sustavu postigne odre?enu vrijednost, odnosno od 45 posto pa na dalje i tada pokre?e ubrizgavanje kako bi se pove?ala temperatura u ispušnom sistemu te se tako pokrenula regeneracija. Me?utim, ovo se može odvijati kod stabilne vožnje, a ukoliko je vožnja stani – kreni, proces ?e se zaustaviti te ?e se upaliti signalna lampica koje ?e dojaviti kako je filter djelomi?no za?epljen.

Dakle, možemo zaklju?iti kako se zbog ovog filtera mnogi vlasnici limenih ljubimaca obra?aju svojim automehani?arima i ovlaštenim servisima budu?i se javljaju problemi kod pokretanja procesa regeneracije. Naime, regeneracija se može obaviti kod automehani?ara, a tako?er je može obaviti i sam voza?, samo je bitno da pri tome ispuni nekoliko uvjeta i da zna kako ju ne?e mo?i obaviti za vrijeme gradske vožnje.

Dakle, ako sami želite pokrenuti regeneraciju DPF filtera, trebate napraviti sljede?e – vrijednosti filtera moraju biti ispod normalne, vozilo se kojih 15 do 20 minuta mora kretati minimalnom brzinom od 60 kilometara na sat i ne smije padati ispod nje te broj okretaja na motoru mora biti minimalno 3,000 i ne smije padati ispod tog broja. Ako su ovi uvjeti zadovoljeni, pokrenut ?e se regeneracija ovog filtera te ju tako možete obaviti i sami.

Ukoliko se konstantno ignorira lampica DPF filtera, njegova zapušenost može dose?i i visokih 75 posto te se može upaliti i lampica koja signalizira grešku na motoru, a tako?er može do?i i do ve?ih kvarova na samom motoru ukoliko se dugo ignorira problem.

Uz sve ovo treba znati da skra?enica DPF u sebi ve? sadrži rije? ‘filter’ tako da, kada mi kažemo DPF filter zapravo ponavljamo ‘filter’ dva puta. Osim toga, kod nas se više uvriježila francuska skra?enica za taj dio, a glasi FAP.

Životni vijek DPF-a ili FAP-a, kako god ga zvali, jednak je životnom vijeku automobila ukoliko se o njemu dobro skrbimo. Me?utim, ako ga trebamo promijeniti, to može postati veoma skupa investicija te može koštati i kao polovina vrijednosti automobila. Stoga je redovita regeneracija ovog filtera nešto što vaše vozilo zasigurno treba, bilo da to radi vaš automehani?ar ili vi. A budu?i da on smanjuje izbacivanje kancerogenih ?estica u atmosferu, korak je kojeg svakako trebamo u?initi u pozitivnom smjeru.

Izvor: Silux.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com