Subaru BRZ i Toyota 86 odlaze u povijest

0
4

Japanski mediji objavili su informacije iz izvora bliskih upravama japanskih proizvođača prema kojima Subaru BRZ i Toyota 86 odlaze u povijest.

Premda je bilo najavljeno kako će Subaru BRZ i Toyota 86 druge generacije na tržište stići 2021. godine, to se vjerojatno ipak neće dogoditi. Dva sestrinska modela već su duboko zagazila u sedmu tržišnu godinu pa bi nasljednici već trebali biti u završnoj fazi razvoja.

No, obzirom na prodajne brojke i na činjenicu da se nisu uspjeli nametnuti kupcima, odluka da ih se pošalje u ropotarnicu povijesti nikoga ne treba iznenaditi. Neupitno je da si bili iznimno zabavni u vožnji, pružali su istinski užitak vožnje zahvaljujući kompaktnim gabaritima, vrhunskom ovjesu, niskom težištu, preciznom upravljanju, stražnjem pogonu… Ali, za potpun ulazak u klasu sportskih coupea nedostajalo je snage.

Naime, koliko god su kompaktni gabariti bili prednost po pitanju upravljivosti, toliko su se pokazali nedostatkom po pitanju ugradnje snažnijeg motora, jer je prostor pod haubom bio previše skučen. Subaru dugo razmatrao mogućnost ugradnje motora s turbopunjačem, ali bi preinake na karoseriji trebale biti prevelike pa se od toga odustalo. Upravo je skromnih 200 KS, koliko su razvijali, glavni razlog što su i Subaru BRZ i Toyota 86 često bili predmetom tuninga.

Uglavnom, ako se Japanci odluče poslati ih u mirovinu pamtit ćemo ih po lijepom povratku u neka dobra stara vremena kad je više od snage bio na cijenu užitak vožnje. U doba kad prosječan sportski kompakt razvija barem 50 KS više na tržištu nisu imali prevelike šanse za uspjeh. Osim u očima entuzijasta.

Pamtit ćemo i činjenicu da je Toyota 86 pod haubom donosila bokserski motor, koji je donirao Subaru BRZ.