TEST: Citroen C5 Aircross SHINE BlueHDi 130 S&S BVM6

0
3557

Citroen hrabrim koracima grabi ka vrhu, a tako je i u SUV segmentu. Prije nekoliko mjeseci hrvatskim kupcima predstavljen je Citroenov SUV srednje veli?ine, automobil koji je definitivno jedan od najnaprednijih i najatraktivnijih modela na tržištu.

Ozbiljna prijetnja Renault Kadjaru, Nissan Qashqaiu, Toyoti RAV4 i ostatku društva donosi hi-tech opremu, originalan i avangardan izgled, petogodišnje jamstvo i još niz aduta koji bi trebali biti dostatni za pohod na vrh klase. S obzirom da koristi istu platformu kao i Peugeot 3008 i Opel Grandland X ova perjanica francuskog proizvo?a?a uskla?ena je s posljednjim modelima marke Citroen. Jedinstven i afirmativan karakter s više od 30 vanjskih kombinacija personalizacije zadovoljiti ?e ukuse svih profila kupaca, a kod nas na testu našao se dizelaš pogonjen novim 1.5 litrenim BlueHDi agregatom snage 131 KS te šesterostupanjskim ru?nim mjenja?em u SHINE paketu opreme.

Šminkerskog, no agresivnog izgleda sprijeda ovaj Citroenov SUV prati dizajnerske smjernice ostalih ku?nih modela. Velika rešetka hladnjaka sa još ve?im logotipom pri samom vrhu poklopca motora proteže se kroz cijelu širinu vozila, a unutar kojeg su integrirani moderni farovi upotpunjeni LED tehnologijom dnevnih svjetala. Pri dnu masivnog odbojnika nalaze se detalji u crvenoj boji, te na samom rubu svjetla za maglu.

S boka gledano, klasi?an SUV “klinastog dizajna” proteže se na punih 4500mm dužine, te gotovo 1700mm visine sa podnicom podignutom od tla na okruglih (terenskih) 230mm upotpunjen plasti?nim bo?nim zaštitama sa detaljima u boji ali i 18″ kota?ima jasno daje do znanja kako je rije? o pravom obiteljskom automobilu. Stražnji kraj izveden je skladno te pored atraktivne grafike LED svjetala isti?e se veliki poklopac prtljažnika uz masivan odbojnik pri dnu upotpunjen ukrasnim plastikama i kromiranim okvirima na svakom kraju koji “glume” otvore ispušnih cjevi.

Unutar interijera sve je skladno i “šik”. Francuzi su mnogo pažnje pridali upravo dizajnu interijera pa prije svega vrijedi spomenuti kako je ponuda prostora zaista izdašna. U prilog tome ide i me?uosovinski razmak od 2730 mm. Sjedala su izrazito udobna, ne umaraju ni kod duljih putovanja, a unutar automobila smjestiti ?e se pet putnika. Stražnji red sjedala (sva tri) je klizni (do 150 mm) i jednake veli?ine, te omogu?avaju sklapanja u raznim kombinacijama. Upravo zahvaljuju?i toj modularnosti C5 Aircross nudi veliki utovarni prostor od 580 do 720 litara, odnosno preklapanjem sjedala respektabilnih 1630 litara.

Za upravlja?em sjedi se povišeno, a voza?ka pozicija lako se nalazi te osigurava odli?nu preglednost u vožnji.

Nešto tvr?i materijali nego što smo navikli u ovoj klasi osiguravaju dugotrajnost i izdržljivost na korištenje, a završna obrada u samom je vrhu klase. Tu je i moderan središnji zaslon osjetljiv na dodir dijagonale 8,3″ putem kojeg se baš kao i na ostalim novim modelima PSA grupacije kontrolira audio, navigacija, klimatizacija i povezivost automobila. Središnja instrument plo?a tako?er je digitalna i nudi dijagonalu od 12,3″, a izrazito je pregledna i pruža sve informacije o vožnji.

Novi C5 Aircross opremljen je brojim sustavima za pomo? u vožnji (highway driver assist – sustav autonomne vožnje razine II, hill descent assist sa grip controlom – pomo? u vožnji na nizbrdici, a tu je i šest tehnologija za povezivost, uklju?uju?i beži?no punjenje pametnog telefona…) ?ime osigurava maksimalnu bezbrižnost u vožnji kako voza?u tako i putnicima.

Ovaj model predvodnik je programa Citroën Advanced Comfort® ?ime je C5 Aircross najsvestraniji i najudobniji SUV u svom segmentu. Opremljen je ovjesom s progresivnim hidrauli?nim grani?nicima te sjedalima Advanced Comfort ?ime doslovno osigurava novo iskustvo vožnje kao da lebdite. Da, nije marketinški trik niti farsa, C5 Aircross doslovno oduševljava svojom udobnoš?u u vožnji, kako gradom, tako i autocestom ili ?ak makadamom. Ovjes koji je prvenstveno osmišljen za potrebe Citroenovog rally modela C3 WRC koristi jedinstvene prigušiva?e koji kod C5 Aircrossa imaju cilj osigurati maksimalnu udobnost u vožnji.

Ve? spomenuti ?etverocilindri?ni dizelski agregat koji iz 1,5 litre obujma  izvla?i najve?u snagu od 131 KS i maksimalni okretni moment od 300 Nm, a odli?no se nosi sa 1430 kg teškom karoserijom. Kratka ru?ica šesterostupanjskog mjenja?a izrazito je precizna te se s lako?om priviknuti na promjene prijenosa, iako ovakvom automobilu više dolikuje automatski prijenos. Sam motor snage ima dovoljno pa tako s mjesta do 100 km/h ubrzava za 10,4 sekunde i postiže maksimalnih 189 km/h što je više nego pristojno za ovakav automobil.

Kod naglih promjena smjera, kao i nešto agresivnije vožnje otvorenom zavojitom cestom C5 Aircross zahvaljuju?i spomenutom adaptivnom ovjesu voza?a ne dovodi u neugodnu situaciju, no ovakav automobil zasigurno nitko od ciljanih kupaca ne?e koristiti za takvu vožnju što dodatno ide u prilog i onim “trka?ki” nastrojenim kupcima. Jedan od glavnih aduta pored niske emisije Co2 svakako je i potrošnja koja se na testu kretala oko 5 litara eurodizela na stotinu prije?enih kilometara. Odli?no, zar ne!?

Za kraj spomenimo i pogon ovog SUV-a koji nije o?ekivano na ?etiri kota?a! Naime, C5 Aircross nema izvedbe sa ?etiri pogona što je u jednu ruku i logi?no s obzirom da spomenuti kupci ovakvog automobila vrlo rijetko koriste integralni pogon. Ipak, za sve one koji vole vožnju makadamom, Citroen je ponudio kontrolu gripa vozila prilago?avanjem prednjih kota?a sukladno podlozi kojom se vozi. Tako na središnjoj konzoli pored mjenja?a nalazi se okretna sklopka sa pet na?ina rada: standard, sand (pijesak), mud (blato), snow (snijeg) te ESP off (isklju?enje programa elektronske stabilnosti vozila, no ista se automatski aktivira kod brzine ve?e od 50 km/h). Navedene funkcije gotovo u 80% slu?ajeva zadovoljavaju potrebe za terenskom vožnjom, a mnogo su ekonomi?nije od klasi?nog integralnog pogona.

Za testni primjerak sa dodatnom opremom na hrvatskom tržištu potrebno je izdvojiti 247.715 kn što je jako dobro odmjerena cijena i za sve one koji su u procesu odabira SUV-a, C5 Aircross name?e se kao logi?na kupnja. Vrijedi spomenuti kako  po?etna cijena ovog modela kre?e ve? od 179.900 kn, a za one koji žele više, brže, ja?e.. tu je i dvolitreni dizelaš snage 177 KS sa 8-stupanjskim automatskim mjenja?em.

TEHNI?KI PODACI: Citroen C5 Aircross SHINE BlueHDi 130 S&S BVM6

Motor: turbodizelski, 4 cilindra

Obujam: 1499 ccm

Snaga: 96 kW/131 KS na 3750/min

Moment: 300 Nm na 1750/min

Pogon: prednji

Mjenja?: ru?ni, 6 brzina

Dimenzije: 4500 x 1969 x 1689 mm

Prtljažnik: 580/720 litara

Gume: 235/55 R 18

Masa: 1430 kg

Najeve?a brzina: 189 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 10,4 sekundi

Potrošnja: 5,1 l/100 km

Cijena: 227.014 kuna (30.269 €)

S doplatama:  247.715 kuna (33.028 €)

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com