TEST: Citroen C5 Aircross SHINE BlueHDi 130 S&S BVM6

0
1416

Citroen hrabrim koracima grabi ka vrhu, a tako je i u SUV segmentu. Prije nekoliko mjeseci hrvatskim kupcima predstavljen je Citroenov SUV srednje veličine, automobil koji je definitivno jedan od najnaprednijih i najatraktivnijih modela na tržištu.

Ozbiljna prijetnja Renault Kadjaru, Nissan Qashqaiu, Toyoti RAV4 i ostatku društva donosi hi-tech opremu, originalan i avangardan izgled, petogodišnje jamstvo i još niz aduta koji bi trebali biti dostatni za pohod na vrh klase. S obzirom da koristi istu platformu kao i Peugeot 3008 i Opel Grandland X ova perjanica francuskog proizvođača usklađena je s posljednjim modelima marke Citroen. Jedinstven i afirmativan karakter s više od 30 vanjskih kombinacija personalizacije zadovoljiti će ukuse svih profila kupaca, a kod nas na testu našao se dizelaš pogonjen novim 1.5 litrenim BlueHDi agregatom snage 131 KS te šesterostupanjskim ručnim mjenjačem u SHINE paketu opreme.

Šminkerskog, no agresivnog izgleda sprijeda ovaj Citroenov SUV prati dizajnerske smjernice ostalih kućnih modela. Velika rešetka hladnjaka sa još većim logotipom pri samom vrhu poklopca motora proteže se kroz cijelu širinu vozila, a unutar kojeg su integrirani moderni farovi upotpunjeni LED tehnologijom dnevnih svjetala. Pri dnu masivnog odbojnika nalaze se detalji u crvenoj boji, te na samom rubu svjetla za maglu.

S boka gledano, klasičan SUV “klinastog dizajna” proteže se na punih 4500mm dužine, te gotovo 1700mm visine sa podnicom podignutom od tla na okruglih (terenskih) 230mm upotpunjen plastičnim bočnim zaštitama sa detaljima u boji ali i 18″ kotačima jasno daje do znanja kako je riječ o pravom obiteljskom automobilu. Stražnji kraj izveden je skladno te pored atraktivne grafike LED svjetala ističe se veliki poklopac prtljažnika uz masivan odbojnik pri dnu upotpunjen ukrasnim plastikama i kromiranim okvirima na svakom kraju koji “glume” otvore ispušnih cjevi.

Unutar interijera sve je skladno i “šik”. Francuzi su mnogo pažnje pridali upravo dizajnu interijera pa prije svega vrijedi spomenuti kako je ponuda prostora zaista izdašna. U prilog tome ide i međuosovinski razmak od 2730 mm. Sjedala su izrazito udobna, ne umaraju ni kod duljih putovanja, a unutar automobila smjestiti će se pet putnika. Stražnji red sjedala (sva tri) je klizni (do 150 mm) i jednake veličine, te omogućavaju sklapanja u raznim kombinacijama. Upravo zahvaljujući toj modularnosti C5 Aircross nudi veliki utovarni prostor od 580 do 720 litara, odnosno preklapanjem sjedala respektabilnih 1630 litara.

Za upravljačem sjedi se povišeno, a vozačka pozicija lako se nalazi te osigurava odličnu preglednost u vožnji.

Nešto tvrđi materijali nego što smo navikli u ovoj klasi osiguravaju dugotrajnost i izdržljivost na korištenje, a završna obrada u samom je vrhu klase. Tu je i moderan središnji zaslon osjetljiv na dodir dijagonale 8,3″ putem kojeg se baš kao i na ostalim novim modelima PSA grupacije kontrolira audio, navigacija, klimatizacija i povezivost automobila. Središnja instrument ploča također je digitalna i nudi dijagonalu od 12,3″, a izrazito je pregledna i pruža sve informacije o vožnji.

Novi C5 Aircross opremljen je brojim sustavima za pomoć u vožnji (highway driver assist – sustav autonomne vožnje razine II, hill descent assist sa grip controlom – pomoć u vožnji na nizbrdici, a tu je i šest tehnologija za povezivost, uključujući bežično punjenje pametnog telefona…) čime osigurava maksimalnu bezbrižnost u vožnji kako vozaču tako i putnicima.

Ovaj model predvodnik je programa Citroën Advanced Comfort® čime je C5 Aircross najsvestraniji i najudobniji SUV u svom segmentu. Opremljen je ovjesom s progresivnim hidrauličnim graničnicima te sjedalima Advanced Comfort čime doslovno osigurava novo iskustvo vožnje kao da lebdite. Da, nije marketinški trik niti farsa, C5 Aircross doslovno oduševljava svojom udobnošću u vožnji, kako gradom, tako i autocestom ili čak makadamom. Ovjes koji je prvenstveno osmišljen za potrebe Citroenovog rally modela C3 WRC koristi jedinstvene prigušivače koji kod C5 Aircrossa imaju cilj osigurati maksimalnu udobnost u vožnji.

Već spomenuti četverocilindrični dizelski agregat koji iz 1,5 litre obujma  izvlači najveću snagu od 131 KS i maksimalni okretni moment od 300 Nm, a odlično se nosi sa 1430 kg teškom karoserijom. Kratka ručica šesterostupanjskog mjenjača izrazito je precizna te se s lakoćom priviknuti na promjene prijenosa, iako ovakvom automobilu više dolikuje automatski prijenos. Sam motor snage ima dovoljno pa tako s mjesta do 100 km/h ubrzava za 10,4 sekunde i postiže maksimalnih 189 km/h što je više nego pristojno za ovakav automobil.

Kod naglih promjena smjera, kao i nešto agresivnije vožnje otvorenom zavojitom cestom C5 Aircross zahvaljujući spomenutom adaptivnom ovjesu vozača ne dovodi u neugodnu situaciju, no ovakav automobil zasigurno nitko od ciljanih kupaca neće koristiti za takvu vožnju što dodatno ide u prilog i onim “trkački” nastrojenim kupcima. Jedan od glavnih aduta pored niske emisije Co2 svakako je i potrošnja koja se na testu kretala oko 5 litara eurodizela na stotinu prijeđenih kilometara. Odlično, zar ne!?

Za kraj spomenimo i pogon ovog SUV-a koji nije očekivano na četiri kotača! Naime, C5 Aircross nema izvedbe sa četiri pogona što je u jednu ruku i logično s obzirom da spomenuti kupci ovakvog automobila vrlo rijetko koriste integralni pogon. Ipak, za sve one koji vole vožnju makadamom, Citroen je ponudio kontrolu gripa vozila prilagođavanjem prednjih kotača sukladno podlozi kojom se vozi. Tako na središnjoj konzoli pored mjenjača nalazi se okretna sklopka sa pet načina rada: standard, sand (pijesak), mud (blato), snow (snijeg) te ESP off (isključenje programa elektronske stabilnosti vozila, no ista se automatski aktivira kod brzine veće od 50 km/h). Navedene funkcije gotovo u 80% slučajeva zadovoljavaju potrebe za terenskom vožnjom, a mnogo su ekonomičnije od klasičnog integralnog pogona.

Za testni primjerak sa dodatnom opremom na hrvatskom tržištu potrebno je izdvojiti 247.715 kn što je jako dobro odmjerena cijena i za sve one koji su u procesu odabira SUV-a, C5 Aircross nameće se kao logična kupnja. Vrijedi spomenuti kako  početna cijena ovog modela kreće već od 179.900 kn, a za one koji žele više, brže, jače.. tu je i dvolitreni dizelaš snage 177 KS sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

TEHNIČKI PODACI: Citroen C5 Aircross SHINE BlueHDi 130 S&S BVM6

Motor: turbodizelski, 4 cilindra

Obujam: 1499 ccm

Snaga: 96 kW/131 KS na 3750/min

Moment: 300 Nm na 1750/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Dimenzije: 4500 x 1969 x 1689 mm

Prtljažnik: 580/720 litara

Gume: 235/55 R 18

Masa: 1430 kg

Najeveća brzina: 189 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 10,4 sekundi

Potrošnja: 5,1 l/100 km

Cijena: 227.014 kuna (30.269 €)

S doplatama:  247.715 kuna (33.028 €)