Test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 5V Groove Plus

0
1650

Zadnjih 15-ak godina svaka nova generacija iznova postavlja mjerila po pitanju koli?ine voza?kog užitka za volanom, a u tom pogledu niti nova Ford Fiesta nije iznimka.

Sedma generacija do?ekana je s golemim o?ekivanjima. Naime, prethodnik je bio u prodaji još od 2008. godine, ali niti uz dvije runde poboljšanja nije uspijevao držati korak sa sve boljim i suvremenijim konkurentima. Nova Ford Fiesta do?ekana je kao ‘ozeblo sunce’, postojao je realan strah da podbaci pod tolikim pritiskom, ali uspjela je razuvjeriti sve, ve? nakon prvih nekoliko kilometara.

Ne samo da nije razo?arala, nego nas je istinski oduševila. Obzirom da dizajnom nije napravljen velik zaokret, isti recept primijenio je i Ford Focus, postojala j odre?ena bojazan o tome što se krije ispod lima. Je li samo temeljito poboljšan prethodnik ili potpuno novi model? No, ubrzo sve teorije padaju u vodu, a Ford Fiesta iznova oduševljava stabilnoš?u, preciznoš?u upravljanja i svemu ostalim ?ime se prije, ve? spomenutih 15-ak godina, izdigla od konkurenata.

Ve? više od 40 godina Ford Fiesta igra zna?ajnu ulogu na tržištu, a koliko je u tome uspješna najbolje ilustrira podatak da je osvojila gotovo 17,5 milijuna kupaca

Snažan start omogu?ilo je istodobno predstavljanje ?etiri izvedbe: kao stilski dotjeran Titanium, luksuzni Vignale, crossoverski Active i sportski nabrušen ST. ?elnici Forda vodili su se statistikom, prema kojoj se ?ak 60 posto kupaca odlu?uje za najopremljenije izvedbe pa je njima posve?ena posebna pažnja po pitanju sustava važnih za komfor, ali i izbora materijala. I, mora se priznati kako Fiesta za volanom odaje dojam za klasu ve?eg vozila.

Pove?anjem dužine sa 397 na 404 cm, širine sa 171 na 172 cm te zadržanom visinom od 149,5 cm jasno je nagovijestila bolju prostranost. Straga, zahvaljuju?i me?uosovinskom razmaku pove?anom sa 249 na 249,5 cm, ima 16 mm više prostora za noge straga. Premda razlika u navedenim brojkama ne djeluje velika, dojam je zna?ajno bolji u usporedbi s prethodnikom.

Ipak, u usporedbi s glavnim konkurentima ne može se mjeriti prostranoš?u. Citroën C3, Kia Rio, Nissan Micra, Renault Clio, Seat Ibiza, Suzuki Swift i Volkswagen Polo nude više prostora i ve?u razinu udobnosti, ali niti jedan od njih ne mami takav osmjeh na lice prilikom jurnjave zavojitom cestom. Tu joj premca nema. I dalje je najstabilniji automobil gradske klase. Dora?en ovjes donosi proširen trag kota?a i 10 posto tvr?e opruge, dok je otpornost karoserije na uvijanje 15 posto ve?e. Time je osigurana optimalna stabilnost u svim uvjetima na cesti. Uostalom, Ford Fiesta je ve? godinama u probranom društvu pet najprodavanijih europskih automobila pa je uprava odlu?ila igrati na sigurno i izbrusiti ju do kraja prije puštanja u prodaju.


?ak pet godina zaredom motor 1.0 EcoBoost proglašavan je najboljim motorom na svijetu u svojoj klasi. Ve? nakon nekoliko desetaka kilometara jasno je kako je to potpuno zasluženo, jer je barem za koplje bolji od konkurenata

Osim hvalospjeva na ra?un ovjesa i preciznosti upravljanja, odnosno sveukupnog dojma stabilnosti i suverenosti, koji se u svakom pogledu može nazvati naglašeno sportskim, svakako valja istaknuti izvrstan 6-stupanjski ru?ni mjenja?. Razmjerno brza i prili?no precizna ru?ica mjenja?a i izvrsno izra?unati stupnjevi prijenosa dodatno naglašavaju užitak vožnje.

Jedan od glavnih aduta testnog primjerka svakako je motor. Ve? nakon nekoliko kilometara postaje jasno zašto je višestruko nagra?ivan i zašto velika ve?ina ili gotovo svi konkurentski 3-cilindarski 1-litreni turbobenzinci padaju duboko u drugi plan. Svi koju sumnjaju u njega nisu ni svjesni koliko su u krivu. To je uvjerljivo najbolji motor 1.0 koji se može na?i na tržištu. Uostalom, nisu ga brojni stru?njaci bez veze ?ak pet godina zaredom proglašavali najboljim motorom godine u svojoj klasi, dok je u razdoblju od 2012. do 2014. godine dominirao u apsolutnoj kategoriji. Sve te hvalospjeve koji je dobio od struke dokazao je svakim prevoženim kilometrom.


Unutrašnjost sedme generacije Ford Fieste napredovala je u svakom pogledu. Za konkurentima kaska jedino prostranoš?u straga, dok je po svakom drugom kriteriju u samom vrhu. Pozitivan dojam dodatno naglašava najbogatiji paket opreme Groove Plus

Izvedba sa 100 KS je po?etna stepenica. Ford Fiesta nudi se i u izvedbama sa 125 i 140 KS, ali tijekom 7-dnevnog testa uvjerili smo se kako je 100 KS sasvim dovoljno. Pa ?ak i za dinami?niju vožnju. To dokazuju i brojke… Ubrzanje do 100 km/h traje 10,5 s, dok najve?a brzina iznosi 183 km/h, a pritom do 170 km/h ubrzava prili?no uvjerljivo. Dakle, snažniji nije potreban, osim ljubiteljima sportske vožnje, za preostalih 90 posto kupaca 100 KS je sasvim dovoljno. Dobrom osje?aju za volanom pogoduje najve?i okretni moment od 170 Nm raspoloživ od dizelskih 1500/min, a veseli i pogled na prosje?nu potrošnju od realnih 6,5 litara. Uvjereni smo kako bi se pažljivijom vožnjom prosjek mogao spustiti osjetno ispod šest litara, ali Fiesta, pogotovo na otvorenoj cesti, mami na malo ja?i tempo.

Mogu?nosti individualizacije Ford Fieste dosegle su nevjerojatnih 20.000 mogu?ih kombinacija opreme, motora, naplataka, boje karoserije, boje unutrašnjosti… Unutrašnjost ve? na prvi pogled daje do znanja kako su kvalitetnijim materijalima, vizualno ugodnijim dizajnom i znatno boljom ergonomijom ispravljene sve slabe to?ke prethodnika. Sustavima bitnim za sigurnost i komfor Fiesta u potpunosti prati suvremene trendove. To je pogotovo vidljivo u slu?aju najbogatijeg paketa opreme Groove Plus. A i cijena testiranog primjeraka je i više nego OK. Koktel turbobenzinca sa 100 KS i bogate opreme košta primamljivih 107.990 kuna. Ako se u obzir uzme da se za taj novac dobiva najbolji 3-cilindraš na tržištu i pregršt opreme koja uklju?uje: infotainment sustav SYNC 3 sa 6,5-in?nim ekranom, sustav za nadzor tlaka u gumama, sustav za upozorenje prilikom izlaska iz prometne trake, za pomo? pri održavanju u prometnoj traci, šest zra?nih jastuka, ko?ni upravlja?, ru?ica ru?ne ko?nice i ru?ica mjenja?a… jasno je kako ima sve preduvjete da se nametne kao tržišni lider B-segmenta.

TEHNI?KI PODACI – Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 5V Groove Plus
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 998 ccm
Provrt i hod: 71,9 x 82,0 mm
Snaga: 74 kW/100 KS pri 6000/min
Moment: 170 Nm pri 1500 – 4000/min
Mjenja?: 6-stupanjski ru?ni
Pogon: na prednje kota?e
Dimenzije: 4065 x 1735 x 1476 mm
Me?uosovinski razmak: 2493 mm
Masa: 1163 kg
Prtljažnik: 303/984 l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubnjevi
Gume: 205/45 R17
Ubrzanje: 10,5 s
Najve?a brzina: 183 km/h
Potrošnja: 5,4/3,6/4,3 l
Potrošnja na testu: 6,5 l
Cijena testiranog modela: 107.990 kn (14.590 eura)

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com