TEST: Honda Jazz 1.5 Hybrid Elegance

0
136

Pouzdanost i prostranost u kompaktnim gabaritima oduvijek su bili glavni aduti modela Honda Jazz pa je nerijetko kupce osvajao na drugi pogled, a istim smjerom nastavio je i novi model.

Zašto na drugi? Zato što ga je prvo trebalo isprobati, živjeti s njime, da bi na površinu isplivale sve vrline. Dizajn nikad nije mamio na zaljubljivanje, cijena je uvijek bila osjetno veća od onog što bi se očekivalo za predstavnika gradske klase, pa stoga nije niti polučio osjetniji uspjeh na tržištu. Ali oni koji su ga birali uglavnom su bili i više nego zadovoljni koktelom funkcionalnosti i prostranosti s jedne te pouzdanosti i trajnosti s druge strane. Svi ti aduti objedinjeni su u paket koji je usto i zabavno voziti.

Model četvrte generacije, koji je u prodaju u Hrvatskoj stigao prije nepuna dva mjeseca, i dalje je uvjerljivo najskuplji model B-segmenta. No, u slučaju Honda Jazz to više nije čudno i te činjenice se nimalo ne srami, pa bazni model košta 179.990 kuna, što je već ozbiljan teritorij predstavnika C-segmenta.

Na test nam je stigao Honda Jazz 1.5 Hybrid Elegance, koji ispod lima donosi napredan e:HEV hibridni sustav. Sastoji se od kombinacije 1.5-litrenog atmosferskog benzinca sa 98 KS i 131 Nm te elektromotora koji razvija 80 kW (109 KS) i 253 Nm. No, premda brojke na papiru obećavaju sportske performanse u praksi to baš i nije tako. Naime, Jazz 1.5 Hybrid do 100 km/h ubrzava za 9,4 sekundi te postiže najveću brzinu od 174 km/h, što je ispod očekivanja, ali u ovoj kombinaciji su kultiviranost i štedljivost ipak ispred performansi. Dojam popravlja prosječna potrošnja koja se normalnim tempom vožnje može održati na ispod 5,5 litara pa nitko neće žaliti za činjenicom da u ponudi novog Jazza nema dizelaša. Uz pažljiviju vožnju na otvorenij cesti moguće ga je lijepo voziti i uz prosjek manji od pet litara, dok će na autocesti, uz vožnju po ograničenju, trošiti tek nešto više od šest litara. Volan je precizan, kočnice uvjerljive, a automatski mjenjač CVT dobro uigran s hibridnim pogonskim sklopom.

Dužinom od 404,4 cm, širinom od 169,4 i visinom od 152,6 cm te međuosovinskim razmakom od 251,7 novi Jazz gabaritima je zapravo na pragu C-segmenta, a povišenom formom i pametnom konstrukcijom nudi izvrnu prostranost. Velike staklene površine, povišen položaj sjedenja te brojni pretinci za odlaganje povećavaju funkcionalnost, koja je naglašena i solidnim prtljažnikom obujma 304 litre. Preklapanjem stražnje klupe utovarni prostor iznosi 1205 litara.

Razigran dizajn unutrašnjosti te srednji paket opreme Elegance čine dobru kombinaciju. Digitalni instrumenti na 7-inčnom ekranu i 9-inčni ekran infotainment sustava nude dobru preglednost, svi glavni prekidači smješteni su logično, vozački položaj pronalazi se brzo, a po pitanju materijala i završne obrade nema niti najmanjeg prigovora. Uz 10 zračnih jastuka i čitavog niza sustava za aktivnu sigurnost novi Jazz uvelike asistira vozaču.

Da nudi malo uvjerljivije performanse i da je cijena barem 10 posto niža Honda Jazz 1.5 Hybrid Elegance bi bio vrlo ozbiljan tržišni igrač. No, i ovako ima dovoljno vrlina kojima može privući kupce, pogotovo one koji žele pouzdanog i dobro opremljenog multipraktika u razmjerno kompaktnim gabaritima.

SNAGA: 125 KS

UBRZANJE: 9,8 s

BRZINA: 191 km/h

POTROŠNJA: 5,2 l

CIJENA: 226.405 kn