Nissan RE-LEAF: elektri?na energija u pravo vrijeme i na pravom mjestu

0
216

Nissan je predstavio koncept potpuno elektri?nog vozila za odgovor na izvanredne situacije osmišljen kao mobilni izvor elektri?ne energije u slu?aju katastrofe ili ekstremnih vremenskih pojava.
Radni prototip naziva RE-LEAF temelji se na Nissanu LEAF, prvom serijskom elektri?nom vozilu.

Osim preinaka kojima se omogu?uje vožnja cestom prekrivenom krhotinama, RE-LEAF uklju?uje i uti?nice otporne na nepovoljne vremenske uvjete, postavljene na vanjskoj strani vozila, s pomo?u kojih je mogu?e puniti i pokretati ure?aje od 110-230 V elektri?nom energijom pohranjenom u njegovoj litij-ionskoj bateriji velikog kapaciteta.
RE-LEAF pruža mogu?nost vožnje u samo središte podru?ja pogo?enog katastrofom i služi kao potpuno mobilni izvor elektri?ne energije za pomo? u spašavanju. Integrirani sustav za upravljanje energijom može pokretati medicinske ili komunikacijske ure?aje ili rasvjetu i ostalu opremu za održavanje života.

Prirodne katastrofe naj?eš?i su uzrok nestanka struje. Prema Izvješ?u Svjetske banke za 2019. prirodne nepogode i klimatske promjene bile su uzrok 37 % slu?ajeva nestanka struje u Europi izme?u 2000. i 2017. godine te 44 % slu?ajeva nestanka struje u SAD-u u istom razdoblju.

Nakon što uslijed odre?ene prirodne katastrofe nestane struje, vrijeme koje je potrebno za ponovnu uspostavu opskrbe elektri?nom energijom obi?no je 24-48 sati, ovisno o težini prouzro?ene štete. Tijekom tog razdoblja mogu se upotrebljavati elektri?na vozila kao mobilni izvor opskrbe elektri?nom energijom u slu?aju nužde bez emisija.
RE-LEAF je kreiran sa željom da se ukaže na potencijal elektri?nih vozila u postupku oporavka nakon katastrofe. Premda je rije? tek o radnom konceptu, tehnologija je predvi?ena za upotrebu u svakodnevnom životu. U Japanu Nissanov upotrebljava LEAF u svrhu osiguranja elektri?ne energije i prijevoza u slu?aju prirodne katastrofe još od 2011.

Tehnologija Nissan Energy Share omogu?uje da elektri?na vozila služe kao mobilne baterije za pohranu energije s pomo?u kojih se domovi i društvo u cjelini mogu opskrbljivati elektri?nom energijom, što predstavlja energetski model koji se može primijeniti za stabilizaciju ponude i potražnje elektri?ne energije.

Prema rije?ima Helen Perry, voditeljice Nissanovog europskog Odjela za razvoj i infrastrukturu elektri?nih vozila, „Nissanova inteligentna mobilnost pruža mogu?nost kontinuiranog istraživanja razli?itih koristi kojima uz prijevoz bez emisija elektri?na vozila mogu obogatiti naše živote. Koncepti poput modela RE-LEAF prikazuju potencijalnu primjenu elektri?nih vozila u upravljanju katastrofama i dokaz su da pametnija i ?iš?a tehnologija može pridonijeti spašavanju života i pružiti ve?u otpornost za budu?nost.”

„Elektri?na vozila name?u se kao jedno od tehnoloških rješenja koje može unaprijediti otpornost elektroenergetskog sektora. Uz nekoliko tisu?a elektri?nih vozila koja se nalaze u stanju mirovanja kao vozila za pružanje podrške u slu?aju katastrofe ili kao vozila priklju?ena na mrežu preko sustava Vehicle-to-Grid (V2G), rije? je o rješenju s jedinstvenom sposobnoš?u obavljanja prakti?nih funkcija elektrane u svrhu održavanja opskrbe elektri?nom energijom u slu?aju nestanka struje.”

Poput modela LEAF i RE-LEAF ima sposobnost dvosmjernog punjenja, što je njegova standardna zna?ajka od prvog predstavljanja modela 2010. godine. To zna?i da ne samo da model LEAF „izvla?i” elektri?nu energiju za punjenje baterije velikog kapaciteta, ve? i da preko sustava V2G (Vehicle-to-Grid) „vra?a” energiju natrag u mrežu ili putem tehnologije V2X (Vehicle-to-everything) izravno pogoni elektroni?ke ure?aje.
Posljednja generacija Nissan LEAF e+ može funkcionirati kao prijenosna elektrana jer njezina potpuno napunjena baterija kapaciteta 62 kilovatsati (kWh) može osigurati napajanje elektri?nom energijom koja je prosje?nom ku?anstvu dovoljna za šest dana.

Kao vozilo namijenjeno za spašavanje nakon katastrofe, RE-LEAF može elektri?nom energijom opskrbljivati nekoliko ure?aja istovremeno. U nastavku su navedeni primjeri potrošnje elektri?ne energije za napon od 230 V:
• Elektri?ni pneumatski ?eki? – 24 sata – 36 kWh
• Ure?aj za tla?nu ventilaciju – 24 sata– 21,6 kWh
• Lonac za juhu od 10 litara – 24 sata – 9,6 kWh
• Respirator za intenzivnu njegu – 24 sata – 3 kWh
• LED reflektor snage 100 vata – 24 sata –2,4 kWh

Nakon ponovne uspostave opskrbe elektri?nom energijom u pogo?enom podru?ju elektri?na vozila mogu se ponovno napuniti i nakon toga služiti za prijevoz bez emisija – do 385 km (WLTP) sa samo jednim punjenjem baterije modela LEAF e+.

Nissan RE-LEAF: detaljniji pregled
Model RE-LEAF odlikuje se trima glavnim obilježjima pripravnosti u slu?aju katastrofe: daje odgovor na hitnu situaciju, pruža potporu postupku humanitarnog oporavka i pridonosi ve?oj otpornosti zajednice u budu?nosti.

Izbor jantarne palete boja za model RE-LEAF predstavlja svojevrsnu asocijaciju na starogr?ku rije? za jantar – electron – iz koje potje?e rije? electricity na engleskom jeziku. Ta se nijansa odli?no povezuje s plavom kao dominantnom bojom logotipa tehnologije Nissan Intelligent Mobility, ?ime se upu?uje na povezane mogu?nosti koncepta. LED osvjetljenje postavljeno na krov vozila emitira svjetlosnu signalizaciju koja je tako?er jantarne boje i kojom se drugi korisnici ceste upozoravaju na približavanje vozila.
Za bolju sposobnost automobila za kretanje cestama prekrivenima preprekama ili raspršenim krhotinama, kod modela RE-LEAF razmak vozila od tla pove?an je za 70 mm do visine od 225 mm, a uklju?uje i prilago?eni štitnik za korito motora kako bi se zaštitilo podvozje automobila. Širi trag kota?a (+90 mm prednji / +130 mm stražnji), prilago?eni blatobrani, blatne zavjese i terenske gume na 17-in?nim sportskim kota?ima, samo su neke od zna?ajki koje pridonose mogu?nostima modela.

Veliki kapacitet i visoka pouzdanost litij-ionske baterije modela LEAF jam?i stabilnu opskrbu elektri?nom energijom za više ure?aja koji se spajaju na elektri?nu mrežu. Ugra?eni sustav upravljanja energijom omogu?uje usmjeravanje elektri?ne energije RE-LEAF baterije pri naponu do 230 V. Dostupne su tri uti?nice: dva vanjska priklju?ka C-oblika otporna na nepovoljne vremenske uvjete za lakši pristup i unutarnja ku?na uti?nica u prtljažniku.
Stražnja su sjedala uklonjena, a podnica izravnana kako bi se dobilo više prostora za skladištenje nužne opreme. Prilago?ena pregrada tako?er razdvaja prednja sjedala od teretnog prostora.

Nakon što RE-LEAF stigne u zonu pogo?enu katastrofom, iz prtljažnika se izvla?i sklopivi stol po mjeri s 32-in?nim LED zaslonom i vlastitim napajanjem elektri?nom energijom koji funkcionira kao operativno ?vorište za rukovo?enje komunikacijama i upravljanje operacijama spašavanja.

Nakon ponovne uspostave opskrbe elektri?nom energijom LEAF se može ponovno napuniti s pomo?u triju profila za punjenje, a mogu se koristiti i ku?ne uti?nice ako nigdje u blizini ne postoji dostupna infrastruktura za elektri?na vozila.

Vrsta punja?a Kapacitet baterije od 40 kWh Kapacitet baterije od 62 kWh
Ku?na uti?nica 3,7 kW 11,5 sati (0-100%) 18 sati (0-100%)
Vrsta 2 7 kW 7,5 sati (0-100%) 11,5 sati (0-100%)
CHAdeMO 50 kW 60 minuta (20-80%)* 90 minuta (20-80%)*

 

Tehni?ke specifikacije modela RE-LEAF

Osnovni model Nissan LEAF Tekna
Gume Terenske gume BF Goodrich Baja  225/65/17
Kota?i Compomotive MO5 8” x 17”
Blatobrani Široki blatobrani Bespoke GRP Composite 40 mm
Razmak od tla 225 mm
Trag kota?a (prednjih/stražnjih) 1830 mm / 1890 mm (pove?ano sa 1740 mm / 1760 mm)

 

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com