Test: Hyundai i30 N Performance

0
32

Rijetko koji automobil preuzeli smo s tolikim entuzijazmom kao Hyundai i30 N, sedmodnevni test jedva smo dočekali, ponajviše zbog činjenice da nas je impresionirao hrabar stav. Stav kakav Hyundai dosad nije imao i stav za koji treba imati muda. Upravo je takav hrabar i pomalo drzak stav ono što nas je zaintrigiralo. Željeli smo se sami uvjerili je li najbrži Hyundai i30 u povijesti uistinu toliko dobar koliko misli da je. I uvjerio nas je. Ne samo da je dobar, nego je vjerojatno trenutačno najbolji sportski hatchback na tržištu.

Sve ono što je donedavno bio Renault Megane R.S. u izvedbi s Cup ovjesom polako pada u sjenu. Iskustvo stečeno nastupima u WRC-u itekako je vidljivo u svakom detalju. Hyundai i30 N izvrsno je izbalansiran automobil, koji je potpuno funkcionalan poput osnovnog, a po potrebi se unutar nekoliko sekundi pretvara u žestokog i glasnog razbijača. Potrebno je samo lijevom tipkom na volanu aktivirati program Sport te potom desnom nadodati program N i sve potrebno za zabavu je tu.

Volan postaje direktniji, motor snažniji, ovjes tvrđi, a ispušni sustav neusporedivo glasniji. Rijetko koji serijski automobil zvuči toliko uzbudljivo kao Hyundai i30 N. Detonacije prilikom otpuštanja gasa, pa čak i pojava rafalne paljbe toliko su privlačni da je teško odoljeti i ne igrati se nepotrebno s gasom samo kako bi se isprovociralo pucanje iz ispušnih ‘topova’.


Grmljavina iz ispušnih ‘topova’ privlačila je pažnju na svakom koraku. Automatsko dodavanje međugasa kod šaltanja u nižu brzinu posebno je opijajuće. Atraktivna boja s pokojim crvenim detaljem, agresivnim karoserijskim dodacima i 19-colnim naplacima pun je pogodak

Dvolitreni turbobenzinac u svakom je trenutku na visini zadatka. Svih 275 KS na raspolaganju je pri 6000/min, a najveći okretni moment od 353 Nm dostupan je u rasponu od 1450 pa sve do 4500/min. Dakle, neovisno o brzini vrtnje motora Hyundai i30 N snažno grize. Često nije potrebno šaltati nižu brzinu, ali 6-stupanjski ručni mjenjač toliko je dobar da mu je teško odoljeti. Brza, kratka i precizna ručica oduševljava svakom izmjenom stupnja prijenosa.

Volan je dovoljno mesnat kako bi pružao osjećaj dobre kontrole, a u sportskom režimu je i prilično brz. Količina povratnih informacija i preciznost su u prosjeku klase, ali vrhunski ovjes vješto prikriva te manje nedostatke. Ovisno o postavkama ovjes može ili nuditi dobar omjer udobnosti i sporta ili biti toliko tvrd da je cijeli automobil primjereniji upotrebi na stazi nego cesti. Naginjanje je tada minimalno, a svaka neravnina grubo se prenosi na unutrašnje organe putnika. No, to je jedini način da bude onoliko oštar koliko želi.

Hrpa pohvala koje smo istresli na račun korejskog ratnika neupućenima će možda zvučati pretjerano, ali Hyundai se ozbiljno pripremio za razvoj modela i30 N. Iz Mercedes-AMG-a stigao je Klasu Köster, a nakon njega angažiran je u Albert Biermann, Nijemac koji je godinama igrao jednu od glavnih uloga u BMW-ovom odjelu M. Njih dvojica odmah su se složili kako im nije cilj juriti za konjskim snagama ili desetinkama sekunde nego kako žele stvoriti automobil koji će vlasniku iz dana u dan pružati veliku količinu sportskog gušta. I u tome su u svakom pogledu uspjeli! Hyundai i30 sve komande sluša bez pogovora. Potentan je u svim režimima, turbo-rupa se uopće ne osjeti, a upravljanje je za svaku pohvalu, čak i na zimskim pneumaticima.


Dvolitreni turbobenzinac jednakog provrta i hoda skloniji je visokim okretajima od većine konkurenata pa uvjerljivo vuče i iznad 6000/min, kad razvija najveću snagu

Sve što nas je osvojilo prilikom prvog susreta s Hyundaijem i30 treće generacije, a dokazao je i sedmodnevnim testom dizelske izvedbe, u izvedbi N dodatno je naglašeno. Kad bi baš tražili iglu u plastu sijena mogli bi prigovoriti ponešto tvrđim materijalima na oblogama vrata i središnjem djelu armature. Od top modela očekivali smo više, ali voznim osobinama sve to baca daleko u drugi plan. S druge strane oduševila su nas prednja sjedala koja pružaju jako dobar bočno oslonac, a pritom su i prilično udobna. Vozačima višim od 195 cm neće biti jednostavno pronaći idealnu vozačku poziciju, ali kad se jednom smjeste neće im biti niti neudobno, dok će niži lijepo upasti u sjedala. Komfor straga, prtljažnik i općenito svakodnevna funkcionalnost na razini su osnovne izvedbe. Pogotovo ako se postavke vožnje stave u režime Normal ili Eco. Tada je i Hyundai i30 N prilično pitom, kultiviran pa čak i štedljiv. No, to mu nije prirodno okruženje. Najbolje se osjeća kad ga se pošteno nagazi, a svim svojim osobinama jednostavno mami na takav pristup. Potrošnja tada u prosjeku iznosi oko 11,3 litre, ali niti to nije pretjerano za 275 KS snažan automobil, koji stotku hvata za 6,1 s i juri 250 km/h.


Mesnati, i grijani, obruč volana lijepo sjedi u ruci i nudi izvrsnu kontrolu nad automobilom. Sjedala su za pohvalu, kao i hrpa razne opreme koja povećava komfor i sigurnost. Infotainment sustav je logičan i brz, još da su materijali za pola klase bolji, dobio bi čistu peticu…

S Performance paketom opreme cijena iznosi 259.990 kuna, izvedba Sport sa 250 KS jeftinija je okruglo 20.000 kuna, ali ako ste se već odlučili posegnuti za sportskim kompaktom, onda je Performance jedini pravi izbor. Koliko god konkurencija u segmentu sportskih hatchbackova C-segmenta bila oštra, Hyundai i30 N uspio je iz prve doći u sam vrh. Kompletniji je od svih ostalih. Možda nije niti najbrži niti najsnažniji, ali vozi se uvjerljivo najljepše pa je europskim konkurentima zadao solidnu količinu glavobolje.

TEHNIČKI PODACI – Hyundai i30 N Performance
Motor: turbobenzinski, 4 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno
Obujam: 1998 ccm
Provrt i hod: 86,0 x 86,0 mm
Snaga: 202 kW/275 KS pri 6000/min
Moment: 353 Nm pri 1450-4500/min
Mjenjač: 6-stupanjski ručni
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije: 4335 x 1795 x 1447 mm
Međuosovinski razmak: 2650 mm
Masa: 1429 kg
Prtljažnik: 395/1301 l
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 345 mm, straga puni 314 mm
Gume: 235/35 R19
Ubrzanje: 6,1 s
Najveća brzina: 250 km/h
Potrošnja: 9,7/5,7/7,1 l
Potrošnja na testu: 11,3 l
Cijena testiranog modela: 259.990 kn (34.650 eura)