TEST: Land Rover Discovery Sport 2.0 TD4 180 4WD SE

0
26

Ozbiljni, pomalo monotoni, izdržljivi i kvalitetni te pravokutnog oblika… to su sve asocijacije na koje smo navikli kada bi čuli „Land Rover“, no britanski proizvođač automobila već prvim generacijama Freelandera odlučio je na neki način vizualno modernizirati svoje automobile i učiniti ih uku ugodnima. Dosadni i jednostavni pravokutni oblici na koje smo navikli kod prvih Land Rovera gotovo da su nestali, a britanski modeli postaju sve moderniji. Istina, britanski štih desetljećima ima svoju draž, pa je tako Land Rover pored Jeepa još uvijek sinonim za terenca.

U modernim vremenima i pravoj ekspanziji SUV modela oni pravi istinski terenci pomalo nestaju, njihovu ulogu preuzimaju pick-upovi, a negdašnji terenci moderan izgled. Britanci su taj trend prepoznali još davne 1998. godine prilikom lansiranja prvog Freelandera, a moderan izgled su s vremenom podarili i broj većem Discoveryu odnosno Rangeu.

Kod nas na testu našao se model iz sredine ponude koji je svojim dimenzijama idealan za obitelj, grad, putovanja, ali i odlazak u prirodu. Model koji je velik, a opet kompaktan – Land Rover Discovery Sport. Discovery je u ponudi dvije izvedbe; Sport kakav testiramo, te onaj klasični tržištu poznat još od prve polovice 90-tih godina prošlog stoljeća, a koji je s vremenom napredovao kako vizualno tako i mehanički.

Discovery Sport, prije svega atraktivan SUV sprijeda je vizualno preuzeo oblik aktualnih kućnih modela (Evoque, Velar te Range Rover) počevši od prepoznatljivog svjetlosnog sklopovlja do rešetke hladnjaka ili pak branika u blago izmijenjenom obliku. S boka izrazito kompaktan, moderan i moćan, dok straga nešto jednostavniji ali sportski orijentiran jasno daje do znanja svoju osnovnu namjenu – pokazati se i biti viđen.

Unutar interijera nešto jednostavniji pristup u odnosu na vanjštinu, no dašak luksuza te skupih i kvalitetnih materijala kao i odlične završne obrade vidljiv je na svakom milimetru ovog interijera. Oku ogodna, a prstima meka i kvalitetna plastika, izrazito ergonomičan te vozaču podređen interijer nastoji opravdati težinu imena Land Rover. Vozačka pozicija lako se pronalazi, preglednost je odlična, a sjedala podesiva u svim smjerovima (kod tesnog modela elektronski pokretana i grijana) spremno će prihvatiti pet odraslih putnika. Bogata oprema praćena velikim brojem naprednih sustava, panoramski krov, veliki središnji 10,2“ ekran te odličan Meridian audio sustav uz već spomenutu kvalitetu materijala i završne obrade kao i mobilnu aplikaciju – Land Rover InControl Remote (na Android i iOS pametnim telefonima automobil se spaja direktno, preko interneta, odnosno samo jednim dodirom na ekran moguće je pokrenut motor i klimatizacija bez obzira koliko se daleko nalazili od samog vozila) nastoje opravdati cijenu od 613.000 kn koliko stoji testni primjerak.

Testni primjerak pogonjen je dvolitretnim turbodizelskim motorom s četiri cilindra, a uparen sa 9-stupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače. Iako je kupcima na raspolaganju velika ponuda motora (150 – 290 KS) i opreme, kao best buy definitivno se nameće upravo testirana motorizacija. 180 KS snažan motor od niskih okretaja linearno vuče, a zahvaljujući odličnom automatskom mjenjaču beztrzajno odrađuje promjene stupnjeva prijenosa. Više nego dovoljno za sve režime vožnje, pa se tako nećete osjećati „slabo“ u gradu ali niti na autocesti. Manjak snage vidljiv je tek kod većih brzina (iznad 170 km/h), no ovo ionako nije model namijenjen jurnjavi. Brzi prolasci zavojima rezultiraju blagim naginjanjem karoserije, no s obzirom na masu od 1785 kg i udaljenost od tla od 210 mm jasno je zašto. Kako god, upravo zbog spomenute udaljenosti od tla, nešto bučnijeg motora unatoč odličnoj izolaciji buke u vozilu osjećaj vožnje terenca je prisutan i to je ono što nas zaista veseli. Kako je testni model u izvedbi pogona na sve kotače čak ni odlazak u prirodu ne predstavlja problem pod uvjetom da upamtite kako su na automobilu 19“ kotači i da iz tog razloga ne treba biti sklon egizibicionizmu na nekom zahtjevnijem terenu.

Land Rover Discovery Sport u konačnici je izrazito atraktivan i kvalitetan autombil koji svojim postojećim i budućim vlasnicima osigurava odličnu prostranost i udobnost, poglede ostalih sudionika u prometu ali i nešto terenskih aktivnosti uz solidnu motorizaciju i potrošnju. Za kraj, odluka o kupnji ovog modela najviše ovisi o financijskom stanju vašeg računa.

 

TEHNIČKI PODACI – Land Rover Discovery Sport 2.0TD4 180 4WD SE

Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno

Obujam: 1999 ccm

Provrt i hod: 83 x 92,35 mm

Snaga: 132 kW/180 KS pri 4000/min

Moment: 430 Nm pri 1750/min

Mjenjač: 9-stupanjski automatski

Pogon: na sve kotače 4WD

Dimenzije: 4599 x 2069 x 1724 mm

Međuosovinski razmak: 2741 mm

Masa: 1775 kg

Prtljažnik: 981 l

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi

Gume: 235/55 R19

Ubrzanje: 8,9 s

Najveća brzina: 188 km/h

Potrošnja: 7/4,8/5,9 l

Potrošnja na testu: 8,6 l

Cijena testiranog modela: 613.000 kn (82.837 eura)