TEST: Peugeot 208 Allure 1.5 BlueHDi 100 S&S

0
1421

Kada smo prije 2 mjeseca kona?no sjeli za upravlja? nove 208-ice dogodila se zaista ljubav na prvi pogled! Rijetko koji gradski automobil toliko može izazvati oduševljenja svaki puta kada ga se vidi, a pogotovo kada se sjedne za upravlja? kao što je to slu?aj sa 208-icom.

Istina, nešto “siromašniji” opremom od prvog testnog primjerka, no i dalje okre?e glave i privla?i znatiželjne poglede u prometu, a još više i prolaznike na parkingu koji oduševljeno obilaze vozilo i upu?uju pitanja o cijeni, kvaliteti i sli?no.

Kao što smo ve? rekli, atraktivan i svjež dizajn prepoznatljiv kod svih novih Peugeot modela prisutan je i kod nove 208-ice. Sada je nemogu?e zamijeniti bilo koji Peugeot sa nekom drugom markom, a toliko posebna je i 208-ica. Velika sa?asta rešetka hladnjaka dominira prednjim krajem, tu su LED dnevna svjetla urezana okomito duboko u branik (kljove ili lavlji o?njaci), a povezana sa farovima gdje je blaga razlika u odnosu na novi 2008. Bo?na silueta, pogotovo C-nosa? krova podsje?a na onaj kod legendarne 205-ice, prevjesi su kratki i možda najve?a zamjerka ide nešto manjim aluminijskim naplatcima na testom primjerku (16″). Straga nas ?eka moderna LED grafika u stilu lavljih kandži baš kao što je to slu?aj i na ostalim Peugeot modelima te su sami farovi me?usobno povezani crnom trakom dok je na samom vrhu prtljažnika decentan spojler. Pri dnu branika je moderni piano black difuzor na ?ijem desnom rubu se nazire auspuh. Sve je baš onako kako treba biti, a da bude jednostavno, moderno i posebno. Atraktivan i futuristi?ki dizajn nastavlja se upravo i unutar interijera, pa tako novi 208 izgleda kao da se netom vratio iz daleke budu?nosti. Tu je svoje mjesto našao sada ve? svima znan Peugeot i-Cockpit, a vizualno je indeti?an onome u novoj 2008-ici. Peugeotov tim dizajnera uspješno je sve to upakirao u cjelinu, armatura obiluje mekanim površinama ugodnima na dodir, sve je odli?no završno obra?eno te je krutu plastiku gotovo nemogu?e prona?i ?ime se ovakvom kvalitetom i završnom obradom ne bi posramili ni premium modeli u klasi.Maleni upravlja? ravno rezanog vrha i dna, visoko položena kontrolna tabla te veliki središnji infotainment sustav podno kojeg se nalaze “klavirske tipke” vi?ene kod modela 3008, 508 i 2008 mjesto su našle i u 208-ici. Dojam za samim upravlja?em je odli?an, te se voza? osje?a kao u automobilu više klase uz hi-tech okruženje. Kod testnog modela nedostajalo nam je diodno osvjetljenje (ambi light) koje nudi ?ak 8 mogu?ih nijansi te prilikom no?nih vožnji stvara poseban ugo?aj, a u isto smo se imali prilike uvjeriti na prvom testu. 7? središnji zaslon sa svojim funkcijama vi?en je kod ostalih Peugeot modela, dok je regulacija klima ure?aja nešto pojednostavljena zahvaljuju?i dodatnim tipkama ispod otvora za ventilaciju, no i dalje se za npr. regulaciju temperature treba poslužiti središnjim zaslonom što oduzima pažnju voza?a kao i kod prijašnjih verzija. Pohvala ide odli?nom audio sistemu, povezivosti sa mobilnim ure?ajima i dodatnom opcijom brzog punjenja samog mobitela podno tipki gdje se nalazi ostava s posebno dizajniranim drža?em mobilnog ure?aja.Peugeot se posebno ponosi 3D virtualnim kokpitom koji je smješten ispred voza?a i zamjenjuje klasi?ne analogne instrumente te nudi niz mogu?ih konfiguracija prikaza (instrumenti, minimalno, vožnja, navigacija, osobne postavke..) informacije se pred voza?em prikazuju u dvije razine. One važnije vezane uz upozorenja doslovce lebde baš kao hologram te voza?u omogu?avaju pravovremeno uo?avanje.Sjedala su funkcionalna i udobna, ne umaraju ni prilikom dužih putovanja, a nude odli?nu bo?nu potporu. Sjedi se relativno nisko dok ?e voza?ku poziciju prona?i i oni najviši zahvaljuju?i prije svega dovoljno prostranoj kabini ali i upravlja?u podesivom u svim smjerovima. Ovisno o visini voza?a kao i položaju sjedenja može se dogoditi da upravlja? prekrije dio instrumenata, no jednom kada se prona?e odgovaraju?a pozicija voza? može uživati u originalnom futuristi?kom okruženju. Straga pak ima mjesta dovoljno za dvoje odraslih putnika, dok ?e oni nešto viši imati problema zbog nisko položene siluete vozila, a prtljažnik nudi 311 litara obujma uz mogu?nost preklapanja stražnje klupe što je u prosjeku klase.Novi Peugeot 208 postavljen je na indenti?noj CMP platformi koju koristi i Opel Corsa, a rije? je o modularnom temelju koji opslužuje gradsku i kompaktnu klasu, ali i prihva?a konverziju na elektri?ni pogon bez dramati?nih promjena u dizajnu i proizvodnim procesima. To je još jedan od aduta, jer ako vam se svi?a njegov izgled i sadržaj, preostaje tek izabrati razinu opreme i vrstu pogona. Ovjes, premda ugodno krut, više je orijentiran prema udobnosti nego dinami?nosti. Udobnost je na zavidnoj razini, pogotovo zahvaljuju?i dovoljno “debelim” kota?ima, a pohvala ide i dobroj zvu?noj izolaciji. Realno, ako uzmemo u obzir da je testni model na 16″, a prvi je bio na 17″ razlike u udobnosti nema ?ak ni prilikom prelaska preko neravnina na cesti.Testni primjerak pokretan je hrvatskim kupcima najzanimljivijom izvedbom, a istu smo isprobali i na sedmodevnom testu. Rije? je naravno o dizelašu koji iz 1,5 litre obujma potpomognut turbopunja?em nudi 100 KS uz maksimalnih 250 Nm dostupnih pri niskih 1750 okretaja, a uparen je sa šesterostupanjskim ru?nim mjenja?em. Ono što svakako vrijedi naglasiti za ovaj agregat niska je razina ispušnih plinova (85 g/km), ali i niska potrošnja, pa smo tako prilikom sedmodnevnog testiranja u kombiniranom režimu vožnje prosje?no trošili 4,1 litru eurodizela.

1165 kilograma teška karoserija odli?no se nosi sa ovom motorizacijom, pa je tako 208-ica u odnosu na 2008-icu pokretanu indeti?nim agregatom u startu dosta agilnija, a i sama me?uubrzanja daleko su uvjerljivija. Maksimalna brzina od 188 km/h zadovoljiti ?e i one koji imaju nešto “težu” desnu nogu, no s druge strane iznad 160 km/h biti ?e vam potrebna i nešto dulja dionica kako bi dosegnuli maksimalnu brzinu uz posezanje za nižim stupnjem prijenosa pogotovo na dionicama sa usponom. Ubrzanje s mjesta do 100 km/h dostiže se za nešto više od 10 sekundi. Ukoliko se vratimo korak unazad, ili prevedeno, sa autoceste na gradske odnosno otvorene prometnice ovaj agregat može ponuditi zaista mnogo, ponajviše džepu svome vlasniku. Pri tome mislimo na ve? spomenutu nisku potrošnju ali i bezbrižnost kod svakodnevnog putovanja na posao bez straha od kazni za brzinu.

Odli?an šesterostupanjski mjenja? precizno je prora?unat, ?etvrti stupanj nešto je dulji, no ve?inu vožnje bezbrižno ?ete odvoziti upravo u onom najve?em – šestom. Ovjes pak odli?no podnosi lošije hrvatske prometnice, osigurava kako voza?u tako i putnicima ugodno putovanje upijaju?i sve neravnine. Prilikom bržih prolazaka kroz zavoje karoserija ostaje ?vrsta te nudi odli?nu ravnotežu izme?u stabilnosti i okretnosti, možda malo nedostaje odrješitosti i preciznosti u reakcijama na upravlja?u kako bi vožnja bila još više privla?nija.Progresivne su sve kretnje kao i promjene smjera, a ESP sustav intervenira samo u situacijama kada se pretjera što u kona?nici voza?u daje lako?u upravljanja i sigurnost. U usporedbi sa jednako snažnim benzinskim turbo trocilindrašem naš izbor bio bi upravo ovaj testni primjerak. Ugla?enija vožnja, dodatna elasti?nost kod viših stupnjeva prijenosa te u kona?nici niža potrošnja više nas vuku na “tamnu” stranu dizelaša.

Kako god, izabrali benzinsku ili dizelsku izvedbu ovog francuskog šminkera teško da možete pogriješiti. Obje izvedbe imaju mnogo toga za ponuditi te su spremne šarmirati svaka na svoj na?in. Realno, na vama je izabrati motor, boju i opremu te se prepustiti svim ?arima ovog atraktivnog mališana.

TEHNI?KI PODACI: Peugeot 208 Allure 1.5 BlueHDi 100 S&S

Motor: turbodizelski, 4 cilindra

Obujam: 1199 ccm

Snaga: 75 kW/100 KS na 3500/min

Moment: 250 Nm na 1750/min

Mjenja?: 6-stupanjski ru?ni

Pogon: na prednje kota?e

Dimenzije (d/š/v): 4055 x 1745 x 1430 mm

Me?uosovinski razmak: 2540 mm

Masa: 1165kg

Prtljažnik: 311 l

Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi

Gume: 195/55 R16

Ubrzanje: 10,2 s

Najve?a brzina: 188 km/h

Potrošnja na testu: 4,1 l

Cijena testiranog modela: 156.748 kn (21.040 eura)

Više informacija potražite na www.peugeot.hr

Photo by: Daynight Lens i Zoran Leva?i?

 

 

 

 

 

 

 

 

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com