TEST RABLJENOG: BMW Serije 3 E91 318d

0
1537

Tržište rabljenih nikada nije nudilo veći izbor, pa se postavlja pitanje za one neodlučne što kupiti, a da kroz određeni niz godina zadovoljava kvalitetom izrade, voznim karakteristikama i naravno što manjim gubitkom cijene.

Upravo iz gore navedenog razloga na testu se našao hrvatskim kupcima poželjan bavarac. U svojoj petoj generaciji Serija 3 (tvorničke oznake E90) jedna je od najpoželjnijih limuzina u Hrvata, no za one koji traže nešto lakši pristup prtljažniku te imaju dvoje djece i npr. kućnog ljubimca izbor pada na karavansku inačicu (oznake E91).

Kao nasljednik izrazito popularnog, a vjerojatno i jednog od najkvalitetnije izvedenih modela (Serija 3; e46) ovog bavarskog proizvođača svjetlo dana ugledao je 2005, a proizvodio se do jeseni 2011. kada ga nasljeđuje model F30. Testni primjerak je osvježena i tehnološki dorađena inačica koja je lansirana 2008.godine, odnosno testni model iz tvornice je izašao krajem 2009.godine i još uvijek uspješno prkosi godinama te tu i tamo okrene koju glavu prolaznika.

Razlog tome svakako je skladna linija, odnosno dugačak poklopac motora, prepoznatljivi BMW „bubrezi“, kotači smješteni na rubovima karoserije i blago nakošena linija krova na stražnjem kraju uz tada neizostavne stražnje „L“ farove. Teško ga je ne razaznati u moru automobila, pa će tako ovaj model iz prve pogoditi i oni kojima su automobili najsporednija stvar na svijetu.


Da je „švabo – švabo“ odnosno BMW još uvijek ugledna marka, a ne čista konfekcija govori i činjenica koliko je navedeni model izrazito tražen u oglasima, a u prilog tome svakako treba naglasiti kako je ova Serija 3 izrazito kvalitetno napravljena, a tehnološki gotovo besprijekorna.


Unutar interijera klasična njemačka škola. Sve je izraito pregledno i ergonomično, zamjerka jedino ide prema sjedalima koja na prvu pružaju nešto slabiji bočni oslonac, a sjedi se niže nego u većini automobila ove klase. Jednostavna no elegantna središnja konzola u bogatije opremljenim modelima nudi solidan infotainment sa navigacijom. Sve zrači kvalitetom, no neke površine rano počnu pokazivati znakove korištenja (start/stop tipka ili pak gumirani rukohvati na vratima). Straga ima nešto manje prostora nego kod konkurentskih modela, no udobno će se smjestiti dvoje odraslih putnika. Treći, pa čak i da je riječ o malom djetetu teško će se smjestiti s obzirom na visoko podignut tunel koji se proteže duž cijelo vozilo. Prtljažnik nudi 460l, odnosno preklapanjem stražnih sjedala velikih 1385l te će zadovoljiti potrebe četveročlane obitelji. Osnovna prednost je jednostavan pristup odnosno utovar predmeta u prtljažnik.

Kod kupnje ovog modela svakako treba detaljno pregledati jer trojku su, naime, uglavnom kupovali temperamentniji vozači, mlađi među njima skloniji i doradama (motora i ovjesa) pa željeni primjerak treba svakako pregledati u ovlaštenom servisu. Posebno važno je to kod skupljih, jačih i elektronikom opremljenih verzija.

Prednost svakako treba dati održavanim primjercima kakav se našao i na ovom testu jer vlasnik navodi kako u prijeđenih 190.000km nije imao kvarova uz naravno redovna održavanja. Osim vlasnika, sam proizvođač (BMW) poznat je po tome što brine o automobilima i nekoliko godina od prodaje te često vrše preventivne opozive za otklanjanje manjih nedostataka. To ne treba brinuti vlasnike, no svakako pažnju skrećemo na provjeru stanja lanca (posebice kod 2,0-litrenog dizelaša 143/177 KS).


Zbog slabe kvalitete izrade, lanac je sklon rastezanju, a zabilježeni su i slučajevi pucanja s kapitalnim kvarom motora. Ta konstrukcijska boljka riješena je dolaskom osvježenog modela, a zlu ne trebalo sadašnji vlasnik je radi vlastite sigurnosti u auto promijenio lanac. Kako su kroz godine modeli E90 i E91 nudili veliki broj benzinaca i dizelaša teško ih je sve nabrojati, no motor i mjenjač su u cjelini iznadprosječno pouzdani i dugovječni uz naglasak na pravilno održavanje.

Testni primjerak pogonjen je spomenutim 2,0-litrenim dizelašem no sa oznakom 1.8 odnosno dvolitreni motor je kroz brojčanu oznaku i samu snagu „oslabljen“ no u osnovi je istovjetan onom snažnijem. Sa 143 KS i 320 Nm izrazito je elastičan ali i štedljiv. Sa prosječnom potrošnjom ispod 6 litara eurodizela, a odličnim voznim svojstvima uz maksimalnu brzinu veću od 200 km/h zadovoljiti će i one najzahtjevnije. Spomenuti ručni precizni šesterostupanjski mjenjač bez pogovora prati vozačeve naredbe sa jednako dobro odmjerenim i preciznim upravljačem. Obavezno treba imati na umu kako je pogon na stražnjoj osovini, pa bi oni neiskusniji trebali biti oprezniji pri temperamentnijoj vožnji.
Za kraj, Serija 3 odnosno model e90/91 automobil je koji još uvijek pruža užitak u svakom zavoju, a kroz redovito održavanje može vlasnika poslužiti godinama. Svakako vrijedi spomenuti da je testni primjerak na prodaju, a vlasnik navodi potrebu za većim automobilom radi još jedne prinove u obitelji, te kako će novi vlasnik naići na propisno održavani primjerak solidne opreme i voznih karakteristika.

TEHNIČKI PODACI BMW 318d E91

Kilometraža: 198.000 km

Motor: turbodizelski, 1995 ccm

Snaga: 105 kW/143 KS pri 4000/min

Moment: 320 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 4530 x 1820 x 1420 mm

Međuosovinski razmak: 2760 mm

Masa: 1415 kilograma

Prtljažnik: 460 litara

Brzina: 210 km/h

0-100 km/h: 9,1 sec

Izmjerena potrošnja: 5,7 l/100 km

Cijena: 52.000 kn (7.000 €)