TEST RABLJENOG: Renault Kadjar 1.6 dCi Bose Edition

0
2635

Uspjeh kojeg je postigao Renault Kadjar nije niti najmanje iznenadio sve one koji razmjerno dobro prate zbivanja u automobilskoj industriji.

Recept je zapravo prilično jednostavan. Isti je kao i onaj na kojem se bazira Nissan Qashqai. Japansko podvozje zaslužno je za iznenađujuće dobra terenska svojstva i kod izvedbi s prednjim pogonom, kao i za masivnu konstrukciju, koja je jamstvo dugovječnosti. Francuska mehanika poznata je u svjetskim razmjerima. Dizelaši su im ponajbolji na svijetu, a tome i prilog najbolje govori i činjenica da je Mercedes-Benz posegnuo za motorom 1.5 dCi.

No, taj motor se zahtjevnijim kupcima čini preslab pa se 1.6 dCi sa 130 KS i 320 Nm čini boljim izborom. I već nakon nekoliko kilometara za volanom Kadjara većina će se složiti s tom tezom. Naime, motor najnovije generacije čak i u povišenom vozilu solidnih gabarita, mase 1420 kilograma, uspijeva biti prilično ekološki usmjeren pa emitira pohvalnih 117 g/km CO2. S druge strane vlasniku nudi i više nego dovoljne performanse. Uz ubrzanje do stotke za 9,9 sekundi i najveću brzinu od 190 km/h rijetko tko neće biti zadovoljan. Dobar dojam upotpunjava precizan ručni 6-stupanjski mjenjač. Prijenosni omjeri su izvrsno usklađeni pa ga je jednostavno u jednom trenutku voziti dinamično, a u drugom maksimalno štedljivo.

Dužinom od 445 centimetara, širinom od 184, visinom od 160 i međuosovinskim razmakom od 264,6 centimetara Renault Kadjar nudi dobar koktel kompaktnih gabarita i prostrane unutrašnjosti. Dizajn je stvar ukusa, no, nemali broj kupaca u dilemi između Qashqaija i Kadjara radije bira predstavnika iz Francuske upravo zbog izdašnije ponude prostora u unutrašnjosti. U slučaju izbora opremljenijeg modela, kao u slučaju primjerka kojeg nam je na test ustupio renomirani trgovac rabljenim motornim vozilima BoomCars, Kadjar je opremljen brojnim sustavima važnim za sigurnost i komfor, poput: sustava za prepoznavanje znakova, sustava za sprječavanje nenamjernog izlaska iz prometne trake, kameru za vožnju u rikverc, sustav za samostalno kočenje, kamera za pregled okolice automobila od 360 stupnjeva…

Nakon pet godina provedenih u prometu te svega 75.000 prijeđenih kilometara testirani primjerak, kojeg nam je na test ustupio BoomCars, za volanom ostavlja dojam kao da se tek razradio. Sve i dalje klapa kao i prvog dana. Obzirom da je automobil otkupljen od prvog vlasnika te da je cijelo vrijeme bio garažiran atmosferski uvjeti nisu imali nikakvog utjecaja na stanje karoserije. Na bokovima nema tragova od otvaranja vrata, karakterističnih za automobile koji stoje na javnim parkiralištima, a unutrašnjost niti jednim elementom je otkriva godine.

Najbogatiji paket opreme Bose Edition te još brojne stavke s popisom dodatne opreme pretvorili su testirani primjerak u pravu hi-tech riznicu. Osim sustava za nenamjerni izlazak iz prometne trake, sustava za provjeru mrtvog kuta, prednjih, bočnih i stražnjih parking senzora te stražnje parking kamere, ovaj je primjerak opremljen i sustavom za potpuno samostalno parkiranje te pokojom zanimljivim gadgetom poput sustava za praćenje kvalitete zraka okoliša.

Što se tiče sustavnih grešaka, njih gotovo da i nema. Tehnički blizanac Nissana Qashqai bolje je izveden pa je i potencijalnih problema manje. Motori, pogotovo dizelaši, su već nebrojeno puta dokazali svoju izdržljivost, zaštitne plastike dodatno štite podvozje, stoga se kao jedini ozbiljniji mogući problem nameće ponekad svojeglava elektronika, ali upravo su zato Francuzi često pozivali vlasnike u servise na instalaciju najnovijih inačica softvera. Prvi znakovi korištenja, pogotovo kod primjeraka s bogatijom opremom, koja uključuje i dublje profilirana sjedala, pojavit će se na vanjskom rubu vozačevog sjedala, koje će omekaniti i pomalo izgubiti formu.

No, kad se povuče crta, Renault Kadjar, pogotovo u izvrsnoj kondiciji kao ovaj iz BoomCarsa, odličan je izbor za se koji vole pratiti trendove ili jednostavno trebaju pouzdan, funkcionalan i štedljiv obiteljski automobil.