TEST: Renault Clio TCe 130 EDC Edition One

0
3126

“Povratak u budu?nost” možda bi najbolje sažeto opisao novi Clio koji u svojoj petoj generaciji nije nikada bio bolji. Prošlost nas vra?a na po?etak 1990-te kada je svjetlo dana ugledala prva serija ovog popularnog gradskog mališana.

Kroz svoj životni vijek, Clio je uživao veliko povjerenje svojih vlasnika te, realno, malo je onih koji nisu posjedovali barem jednu seriju ovog simpati?nog francuza. Prodan je u više od 15 milijuna primjeraka ?ime je Clio postao jedan od najprodavanijih automobila Grupe Renault širom svijeta i jedan od najuspješnijih automobila u svom segmentu op?enito. Vjerujem kako dovoljno govori i podatak da se ?etvrta generacija, iako blizu povla?enja iz proizvodnje, i dalje se nalazi u vrhu prodaje B segmenta u Europi, a izrazito je tražen i kao rabljeni u Hrvatskoj. Sve ono što je Golf u kompaktnoj klasi, možemo tvrditi kako je Clio u klasi gradskih automobila.

Da evolucija i revolucija idu u istu re?enicu govori ?injenica koliko je Clio u svojoj petoj generaciji ozbiljan na tržištu. Gledan sprijeda, novi Clio podsje?a na “broj ve?i” Megane, no opet ima svoju osobnost i jasno daje do znanja kako je rije? o manjem modelu, no jednako ozbiljnom. Prepoznatljiva linija prednjih svjetala proteže se od ruba karoserije do u branik, a obrubljena su LED dnevnim svjetlima u obliku slova “C” odakle se pak kromirana linija proteže duž “rešetku hladnjaka” ka velikom Renault amblemu. Sam branik svojim oštrim, a opet fluidnim linijama daje sportsku notu te u cjelini novi Clio izgleda svježe, oku ugodno i ozbiljno, a opet orijentiran ka mla?ahnoj populaciji kupaca.

S boka, ovaj model najviše podsje?a na prethodnu, odnosno ?etvrtu generaciju, gdje nailazimo na prepoznatljive crte odnosno dizajnerska rješenja pri dnu vrata, sakrivenu kvaku u okviru vrata na stražnjem dijelu i op?enito kompletnu siluetu koja je dodatno prilago?ena novom svježijem i atraktivnijem dizajnu. Tu su još i atraktivni 17″ aluminijski naplatci koji stavljaju to?ku na “i”. Vrijedi spomenuti kako je novi Clio dostupan u ukupno 11 boja karoserije te s tri paketa za vanjsku personalizaciju (crveni, naran?asti i crni). Od spomenutih jedanaest boja u ponudi je nekoliko novih, poput Valencia naran?aste, Vison sme?e i Celadon plave. U Renaultu navode kako razina posve?ene pozornosti raznim detaljima, ukrasne i prakti?ne namjene poboljšava dojam kvalitete karoserije.

Stražnji dio zapravo je prava “poslastica” te cijelom automobilu daje odli?an dojam. Visoko podignuti, ali i istaknuti bokovi popunjeni su modernim LED svjetlima (tako?er u obliku slova “C”) koja “ulaze” linijom u prtljažnik, a koji se pak proteže duž cijeli stražnji dio doslovno do branika. Veliki amblem unutar kojeg se nalazi kamera za vožnju unazad te ispod jasno istaknut naziv modela (CLIO) jasno i onima koji ne prate automobilsku branšu daju do znanja o kojem modelu je rije?. Prtljažnik se otvara pomalo nespretno dok se ne naviknete (taster je iznad registarske plo?ice izme?u osvjetljenja) i zahtijeva blago saginjanje te je to moglo biti možda i spretnije riješeno. Pri dnu branika nalazi se prava (kromirana) ispušna cijev te “mali difuzor”.

Tamo gdje je ?etvrta generacija zapo?ela pri?u, peta ozbiljno nastavlja. Interijer novog Clia sve je, samo ne uobi?ajen u gradskoj klasi automobila. Korišteni materijali i završna obrada zahtijevaju poseban ?lanak, stoga vam je jasno koliko je sve poboljšano. Ve? na prvi pogled prije svega futuristi?ki no kvalitetno i intuitivno posložen interijer mami vas da sjednete za upravlja?. O ukusima se naravno ne raspravlja, no naprosto smo dojma kako je sve bolje riješeno nego u Meganeu.

Op?enito, novi Clio nudi nešto više prostora u svojoj unutrašnjosti od prethodnika. Od pojedinih elemenata interijera posebno vrijedi istaknuti ?injenicu da je s novim Cliom dostupna digitalna instrumentna plo?a veli?ine od 7″ i 10″ te središnji zaslon infotainmenta veli?ine 7″ i 9,3″. Tako?er, tu je i novi te intuitivniji sustav Easy Link (kompatibilan sa sustavima Android Auto i Apple CarPlay) koji je osjetno pojednostavio upravljanje raznim on-board sustavima. Novost ?ine i novi prekida?i klima ure?aja, novi kompaktniji upravlja?, kra?a ru?ica mjenja?a, nova ergonomi?nija sjedala, nova ambijentalna rasvjeta (8 boja), novi pretinci i mjesta za ostavu i sl. Testni primjerak opremljen je i hrpom dodatne opreme pa tako ve? u seriji (EDITION ONE) nudi; automatski klima ure?aj, automatsko ko?enje u nuždi s prepoznavanjem pješaka, senzor za kišu i automatsko uklju?ivanje svjetala, središnju konzolu s naslonom za ruke (koja bi mogla biti mrvicu šira i duža), regulator i ograni?iva? brzine, sustav za održavanje vozila u voznom traku – LKA, mogu?nost povezivanja putem 4G mreže, multimedijski sustav EASY LINK s 9,3″ dodirnim zaslonom i navigacijom dodatno upotpunjen odli?nim BOSE ozvu?enjem sa 9 zvu?nika, 7-stupanjski sutomatski mjenja? s dvostrukom spojkom i polugicama za promjenu stupnjeva na upravlja?u, full LED osvjetljenje interijera, grijani upravlja? i prednja sjedala itd. Realno, sve ono što je neko? bilo rezervirano za visoku klasu automobila sada je dostupno ni manje ni više nego u gradskoj klasi, gdje je zapravo kao što sam u uvodnom dijelu naveo budu?nost stigla u našu svakodnevnicu na velika vrata.

Položaj sjedenja za upravlja?em odli?no je postavljen, te ?e gotovo svi voza?i brzo i jednostavno prona?i idealnu poziciju. Preglednost je dobra, iako su A stupovi nešto “mesnatiji” nego što smo navikli za ovu klasu. Sjedala pružaju odli?an oslonac i bo?nu potporu, a niti nakon duljih putovanja ne umaraju. 26 litara obujma raznih pretinaca za odlaganje u ovoj klasi je hvale vrijedan podatak što ?e re?i da današnji moderni voza?i bez problema imaju mjesta za odlaganje svojih stvari, a prije svega i mobilnih ure?aja koji u novom Cliu mogu biti beži?no punjeni. Straga je nešto manje prostora, odnosno stražnja klupa koja je djeljiva u umjeru 1/3; 2/3 spremno ?e prihvatiti dvoje odraslih putnika, no Clio ?e zato u potpunosti spremno udovoljiti svim potrebama prosje?ne ?etvero?lane obitelji. Prtljažnik nudi 391 litru obujma, a zahvaljuju?i dvostrukoj podnici olakšava svakodnevnu upotrebu, dok se preklapanjem sjedala u potpunosti dobiva ravan pod.

Kakav je novi Clio u vožnji? Bez ijedne zamjerke, a u prilog tome ide zaista odli?na upravljivost u svim režimima vožnje koja je upotpunjena prethodno spomenutom silom tehnologije. S tehni?ke strane gledano testni primjerak pokretan je benzinskim ?etverocilindrašem koji potpomognut turbom iz 1,3 litre obujma nudi 130 KS i maksimalnih 240 Nm okretnog momenta pri niskih 1500 okretaja. Obzirom na sveprisutan trend downsizinga ovo su impresivne brojke za kompaktnu klasu, što ?e re?i kako je navedeno više nego zadovoljavaju?e za jednog gradskog šminkera. Ujedno, ovo je do dolaska RS modela najsnažniji agregat u ponudi, a uparen je odli?nim 7-stupanjskim EDC automatskim mjenja?em. Spomenuti mjenja? na razini je zadatka u svim režimima vožnje, te trenutno bez zadrške i trzaja mijenja stupnjeve prijenosa ?ime u kombinaciji sa živahnim agregatom ?ini ovog mališana potentnim kako za jurcanje gradom i hvatanje zelenog svjetla na semaforima tako i na autocesti gdje je spreman pratiti daleko snažnije i ve?e automobile. “Stotku” hvata ispod deset sekundi, to?nije za okruglih 9 sekundi ovaj mališan ?e s mjesta stajanja pokazati digitalnih 100 km/h na svom 7″ ekranu ispred voza?a, a zaustaviti ?e se na visokih 205 km/h. Novi Clio prvi je model iz grupacije koji se temelji na novoj modularnoj platformi CMF-B (Common Module Family). U usporedbi s prethodnom generacijom nova šasija upotrebljava 85% novih dijelova, no još važnije je da CMF-B Cliu donosi ?itavi niz prednosti. Tako je, primjerice, novi Clio 50-ak kilograma lakši i na vagi pokazuje 1248 kg.

Tako?er pove?ana je sigurnost. S jedne strane platforma CMF-B je doprinijela ve?oj ?vrsto?i vozila, a s druge je omogu?ila ugradnju novih sigurnosnih sustava i sustava pomo?i voza?u. Primjerice, od prednje kamere i radara, dostupnih u svim ina?icama, do sustava za pomo? u vožnji autocestom i u prometnim gužvama (autonomija 2. razine). Vrijedi istaknuti i da je ova platforma zamišljena i konstruirana s namjerom elektrifikacije pogonskih sklopova. To je omogu?ilo ugradnju novog hibridnog E-Tech pogona u novi Clio

Bez obzira na izrazito niske temperature, sklisku cestu i zimske uvjete, automobil se i kod bržih prolazaka kroz zavoje ponaša izrazito stabilno i suvereno, teško ga je isprovocirati, a prijenos snage na podlogu zapravo je jedini problem u prva tri stupnja gdje živahan motor sa odli?nom automatikom traži i želi više, no zbog spomenutog vremena jednostavno nema kvalitetnih uvjeta za isto. Povratne informacije voza?u preko upravlja?a više su nego odli?ne, a ovjes je dobro balansiran izme?u tradicionalno (francuski) udobnog i onog tvrdog, više sportskog. Zapravo, zbog niskog profila kota?a i ve?eg promjera aluminijskih naplataka više ?ete brige imati prilikom penjanja na plo?nik nego straha pri prelasku leže?ih policajaca ili kakvih rupa na prometnicama. Kod automatskog mjenja?a jedina i najve?a zamjerka je vizualne odnosno intuitivne prirode, a to je manjak osvjetljenja stupnja prijenosa pored oznaka kod nj. te zahtijeva stjecanje navike obra?ati pažnju na ekran ispred voza?a gdje je navedeno vidljivo. Sve ostalo uvelike podsje?a na opjevani VAG-ov DSG, te moramo pohvaliti ovu kombinaciju motora i mjenja?a.

Voze?i novi Clio nerijetko smo se uhvatili u prekora?enju brzine, ponajviše zahvaljuju?i spomenutom živahnom motoru sa odli?no uparenom automatikom, ali i zahvaljuju?i odli?noj izolaciji buke kako rada motora tako i strujanja vjetra. Aerodinami?ka podnica smanjuje koeficijent otpora zraka ?ime se pospješuje i smanjenje potrošnje goriva i emisija CO2. Naprosto, Clio je u petoj generaciji doveden gotovo do savršenstva i zaista mu je teško prona?i manu. Ugodan za vožnju, ugodan za gledanje na parkingu ili u vožnji, a još više ugodan i za uživanje u omiljenim hitovima reproduciranih putem ve? hrpu puta opjevanog BOSE ozvu?enja. Za kraj pohvaliti ?emo i odli?nu navigaciju koja je brza i precizna te izrazito jednostavna za korištenje. Moramo spomenuti i potrošnju koja se za vrijeme sedmodnevnog testiranja kretala ispod 8 litara eurosupera.

Novi Clio može se pohvaliti najzaokruženijom ponudom sustava pomo?i u vožnji u svojem segmentu kojima je cilj pojednostavniti vožnju, pove?ati sigurnost i u?initi voza?e sigurnijima. Sustavi su okupljeni pod nazivom Renault Easy Drive. Novi Clio je od svog prethodnika preuzeo sve najbolje karakteristike. Potom je svaku dodatno unaprijedio te se modernizirao upravo onako kako je potrebno da bi postao gradski automobil koji se s pravom može nadati uspješnoj vladavini segmentom.

U prilog tome ide i po?etna cijena gdje je Clio dostupan od 90.500kn, dok je ovako bogato opremljeni primjerak mogu?e nabaviti po cijeni od 141.500kn na više (plus doplate).

TEHNI?KI PODACI: Renault Clio TCe 130 EDC Edition One

Motor: turbobenzinski, 4 cilindra

Obujam: 1330 ccm

Snaga: 96 kW/130 KS na 5000/min

Moment: 240 Nm na 1500/min

Mjenja?: 7-stupanjski automatski

Pogon: na prednje kota?e

Dimenzije (d/š/v): 4050 x 1798 x 1440 mm

Me?uosovinski razmak: 2583 mm

Masa: 1248kg

Prtljažnik: 391 l

Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi

Gume: 205/45 R17

Ubrzanje: 9,0 s

Najve?a brzina: 205 km/h

Potrošnja na testu: 7,8 l

Cijena testiranog modela: 165.288 kn (22.216 eura)

 

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com