VOZILI SMO Audi e-tron

0
800

Bez obzira na pogon na struju ovo je u svakom pogledu čistokrvni sportski Audi i upravo je to najveći prodajni adut za Audi e-tron.

Stručnjaci su uvijek zagovarali tezu da će električni automobili zaživjeti punim plućima tek u onom trenutku kad jedan veliki proizvođač automobila kupcima ponudi potpuno funkcionalan i vizualno privlačan model s pogonom na struju. Da se razumijemo – to se prvenstveno odnosi na tržišnu utakmicu proizvođača kao što je Tesla i premium proizvođača klasičnih automobila.

Razinu koju je dosegao Jaguar I-Pace, dosad nije nitko drugi. Sve do Audija e-tron, osim Jaguara, nije postojao model koji ima pogon na struju, a po svakom drugom kriteriju je 100 posto klasični automobil. Upravo u tome je Audi e-tron upečatljiv. Sjedneš unutra i automobil ti ne daje odmah do znanja da je s druge planete.

Sve što vozač ili putnici očekuju u unutrašnjosti automobila nalazi se tamo. Nema SF doživljaja, sve je poznato i ugodno, izrađeno u maniri najboljeg što pruža proizvođač iz Ingolstadta. Od uzorne ergonomije, do elegantnog izdanja, preko profinjenih materijala i vrhunske završne obrade. Lako je zaboraviti da je ispod lima iznimno napredan elektroauto.

Sve do pritiska na gumb – START! Automobil se probudi, svi sustavi se aktiviraju, ali do ušiju ne dopire nikakav zvuk. Digitalni kokpit poznat je iz drugih modela Audija, jedino je ovdje prikaz ponešto drukčiji. Ubacivanjem mjenjača, odnosno u ovom slučaju birača smjera, u položaj D kreće u potpunoj tišini. Već nakon prvih nekoliko metara jasno je da je Audi e-tron uspio osjećaj vožnje na struju najviše približiti onom osjećaju vožnje automobila s klasičnim motorom.

No, već prvo mijenjanje prometne trake izazvat će zbunjenost. Naime, e-tron koji smo isprobali opremljen je retrovizorima budućnosti, koji je doplaćuju 1500 eura. Umjesto klasičnih bočnih ogledala izvana se nalaze kamere, a prikaz snimke je na ekranima ugrađenim u vrata. Takav sustav traži period navikavanja uži od očekivanog. Kao prvo zbog toga što su ekrani pozicionirani znatno niže od klasičnih retrovizora, a kao drugo što snimka nema realan prikaz dubine.

Dužinom od 490 centimetara Audi e-tron gabaritima se postavlja uz bok modelima Q7 i Q8 pa je vrlo izdašan po pitanju ponude prostora. Baterijski paket ugrađen je u podnicu, što doprinosi snižavanju težišta, a i smanjuje negativan utjecaj na veličinu prtljažnika. Ovako nudi izvrsnih 660 litara, a preklapanjem ga je moguće povećati do 1725.

Za pogon su zadužena dva elektromotora koji nazivno razvijaju 265 kW (360 KS) i 561 Nm, no, kratkotrajno u funkciji overboost mogu isporučiti 300 kW (408 KS) i 664 Nm. I više nego dovoljno da SUV mase 2,5 tone do stotke dojuri za 5,7 s, dok je najveća brzina ograničena na 200 km/h. Baterijski paket kapaciteta 95 kWh omogućava doseg, prema WLTP-u, od 417 kilometara.

Zahvaljujući nižem težištu od SUV-a s klasičnim motorom i rasporedu mase u omjeru 50:50 stabilnost i prijenos snage na podlogu su uzorni. Audi e-tron moguće je puniti na kućnoj utičnici, ali zbog velikog kapaciteta baterija proces traje 8,5 sati. Na brzom punjaču 80 posto kapaciteta napunit će za manje od 30 minuta.

Uz početnu cijenu u Hrvatskoj od gotovo okruglo 90.000 eura manevarski prostor za tržišni uspjeh mu je sužen čak i uz poticaje. Šteta, jer Audi e-tron po svakom kriteriju spada u TOP 3 najbolja električna automobila na svijetu. No, uz prostranost na razini modela najviše klase, pregršt hi-tech opreme, atraktivan izgled i prave sportske performanse financijski potkovanih kupaca ipak ne bi trebalo nedostajati.

Tekst: Sebastjan Plevnjak