VOZILI SMO: Land Rover Discovery Sport

0
141

Premda izvana djeluje elegantno poput pravog premium SUV-a, Land Rover Discovery Sport ispod lima nije odbacio tradiciju pa klasični terenski geni često isplivaju na površinu.

Discovery Sport je redizajniran, ali Englezi kažu da postoji toliko novih dijelova da bi ga se moglo smatrati i potpuno novim modelom. Logično je da su si dali puno truda, jer je Discovery Sport, koji se u ponudi smjestio između Range Rovera i Defendera, posljednje je tri godine najprodavaniji Land Rover, a od 2014. za njega se odlučilo više od pola milijuna kupaca. Nasljednik popularnog Freelandera veći je, prestižniji i snažniji, ali dovoljno dostupan da bude najzanimljiviji unutar marke. Kako bi i dalje bio takav, temeljito je obnovljen.

NOVA NAPREDNA PLATFORMA
Glavna novost je definitivno platforma. PTA (Premium Transverse Architecture) nudi bolji stabilnost na cesti, snalažljivost u terenskim uvjetima, a spremna je i za električnu evoluciju. Discovery Sport već je dostupan kao blagi hibrid, a početkom slijedeće godine će biti predstavljena i plug-in hibridna inačica. Zahtjevi za smanjenjem emisije štetnih plinova su sve veći pa proizvođači s učinkovitim hibridnim sustavima kupcima mogu ponuditi znatno snažniju motorizaciju.

Promjene u usporedbi s prethodnikom su sitne, ali bitne pa je dobio dovoljno botoksa za nastavak tržišne utakmice

TERENSKI GENI
Srećom, Discovery Sport nije izgubio terenske karakteristike, zbog ekoloških zahtjeva. Još uvijek u blatu i kaljuži dokazuje da je gotovo sve naslijedio od svog brata – osnovnog modela Discovery, koji je duže od 30 godina bio fascinantan za čak i tijekom najvećih izazova. Zahvaljujući konstrukciji koja je 13 posto otpornija na uvijanje u usporedbi s prethodnikom, naprednom pogonu na sve kotače, koji se izvrsno prilagođava zahtjevima terena, te brojnim zaštitama podnice, Discovery Sport se ne boji ni najzahtjevnijih zadataka. Primjerice, s lakoćom će svladati vodu dubine do 60 centimetara. Tijekom terenskih uvjeta vožnje od velike je pomoći kamera koja pokriva 360 stupnjeva prostora oko vozila, a posebna značajka je prikaz terena neposredno ispred vozila. Vozač pogledom na ekran infotainment sustava u svakom trenutku točno vidi što se nalazi ispred kotača. Pohvaliti treba i kameru koja nadzire okoliš iza vozila te nudi 50 posto veće vidno polje od pogleda u retrovizore.

INTERIJER KAO POSLOVNI URED
Ako bi netko i mogao ustvrditi da su izmjene izvana teško vidljive, to se svakako ne može reći za unutrašnjost. Već je na prvi pogled jasno da je potpuno nova. Dominiraju čiste i ravne linije, koje uz vrhunski izbor materijala, te uzornu završnu obradu i ergonomiju, ostavljaju dojam izvrsno opremljenog poslovnog ureda. Jedna od glavnih inovacija je povratak poluge mjenjača, nakon eksperimenta s okretnim gumbima. Sve izvedbe sad standardno dolaze s velikim gumbima za podešavanje temperature i sustava Terrain Response 2. Jedina zamjerka može ići previše okomito postavljenom ekranu infotainment sustava, što će nekim vozačima smetati prilikom korištenja navigacije.

Početkom slijedeće godine na tržište će stići plug-in hibridna izvedba koja će nuditi odličan spoj performansi i potrošnje

OD 150 DO 250 KS
U paleti motora nalaze se tri dizelaša i dva benzinca, svi su 2-litreni. Početna stepenica je dizelaš sa 150 KS i on je jedini koji se nudi i u kombinaciji s prednjim pogonom te 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok su svi ostali s pogonom na sve kotače i 9-stupanjskim automatskim mjenjačem. Snažniji dizelaši razvijaju 180 i 240 KS, a benzinci 200 i 250 KS. Blaga hibridizacija sa 48-voltnom instalacijom ide u prilog ekološkoj osviještenosti. Kad se tome pridodaju i svi već spomenuti aduti, jasno je kako novi Land Rover Discovery Sport ima sve potrebno za tržišni uspjeh, jer ionako cilja klijentelu kojoj konačna cijena nije odlučujući faktor.

SNAGA: 150 KS

UBRZANJE: 11,1 s

NAJVEĆA BRZINA: 194 km/h

POTROŠNJA: 5,9 l

CIJENA: 439.000 kn