VOZILI SMO: Opel Grandland X Hybrid4

0
136

Bezbroj hi-tech mogućnosti, sa snažnim naglaskom na sport, u klasičnom odijelu, ponajbolji je tržišni adut za Opel Grandland X Hybrid4.

Sportski nastrojene performanse omogućava koncepcija prema kojoj prednje kotače pogoni 1.6-litreni turbobenzinac sa 200 KS u kombinaciji s elektromotorom snage 81 kW, dok stražnje kotače pogoni elektromotor snage 83 kW. Ukupna kombinirana snaga iznosi okruglo 300 KS, ali više od vršne snage vrijedi najveći okretni moment od 520 Nm. Elektromotor ugrađen straga uključuje se samo ukoliko dođe do nedostatka prianjanja ili prema zahtjevu vozača.

S kombiniranom snagom od okruglo 300 KS istinski je sportski crossover, ali uz emisiju CO2 od svega 35 g/km

Naime, Opel Grandland X Hybrid4 nudi četiri različita programa vožnje: Električni, Hibridni, AWD i Sportski. Već po imenu biti će svima jasno koja je čija funkcija. Baterijski paket kapaciteta 13,2 kWh dovoljan je za doseg samo na struju od vrlo solidnih 68 kilometara, što je dovoljno za obavljanje svakodnevnih aktivnosti. Aktivacijom programa e-Save može se birati između tri ponuđene vrijednosti, koje omogućavaju prelazak dodatnih 10 ili 20 kilometara na struju.

Posljednja čuva bateriju kako bi se na kraju vožnje moglo voziti samo na struju, primjerice u strogi centar grada, ako postoje zabrane ulaska vozilima s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Sa stajališta dizajna hibridni Grandland se iznutra uopće ne razlikuje od standardne izvedbe, niti u unutrašnjosti, niti po pitanju prtljažnika.

Naime, baterijski paket smješten je ispod zadnje klupe. Sustav za regeneraciju električne energije djeluje u dva programa. Tijekom korištenja prvog njegov je utjecaj teško primjetan, ali zato u drugom stupnju značajno povećava deakceleraciju pa se drastično smanjuje potreba za korištenjem kočnice.

Cijena je paprena i značajno ulazi u premium segment, ali uz poticaje za kupnju hibrida te činjenicu da je iznimno štedljiv nije toliko nedostižna

Tijekom vožnje samo na struju hibridni Grandland X može postići najveću brzinu od 135 km/h, dok korištenjem sve raspoložive snage može potegnuti čak 235 km/h. Jurnjava zavojima nije njegovo prirodno okruženje, jer se zbog veće mase osjeća tromost na upravljaču.

Mlađim vozačima jako će se svidjeti razne mogućnosti komunikacije pametnog telefona s automobilom pa je jednostavno provjeriti stanje baterije, odrediti kad će automobil biti maksimalno napunjen (primjerice ako je tijekom noći spojen na kućnu utičnicu) te na kojoj temperaturi unutrašnjost treba biti prije početka vožnje.


Baterijski paket kapaciteta 13,2 kWh dovoljan je za doseg samo na struju od 68 km, punjenje na punjaču snage 7,4 kW traje dva sata, a na kućnoj utičnici sedam sati

Kad se sve zbroji i oduzme niti cijena 359.116 kn više se ne čini toliko pretjerano. Grandland X Hybrid4 je u svakom pogledu vrlo napredan hibrid, a uz sve donosi i solidnu adrenalinsku injekciju.

SNAGA: 300 KS

UBRZANJE: 6,1 s

NAJVEĆA BRZINA: 235 km/h

POTROŠNJA: 1,6 l

CIJENA: 359.116 kn