Ženeva 2018.: Nissan IMx KURO koncept

0
2

Danas je na Ženevskom salonu automobila europsku premijeru imao Nissan IMx KURO, koncept električnog crossovera.

Kuro, japanska riječ za crno, utjelovljena je u automobilu IMx, koji je svijetu predstavljen na Tokijskom salonu automobila u listopadu 2017., novim crnim ukrasnim elementima i naplatcima, novom prednjom maskom i novom tamnosivom bojom karoserije.
Poboljšanja Nissana IMx KURO uključuju i integraciju Nissanove revolucionarne tehnologije povezivanja mozga vozača s vozilom (B2V). B2V interpretira signale iz vozačeva mozga kako bi pomogao vozaču s vožnjom i pritom olakšao autonomnim i ručnim sustavima vozila učiti od vozača.

„Konceptni crossover bez emisija IMx KURO utjelovljenje je budućnosti naše vizije Inteligentne mobilnosti,” izjavio je Jose Munoz, Nissanov upravljački direktor. „Strategijom inteligentne mobilnosti Nissan želi promijeniti način na koji ljudi komuniciraju s automobilima, te način na koji će se automobili integrirati s društvom u bližoj i daljnjoj budućnosti.”
Osnovni dio tehnološke opreme vozila IMx KURO buduća je verzija sustava ProPILOT koja omogućuje potpuno autonomnu vožnju. Kad se uključi način rada ProPILOT, sustav uvlači upravljač u armaturnu ploču i naginje unazad sva sjedala, što vozaču oslobađa više prostora, a putnicima omogućuje da se opuste i uživaju u putovanju. Kad je uključen način rada Manual, vozilo vraća upravljač i sjedala u izvorni položaj i tako vraća nadzor u ruke vozača.

Tehnologija povezivanja mozga s vozilom ugrađena u Nissan IMx KURO trebala bi ubrzati vrijeme reakcije vozača i omogućiti automobilima da se neprestano prilagođavaju kako bi učinili vožnju još ugodnijom. Nissanovo otkriće rezultat je istraživanja upotrebe tehnologija za dekodiranje mozga kako bi se predvidjele radnje vozača i otkrio osjećaj neugode:

Predvidjeti:

Prepoznavanjem signala da se mozak vozača sprema započeti s pokretom – kao što je okretanje upravljača ili pritiskanje papučice za gas – sustavi za pomoć u vožnji još brže mogu započeti s određenom radnjom. Tako se može ubrzati vrijeme reakcije i poboljšati ručno upravljanje vozilom.

Otkriti:

Otkrivanjem i procjenom osjećaja neugode u vozača, umjetna inteligencija može promijeniti konfiguraciju ili stil vožnje dok se vozilo nalazi u autonomnom načinu rada.
Nissanova tehnologija B2V prvi je sustav te vrste na svijetu. Vozač nosi uređaj koji mjeri aktivnost moždanih valova koje zatim analiziraju sustavi autonomne vožnje. Sustav može predvidjeti namjeravanu kretnju te djelovati – primjerice okretanjem upravljača ili usporavanjem automobila – 0,2 do 0,5 sekundi brže od vozača, pri čemu njegovo djelovanje ostaje uglavnom neprimjetno.

Konceptno vozilo bez emisija Nissan IMx KURO upotrebljava novu platformu električnih vozila, osmišljenu za maksimalnu učinkovitost. Ta platforma omogućuje ugradnju potpuno ravne podnice, što rezultira iznimno prostranom unutrašnjošću i većim užitkom u vožnji. Nisko težište šasije poboljšava vozne osobine vozila koje će redefinirati segment crossovera.
Snažan, ali tih pogonski sklop donosi više užitka u vožnji. IMx KURO pokreću dva snažna električna motora postavljena sprijeda i straga pa automobil praktično ima pogon na četiri kotača. Oni zajedno razvijaju 320 kW snage i nevjerojatnih 700 Nm okretnog momenta – više od superautomobila Nissan GT-R – iz baterije visokog kapaciteta novog dizajna i konstrukcije veće energetske gustoće.

Ta nova baterija omogućuje domet veći od 600 km s jednim punjenjem pa putnici mogu dulje uživati u pustolovinama, bez razmišljanja o punjenju.