30. Rođendan: Volkswagen Corrado (1988.)

0
8

Kompaktni coupe 2+2 koncepcije nazvan Volkswagen Corrado na tržište je stigao 1. rujna 1988. godine kao idejni nasljednik modela Scirocco druge generacije, koji je u povijest otišao 1991.

Kraj 80-ih i početak 90-ih godina prošlog stoljeća bio je vrhunac ere gradskih sportskih coupea pa se Volkswagen odlučio ukrcati na vlak te na tržištu pokušati konkurirati japanskim konkurentima koji su tada imali sve više fanova. No, premda je Volkswagen Corrado bio novi model s velikim očekivanjima, ispod lima se krila pomalo zastarjela tehnologija. Uz izuzetak paprene izvedbe VR6, svi slabiji modeli temeljili su se na platformi A2, koju su koristili Golf II i Jetta.

Ljubitelje njemačkih automobila mamio je snažnim motorima. Već osnovni 1.8-litreni benzinac razvijao je 130 KS, a isti motor u izvedbi G60 raspolagao je s respektabilnih 160 KS. Oznaka G60 davala je do znanja da je motor potpomognut mehaničkim kompresorom (G-Lader) s promjerom spiralnog propelera od 60 mm. Takva koncepcija jamčila je ravnomjerniju radnu karakteristiku i brži odziv na gas nego kod konkurentskih turbobenzinaca, koji su muku mučili s vremenskom zadrškom kod naglog dodavanja gasa – tzv. turbo rupom. Najveći nedostatak bio je u trajnosti kompresora, jer je zbog velike brzine vrtnje rijetko kad trajao više od 80.000 kilometara.

Uprava proizvođača iz Ingolstadta odlučila je 1992. godine u ponudu uvrstiti dva nova motora pa je Volkswagen dobio 2-litrenog atmosferskog benzinca sa 136 KS te monumentalni 2.8-litreni VR6. Sama oznaka motora VR6 davala je do znanja kako se radi o hibridnoj izvedbi rednog i V motora, obzirom da je kut među cilindrima iznosio svega 15 stupnjeva. Time su gotovo objedinjene performanse 6-cilindarskog motora s kompaktnošću 4-cilindarskog pa nije bilo problema sa smještajem pod haubu.

Volkswagen Corrado VR6 ispaljivao je 174 KS tako da je u to doba bio pravi hot-hach, a kasnije je obujam povećan pa je u 2.9-litrenoj konfiguraciji bio napucan na 190 KS. U zadnjim godinama proizvodnje ekološke norme već su počele uzimati maha pa je uvedena izvedba s 2-litrenim motorom koji je katalizatorima bio prigušen na 115 KS.

Dakle, svi motori bili su benzinci, pogon je bio na prednje kotače, a mjenjač 5-stupanjski ručni, dok su se snažniji mogli naručiti uz doplatni 4-stupanjski. Zadnji Volkswagen Corrado sišao je, s proizvodnih traka tvornice Karmann u Osnabrücku u Austriji, 31. srpnja 1995. godine.

Znalci su uvjereni da je samo pitanje trenutka kad će postati iznimno tražen klasik. U biti cijene dobrih rabljenih primjeraka već su počele rasti, ali je iznimno otegotna okolnost što su tvornički primjerci toliko rijetki da ih gotovo i nema. Nažalost, gotovo svi vlasnici bili su skloni tuningu, ugradnji snažnijih motora, sportskog ovjesa, drugih naplataka, a česti su i primjerci s brojnim karoserijskim dodacima ili kompletnim bodykitovima koji su potpuno naručili osnovnu formu dizajna.