35. Ro?endan: Ford Scorpio (1985.)

0
496

Ford Scorpio prije 35 godina smjenio je Granadu postavivši nove standarde više srednje klase. Inovativna tehni?ka dostignu?a po povoljnoj cijeni brzo su pronašla put do tisu?a zadovoljnih kupaca, prenosi RevijaHAK.

Još prije službenog po?etka prodaje 17. svibnja 1985. Ford je za Scorpio primio ?ak 5000 narudžbi na nevi?eno, a za još 10.000 narudžbi Fordovi zastupnici su do kraja srpnja primili kaparu. „Vratili smo se u top ligu! To je najbolji po?etak prodaje do sada ikada zabilježen za jedan europski Ford model! O?ito je da smo u višoj srednjoj klasi pogodili omjer cijene, opreme i tehni?ke rafiniranosti. Tržište je to sa zahvalnoš?u prihvatilo i naš novi prodajni slogan od sada je: Puno tehnike za vaš novac!“ Bio je to eufori?ni komentar Daniela Goeudeverta, novog šefa europskog Forda koji je na toj poziciji zamijenio 1981. legendarnog Boba Lutza.

Mladi Francuz imao je tek 38 godina i na ovu poziciju došao je iz Renaulta. Goeudevert je imao zadatak Ford vratiti u formu, u kontekstu modernih i inovativnih tehni?kih rješenja upakiranih u trendovske karoserijske forme. Prva je na tom putu bila Sierra predstavljena 1982. i upravo je ona bila najava novog puta europskog Forda. Ford Scorpio bio je nasljednik legendarne Granade koja je izme?u 1972. i 1985. zabilježila više od 1,6 milijuna prodanih primjeraka. O projektu nasljednika Granade razgovaralo se u Fordu još 1979. pod internim imenom Greta. Ozbiljnost projekta biti ?e potvr?ena ubrzo internom klasifikacijom Forda oznakom DE 1, s kojim kre?e projektni zadatak razvoja nove limunzine u višoj srednjoj klasi ?ija aerodinamika mora biti najmanje na nivou Sierre. Zadatak je preuzeo Uwe Bahnsen, šef dizajna Forda. Scorpio je prošao razvojni put od šest godina, a o visoko postavljenom cilju govori ?injenica da je u razvoj novog modela i obnovu proizvodnih kapaciteta tvornice Köln-Niehl Ford uložio rekordnih 1.5 milijardi DEM! Tvornica je modernizirana za milijardu DEM, za što je Ford dobio svoj najmoderniji europski pogon s humanijim proizvodnim procesom i visokom kvalitetom proizvoda.

Rezultat je bio aerodinami?na limunzina s pet vrata te prostranim varijabilnim interijerom dovoljnim za prijevoz pet odraslih osoba. Interesantno je napomenuti da je aerodinamika karoserije optimizirana u aerodinami?nim tunelima Mercedesa u Stuttgatu i Pininfarine u Torinu. Scorpio je naposlijetku imao koeficijent otpora zraka od svega 0,33 što je bilo na pragu rekorda Sierre i ?ak 30 posto bolje od Granade! Moglo se i bolje, pravdao se Bahnsen, ali uz napomenu da bi u tom slu?aju žrtvovali prostranost interijera koja je bila važniji faktor. Scorpio je u po?etku prodaje bio dostupan samo sa jednom karoserijskom izvedbom – kao limunzina sa pet vrata. Ta karoserijska monokultura u Scorpio slu?aju potrajala je ?ak pet godina i mnogi su je zamjerali. No, ta kombi limunzina imala je velika peta vrata koja su osloba?ala pristup prtljažniku sa osnovnih 440 l. Zahvaljuju?i varijabilnosti preklapanja stražnjih sjedišta taj prostor je rastao i do respektabilnih 1350 litara. Scorpio je koristio podvozje Sierre, u ovom slu?aju produženo za 153 mm što je ukupno iznosilo 2716 mm. U odnosu na Granadu Scorpio je bio duži za 36 mm, širi za 41 mm i viši za 24 mm uz me?uosovinski razmak manji za 8 mm. Dakle, downsizing je tako?er jedna od rije?i koju možemo bez razmišljanja primjeniti kod ovog novog Forda.

Novi europski top model Forda bio je trendsetter po pitanju sigurnosti zahvaljuju?i ?injenici da je prvi u srednjoj klasi ponudio serijski ?etiri disk ko?nice uz i ABS sistem tvrtke Teves. Scorpio je nudio u seriji i halogena svijetla sprijeda, svjetla za maglu, podešavanje upravlja?a u smjeru gore-dolje i naprijed-nazad… Ostakljene površine zauzimale su ?ak 3 ?etvorna metra, pa se stoga pri konstrukciji karoserije posebno vodilo ra?una o ?vrsto?i karoserije i stabilnosti podvozja u vožnji. Paketi opreme nosili su inicijalno oznaku CL, GL i najprestižniji Ghia. Po uzoru na konkurenciju iz Mercedesa i BMW-a, Scorpio je zadržao pogon na stražnje kota?e na koje se snaga motora prenosila preko petstupanjskog ru?nog mjenja?a ili uz doplatu preko automatika. Po pitanju motorizacije za po?etak su bila dostupna tri ?etverocilindarska benzinska motora od 1,8 i 2,0 litre s rasplinja?em ili direktnim ubrizgavanjem goriva, snage 100/105/115 KS, a top motorizacija sastojala se od V6 benzinca obujma 2,8 litre i snage 150 KS. Svi motori imali su elektronsko paljenje, a na raspolaganju je bio i neregulirani trostazni katalizator. V6 motor nalazio se i u Scorpio 4×4 koji je predstavljen iste 1985. godine. Snaga motora dijelila se u omjeru 66 posto na stražnje kota?e, a 34 na prednje kota?e. Specifi?nost 4×4 verzije bila je i ugradnja progresivnog servo mehanizma upravlja?a, imao je serijski zatamnjena stakla, posebna sjedišta… Bio je to jedan od prvih velikoserijskih automobila s 4×4 pogonom razvijenih na bazi automobila koji je koristio stražnji pogon, a Ford je koristio princip engleskog Fergusona.

Ford Granada bio je prvi Ford uop?e sa ugra?enim dizelskim agregatom. Tradiciju nastavlja i Scorpio kod kojeg je krajem 1985. prvotno ugra?en dizelski motor posu?en od Peugeota, da bi kasnije Ford uzeo modernu konstrukciju talijanskog VM Motorija. U dvije godine na tržištu Scorpio je produciran u preko 200.000 primjeraka. Na engleskom tržištu se prodavao i dalje kao Ford Granada, a sa samo ugra?enim 2.9i V6 motorom našao se ekskluzivno i na ameri?kom tržištu kao Merkur Scorpio. U tom kratkom razdoblju na tržištu Scorpio je skupio i 18 internacionalnih nagrada, a me?u kojima je bila i prestižna titula europskog automobila godine za 1986.

Tek 1990. ponu?ena je druga karoserijska alternativa u obliku obi?ne limunzine sa ?etvora vrata koja je bila duža tek par milimetara. Ve?u pažnju ipak je kod kupaca pobudio novi top model razvijen uz pomo? Coswortha. Englezi su razvili novu cilindarsku glavu V6 motora koja je sada imala 24 ventila i uz obujam od 2,9 litre razvijao je 195 KS. Scorpio je bio sposoban za brzinu i do 225 km/h, ali je zato i cijena bila za tre?inu viša od bazne verzije! Nakon redizajna 1991. Scorpio je dobio kona?no i tre?u karoserijsku verziju – Scorpio Turnier. Na prostrani karavan kupci su ?ekali neobjašnjivo dugih sedam godina što je možda i razlog zašto ukupni prodajni uspjeh modela Scorpio nije bio ve?i od Granade. Scorpio druge generacije predstavljen u rujnu 1994. Ford bi vjerojatno radije zaboravio. Amerikanizirana verzija nikome nije sjela i danas je na listi najve?ih promašaja u povijesti automobila…

Tekst: Marijo Zrna / RevijaHAK

Izvor: RevijaHAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com