Početak priče: Renault Clio I (1990. – 1998.)
Nasljednik legendarnog Renaulta 5
Renault Clio I predstavljen je 1990. godine kao izravni nasljednik modela Renault 5. Novi model donio je tada radikalnu promjenu: napušten je numerički naziv u korist pravog imena – Clio – što je predstavljalo novi smjer Renaultove strategije imenovanja.
Tehnička podloga
Clio I bio je dostupan s nizom benzinskih i dizelskih motora – od skromnih 1.1L do moćnog 2.0L 16v u sportskim izvedbama. Platforma je bila jednostavna, ali robusna – savršena za europsko tržište.
Dizajn i oprema
Za ono vrijeme, Clio je nudio neuobičajeno bogatu opremu za klasu: električne podizače stakala, centralno zaključavanje i servo upravljač – čak i u nižim paketima. Bio je to auto za „mlade urbane Europljane“.
Clio Williams – sportski mit
Jedna od najlegendarnijih izvedbi bio je Clio Williams (1993.) – 2.0L 16v motor, 150 KS, posebno podešeni ovjes i kultna plava boja sa zlatnim felgama. Danas predstavlja kolekcionarski dragulj.
Druga generacija: Renault Clio II (1998. – 2012.)
Tehnološki skok
Clio II donosi evoluciju u svakom smislu – veće dimenzije, bolja pasivna sigurnost (četiri zvjezdice na Euro NCAP testu), udobnost i znatno sofisticiranija unutrašnjost.
Popularnost u Europi
Ova generacija Clija bila je izrazito popularna diljem Europe. Nudio je odličan omjer cijene, kvalitete i pouzdanosti. U Hrvatskoj je bio česta pojava kao gradsko vozilo, ali i na selima zbog robusnosti.
Clio Sport (RS) – nova era performansi
U 2000-im Renault uvodi Clio RS – 2.0L motor s 172/182 KS. Clio RS postaje pravi „hot hatch“, a kasnije verzije poput Clio RS 197 i RS 200 donose sekvencijski mjenjač i ozbiljan potencijal na stazi.
Prva izvedba s 5 vrata
Clio II prvi put dolazi i u izvedbi s 5 vrata, čime postaje atraktivniji za obiteljske kupce.
Treća generacija: Renault Clio III (2005. – 2014.)
Prvi B-segment model s 5 Euro NCAP zvjezdica
Clio III je prvi mali auto koji je dobio 5 zvjezdica na Euro NCAP testu sigurnosti, čime je Renault potvrdio status lidera u sigurnosti među mainstream proizvođačima.
Veća dimenzijama, bolja opremom
Clio III je postao znatno ozbiljniji automobil – veći, teži, ali i tiši, udobniji te bogatije opremljen. Često je bio u ponudi s navigacijom, automatskom klimom i „keyless“ sustavom – dotad rijetkost u toj klasi.
Clio Grandtour – karavan izvedba
Po prvi put Clio dobiva i karavansku varijantu – Grandtour – idealnu za obitelji kojima je trebao kompaktan auto, ali s više prtljažnog prostora.
RS verzije i Clio V6
Najatraktivnija izvedba bila je Clio V6 – motor smješten straga (3.0L V6), pogon na stražnje kotače, čisto ludilo za cestu. Iako nepraktičan, bio je iznimno poželjan među entuzijastima.
Četvrta generacija: Renault Clio IV (2012. – 2019.)
Revolucija u dizajnu
Clio IV donosi potpuni zaokret u dizajnu. Inspiriran konceptnim automobilima, Clio IV donosi agresivne linije, prednja LED dnevna svjetla i dvobojne kombinacije boja karoserije i krova.
Digitalizacija i povezivost
Multimedijski sustav R-Link donosi ekran osjetljiv na dodir, Bluetooth, GPS i povezivost s mobilnim aplikacijama – u ono vrijeme izuzetno napredno za B-segment.
Downsizing motora
Dolazi era manjih motora s turbopunjačem: 0.9 TCe i 1.2 TCe benzinci postaju standard, kao i štedljivi 1.5 dCi dizelaši.
Sportski modeli: RS s automatskim mjenjačem
Clio IV RS prelazi isključivo na EDC automatski mjenjač s dvostrukom spojkom. Iako brži, entuzijasti kritiziraju nedostatak ručnog mjenjača.
Peta generacija: Renault Clio V (2019. – danas)
Evolucija, ne revolucija
Iako sličan prethodniku izvana, Clio V donosi potpuno novu platformu CMF-B, više tehnologije, bolju udobnost i značajno unaprijeđenu unutrašnjost.
Hibridni pogon
-
dolazi Clio E-Tech Hybrid – kombinacija 1.6 benzinca i elektromotora. Troši ispod 5L/100km, vozi tiho po gradu i regenerira energiju pri kočenju.
Tehnologija: Adas, LED, digitalni kokpit
Clio V donosi digitalnu instrument ploču, bežično punjenje mobitela, automatsko kočenje u nuždi, održavanje trake i još mnoštvo opcija koje su donedavno bile rezervirane za skuplje automobile.
Clio kao globalni proizvod
Iako dizajniran za Europu, Clio se proizvodio i prodavao u Južnoj Americi, Turskoj, Rusiji i čak u Iranu pod različitim imenima. Verzije su se često razlikovale u opremi i motorizaciji, ali su zadržavale osnovnu filozofiju – biti pouzdan, agilan i pristupačan automobil.
Clio u brojkama
-
Više od 16 milijuna prodanih primjeraka
-
Pet generacija (1990. – danas)
-
Jedini model koji je dvaput osvojio titulu “Europski automobil godine” – 1991. i 2006.
-
U samom vrhu najprodavanijih automobila u Europi 2010-ih
-
Clio V – najprodavaniji model u Europi 2020. godine
Clio u sportu
Renault Sport i rally naslijeđe
Clio Cup natjecanja održavaju se diljem svijeta, s jednako pripremljenim vozilima i velikim entuzijazmom. Mnogi profesionalni vozači započeli su karijeru upravo u Clio Cupu.
Rally verzije – Clio R3T, Clio Rally4
Renault redovito sudjeluje u rally prvenstvima s derivatima Clija, posebno u WRC-2 i juniorskim kategorijama.
Budućnost: Clio VI?
Očekuje se da će šesta generacija Clija biti predstavljena 2026., s naglaskom na elektrifikaciju i povezivost. Već sada se šuška o Clio Electric modelu, koji bi mogao zamijeniti aktualni Zoe.
Zaključak – 35 godina povjerenja i evolucije
Renault Clio nije samo automobil – on je institucija. Tijekom 35 godina postao je sinonim za pouzdanost, praktičnost i pristupačnu mobilnost. Mijenjao se s vremenom, pratio trendove, uvodio nove tehnologije, ali je uvijek ostao vjeran svojoj osnovnoj misiji – biti auto za svakoga.
Bilo da si ga vozio kao prvi auto, koristio za gradski promet, obiteljske izlete ili sportske avanture – Clio je uvijek bio tu. Njegova popularnost ne jenjava, a svaki novi model podiže ljestvicu u klasi.









