70. Rođendan: Land Rover (1948.)

0
4

Ime Land Rover itekako je dobro poznato diljem svijeta, a cijela priča počela je davne 1947. godine kad je Maurice Wilks, šef dizajna Rovera, odlučio stvoriti terenca po uzoru na Jeep.

U toj namjeri ozbiljan vjetar u leđa dobio je od svojeg brata Spencera Wilksa, koji je u isto vrijeme bio glavni menadžer tvrtke Rover Company. Prvi Land Rover u svakom je pogledu bio zamišljen kao vojno višenamjensko vozilo, a osim dizajna inspiriranost Jeepom bila je vidljiva po tome što se prvi Land Rover temeljio na šasiji Jeepa, a koristio je i njegove diferencijale.

Prvi Land Rover službenu premijeru imao je 30.travnja 1948. godine na salonu automobila u Amsterdamu. Okretnost je bila zajamčena međuosovinskim razmakom od svega 203 cm, za pogon je koristio 1.6-litrenog benzinca sa 50 KS, mjenjač je bio 4-stupanjski ručni iz Rovera P3, a pogon stalni na sve kotače.

Kupci su bili oduševljeni robusnošću i terenskim mogućnostima, ali su pristizale brojne žalbe na račun spartanske unutrašnjosti pa je već 1949. godine u prodaju stigla izvedba Station Wagon. Unutrašnjost je poboljšala tvrtka Tickford, koja je imala bogato iskustvo iz suradnji s Rolls-Royceom i Lagondom. Osjetno izdašnija oprema uključivala je kožna sjedala, vjetrobransko staklo iz jednog dijela, drvene umetke na armaturi… No, eksperiment nije uspio, jer je Tickford bio u drukčijem sustavu oporezivanja pa je cijena bila osjetno veća tako da ih je u konačnici dorađeno svega 700.

Već 1952. godine pod haubu je stigao moćniji 2-litreni motor, a 1954. međuosovinski razmak povećan je sa 203 na 218 centimetara, što je doprinijelo povećanju komfora. Iste je godine uvedena i pick up izvedba s međuosovinskim razmakom od 272 cm. Dodatan rast gabarita dogodio se 1956. godine, a 1957. je u ponudu uvrštena i dizelska izvedba.