Legendarni Honda NSX, sportski automobil koji je 1990-ih redefinirao očekivanja od japanskih sportaša i postao kultura-ikona na globalnoj sceni automobila, ponovno se vraća – ali ne kao električni ili potpuno novi model, već kao restomod reinterpretacija koja spaja nostalgiju s modernim dizajnom i tehnologijom. Projekt nazvan Tensei, što na japanskom znači “preporod” ili “reinkarnacija”, rezultat je suradnje poznate talijanske dizajnerske kuće Pininfarina i tehničkog partnera Honda-e, JAS Motorsporta.
Ovaj restomod nije običan tuning – radi se o čitavom ponovnom oživljavanju prvog NSX-a iz 1990-ih s namjerom da se sačuva njegova duša, ali da se uz to unese i suvremena dinamika i estetski respektabilna prezentacija za 21. stoljeće.
Povratak legende – vraća se osjećaj čiste vožnje
Originalni Honda NSX predstavljen 1990. godine bio je značajan iz više razloga: bio je to jedan od prvih serijskih superautomobila s srednje postavljenim V6 motorom i odličnom ravnotežom upravljanja, te je u svom dizajnu i izvedbi konkurirao najelitnijim europskim sportašima tog doba.
Tensei nasljeđuje duh originala – s tim da je cijela karoserija redizajnirana i izrađena od karbonskih vlakana, što daje moderan izgled i značajno smanjuje težinu vozila. Dizajn, potpisan od Pininfarine, ostavlja klasične proporcije NSX-a vidljivima, ali ih obogaćuje suvremenim detaljima poput ultra-tanjih LED dnevnih svjetala i modernih uzoraka zadnjih svjetala.
Motor i mjenjač – analogna radost vožnje u digitalnom dobu
Jedna od najzanimljivijih karakteristika Tenseija je napredovana verzija atmosferskog V6 motora iz originalne NSX-a. JAS Motorsport obećava da će ovaj motor biti snage, okretnog momenta i odziva podignutog iznad razina iz originala, premda točni podaci o performansama još nisu objavljeni.
Još važnije – za razliku od mnogih modernih sportskih automobila koji su prešli na automatske ili duplu spojku, Tensei će imati šeststupanjski ručni mjenjač. Ova odluka posebno je usmjerena ka očuvanju analogne, neposredne veze između vozača i automobila – element koji je postao sve rjeđi u eri automatskih i hibridnih pogonskih sustava.
Tko stoji iza projekta? Pininfarina i JAS Motorsport
Ovaj projekt predstavlja neobičnu, ali izuzetno intrigantnu suradnju dviju kuća s različitim automobilskim nasljedstvom:
-
Pininfarina – čuvena talijanska dizajnerska radionica koja stoji iza elegantnih linija mnogih ikona automobilskog dizajna, uključujući brojne Ferrarije i druge ekskluzive.
-
JAS Motorsport – talijanski inženjerski i motorsport tim koji je od 1998. službeni partner Honda-e, s iskustvom u razvoju utrkačkih i cestovnih modela, uključujući i NSX GT3 verzije te Honda Civic Type R i druge projekte.
Njihov zajednički rad dovodi do automobila koji nije samo hommage legendarnom japanskom sportskom automobilu, već i moderan superauto koji spaja talijanski dizajnerski rafinman s japanskom preciznošću i trkaćom strukturom.
Dizajn i estetika – spoj prošlosti i sadašnjosti
Tensei naglašava prepoznatljivi dizajn originalnog NSX-a, ali ga nadograđuje kroz suvremene elemente:
-
Karoserija od karbonskih vlakana – lakša i vizualno dojmljivija.
-
Modernizirani prednji kraj s ultra-tanjim LED dnevnim svjetlima i sitnim obradama koje aludiraju na originalne „pop-up” farove.
-
Spoj starog i novog – nova svjetla, šira i agresivnija bokovska usisna mjesta, te redizajn zadnjih svjetala koji naglašava širinu i prisutnost vozila.
-
Mogućnost izbora lijevo- ili desno-upravljive izvedbe, što ga čini privlačnim i za europsko i za azijsko/američko tržište entuzijasta.
Proizvodnja i ekskluzivnost
Tensei neće biti masovka – model je najavljen kao ultra-limitirana serija, proizvedena u malenom broju primjeraka u JAS Motorsportovom ateljeu u Arlunu, blizu Milana.
Za sada nisu objavljene točne brojke, ali očekuje se da će ovaj restomod biti pravi collector’s item – s cijenom koja bi vrlo lako mogla dosegnuti visoke šest ili sedam znamenki u dolarima / eurima, posebno kada se uzme u obzir rijetkost originalnih NSX automobila i reputacija uključenih partnera.









