Dieselgate: glavni krivac teške blamaže spreman je platiti kaznu od jednog eura za svaki automobil?

0
311

Martin Winterkorn, najve?i krivac za Dieselgate spreman je platiti 11 milijuna eura VW-u koji ga tuži zbog niza propusta koji su doveli do sramotne blamaže njihove komapnije i nanijeli im štetu koja se procjenjuje i na dvadesetak milijardi eura.

Slu?aj Dieselagte o?ito dobiva epilog za Martina Winterkorna. Bivši ?elnik VW, prema mnogima, najodgovorniji je za aferu koja je Volkswagen grupi navodno naštetila desetke milijardi eura. Kao što smo izvijestili prošli tjedan, bivši prvi ?ovjek tvrtke trebao bi sklopiti nagodbu s bivšim poslodavcem kojemu bi zbog svoje krivnje trebao nadoknaditi 10 milijuna eura – što još uvijek negira.

Prema najnovijim izvješ?ima njema?kih medija i novinskih agencija (uklju?uju?i Reuters i STA), iznos odštete koju nudi Winterkorn iznosi 11 milijuna eura. I posljednje, ali ne najmanje važno, toliko ih je bilo u nekoliko godina, kada su Volkswagen, Audi, Porsche i druge marke grupe koristili kontroverzne motore novih prodanih vozila. Ve?ina ih je pronašla kupce u SAD-u i mnogim europskim zemljama, gdje još uvijek traju tužbe protiv Volkswagena.

Sramotna ponuda Winterkorna

Još nije poznato ho?e li Volkswagen prihvatiti ponu?enu naknadu – odluka ?e se donijeti u srpnju, kada ?e se održati rasprava izme?u uprave grupe i dioni?ara tvrtke. Potonji ?e tako?er imati glavnu rije? u odluci.

Winterkorn je, uz bivšeg izvršnog direktora Audija Ruperta Stadlera, samo jedan od mnogih visokih dužnosnika odgovornih za skandal protiv kojeg su u Wolfsburgu najavljene tužbe za odštetu. Njihova imena nisu poznata javnosti, a ukupni iznos odštete koju bi od njih trebali zahtijevati iznosi oko milijardu eura, što dioni?arima otežava pristajanje na ponu?eni iznos.

Njema?ki Savezni sud (BGH) donio je prošle godine obvezuju?u presudu u slu?aju Herberta Gilberta, koji je zahtijevao naknadu troškova u cijelosti za njegov automobil. Prema rješenju, on ima pravo na djelomi?nu naknadu nakon vra?anja vozila VW-u.

Tvrdnja se odnosila na takozvani skandal “Dieselgate”, pod kojim je njema?ki proizvo?a? automobila priznao manipuliranje vozilima kako bi zavarao testove emisija.

Glasnogovornik VW-a izjavio je da ?e se sada obratiti ostalim kupcima koji su podnijeli zahtjeve i ponuditi im jednokratnu naknadu ako vrate svoj automobil. U izjavi poslanoj Euronewsu, glasnogovornik VW Nicolai Laude rekao je kako ?e se veli?ina te naknade utvr?ivati za svaki slu?aj.

Tako?er, presuda nije razlog za nove zahtjeve, dodaju?i da još uvijek nema neodgovorenih pitanja, poput zastare, te mogu li i kupci koji su kupili automobil nakon rujna 2015. podnijeti zahtjeve.

Na konferenciji za novinare, Gilbert je rekao da je ovo “sjajan dan i velika presuda, kakvu sam i predvidio. Ova ?e presuda pomo?i tisu?ama drugih tužitelja koji su zaglavili u svojim postupcima da kona?no do?u do zaklju?ka”.

Presuda bi mogla utrti put za nekoliko tisu?a trajnih slu?ajeva protiv VW-a. U skandal je bilo uklju?eno najmanje 11 milijuna automobila, od kojih je 8 milijuna u Europi.

VW ?e vjerojatno biti obvezan platiti naknadu

Suci su ve? presudili da ?e VW biti obvezan platiti odštetu, ali da kupci ne?e dobiti cjelokupnu otkupnu cijenu svog vozila. Umjesto toga, dobili bi takozvanu “naknadu za korištenje” za prije?ene kilometre.

No, Gilbert je umjesto toga podnio odštetni zahtjev za cjelokupnu otkupnu cijenu od 31.500 eura za svoj VW Sharan.

Viši regionalni sud u Coblenzu presudio je da Gilbertu duguje 25.600 eura plus kamate po povratku automobila. Obje su se stranke žalile protiv ove presude.

VW tvrdi da kupcu nije nanesena nikakva šteta instaliranjem softvera za ispuh, jer se vozilo moglo koristiti u bilo kojem trenutku, a ugradnja softvera nije prouzro?ila gubitak vrijednosti ili druge nedostatke.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com