Dual injection motori

0
2663

Za razliku od rasplinja?a koji koriste Venturijev efekt, sustavi ubrizgavanja goriva atomiziraju gorivo koriste?i visoki pritisak i brizgaljku. Prakti?ki svi dizelski motori rade pomo?u takvog principa ubrizgavanja, a u cestovne benzinske motore je ajnšpric stigao 1950-ih.

Dva su osnovna na?ina ubrizgavanja goriva u benzinskom motoru: indirektni i direktni, a neki motori koriste oba i takve motore se može zvati dual injection motorima.

Zašto svi motori ne kombiniraju dva na?ina ubrizgavanja goriva? Radi kompleksnije proizvodnje, više cijene prodaje (odnosno, kupnje) i cijene održavanja. Uz dva tipa injektora dolazi i složeniji upravlja?ki program koji regulira režime ubrizgavanja, kao i sustav pumpi za potrebni tlak i vodova za gorivo.

Zašto se kombinira indirektno i direktno ubrizgavanje? Na niskim okretajima koristi se indirektno ubrizgavanje u usisnu granu (zato se na engleskom koristi termin port injection, od intake port), što štiti kvalitetu rada motora jer smjesa benzina i zraka prelazi preko usisnog ventila i tako ga održava ?istim te otežava stvaranje filmova ulja ili uglji?nih naslaga. U ovom režimu može se koristiti istovremeno indirektno i direktno ubrizgavajne.

Neki proizvo?a?i koriste i posebni injektor za svaki usisni kanal, umjesto jednog injektora u usisnoj grani prema svakom cilindru. To obi?no zna?i 8 injektora, po jedan za svaki usisni ventil u ?etverocilindarskom motoru s 16 ventila, a prvi takav velikoserijski cestovni motor po?eo je prodavati Nissan godine 2010. Korist ovog pristupa su sitnije kapljice goriva, tj. bolja atomizacija, a posljedi?no bolje miješanje sa zrakom te potpunije izgaranje smjese.

Nakon povijesnih cestovnih primjena poput kamionskih i automobilskih mehani?kih sustava, tek je 1996. Mitsubishi na tržište izbacio svoj GDI (Gasoline Direct Injection), prvi cestovni motor s elektroni?kim izravnim ubrizgavanjem. U dual injection motoru, direktno ubrizgavanje koristi se pri srednjem broju okretaja, pri ?emu se gorivo injektira izravno u cilindar. U ovom režimu motora je izravno ubrizgavanje bolji odabir jer donosi prednosti hla?enja u cilindru zbog promjene faze goriva iz teku?e u plinovitu (pomaže održavanju povoljnih temperaturnih uvjeta u cilindru), te fine kontrole koli?ine goriva u cilindru, što podržava i mogu?nosti korištenja ciljano siromašne ili bogate smjese te pretkomora za paljenje ili atomizaciju smjese. Na koncu, to zna?i bolje performanse.

Na visokim okretajima motor se prebacuje ponovo na indirektno ubrizgavanje, što omogu?uje dovoljno vremena za atomizaciju i izgaranje goriva u jednom radnom ciklusu motora. Neki proizvo?a?i dual injection motora su Subaru i Toyota (zajedni?ki razvijeni bokser), Audi i Ford.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com