Eksplozivan rast gaming industrije: 2019. vrijedila preko 150 milijardu dolara

0
57

Video igre su već tri desetljeća popularan hobi. Dok su rani igrači morali napraviti posebno putovanje u igraonicu za arkadne igre zbog mogućnosti igranja Pacmana i Pong-a, to se brzo promijenilo izdanjem kućnih računala i konzola.

Iako postoje oprečna izvješća, industrija igara na kraju 2019. vrijedila je oko 151 milijardu dolara, a te će se brojke vjerojatno povećati za oko 5-10% između 2020. i 2025. godine.

Uskoro izlaze nove konzole

2020. i 2021. bit će napredne godine za tehnološke velikane Sony i Microsoft. Tvrtke lansiraju svoje posljednje generacije konzola krajem godine, upravo na vrijeme za prazničku sezonu, a obje firme se za sada drže čvrsto oko cijena.

Sony je prognozirao prodaju od oko 6 milijuna jedinica do kraja prvog kvartala 2021. Korištenje početne cijene PlayStationa 4 od 399 dolara, to bi dovelo do povećanja dvije milijarde dolara za manje od šest mjeseci.

To će vjerojatno značiti usporavanje prodaje u mjesecima koji vode do lansiranja, ali čak i veći rast nakon toga.

U iščekivanju lansiranja ovih konzola, Sony je zabilježio rast cijena dionica sa 7.420 u siječnju na preko 8.000 sredinom srpnja. Isto se dogodilo i s Microsoftom, čija se cijena dionica povećala s 160 dolara na početku 2020. na 213 dolara 10. srpnja.

Mobilno igranje i casual naslovi

Prema Usporedbi Camp, mobilne igre sada čine gotovo 60% digitalno distribuiranog tržišta video igara. Mobilne igre u 2019. donijele su oko 64 milijarde dolara prihoda, tri puta više od naslova besplatnih igraćih računala i gotovo pet puta više od prihoda od preuzimanja za konzole.

Potražnja za mobilnim igrama porasla je za 30% u prvih nekoliko mjeseci 2020., a za nevjerojatnih 150% u 2019. godini.

Casual naslovi su ogroman dio ovog rasta, jer mnogi stariji igrači nisu spremni izdvojiti velike sume unaprijed za igru. Većina casual igara je besplatna za igranje i umjesto toga ostvaruju prihod od mikrotransakcija.

Popularna igra, Candy Crush, sjajan je primjer toga. Svake godine generira više od milijardu dolara prihoda, ali je besplatna za sve koji ju preuzmu i reproduciraju. Izdavači zarađuju samo kada igrač kupi više života.

Battle Royale i pucačine iz prvog lica poput Call of Duty: Mobile, koji su nedavno prošli 250 milijuna preuzimanja, i PUBG Mobile također uživaju snažan rast prihoda koristeći ovaj model.

Rast u iGamingu

iGaming sektor koji uključuje internetske kockarnice, poker sobe, sportske kladionice, lutrije i bingo također uživa snažan rast. U Europi, gdje je tržište zrelo, prihodi i dalje rastu s obzirom da zarada samo od casino igara ove godine očekuje da premaši 20 milijardi eura.

Uspjeh tvrtki poput 888 nije samo pružanje internetskih igara na mreži, već i pružanje obrazovanja novim i iskusnim igračima kako bi im pomogli da razumiju igre. Na primjer, 888 nudi vodiče o organiziranju večernjih zabava u kasinu, kao i napredne savjete za poboljšanje vaše strategije u najpopularnijim kasino igrama.

Wall Street se uzbuđuje zbog igračkih dionica

Novi burzovni mjehurić?

Prije smo vidjeli mjehuriće na tržištima tehnologija i igara. Najzapaženiji je bio balon dotcoma početkom 2000-ih, kada su ulagači bili prekomjerno uzbuđeni zbog novih tehnoloških pokretanja, bacajući novac na tvrtke bez opipljivog poslovnog modela.

Isto se dogodilo s video igrama u ranim 1980-ima. U žurbi s plasiranjem proizvoda na tržište, izdavači i programeri lansirali su nekvalitetne videoigre zbog kojih su potrošači izgubili interes za medij. Istodobno, potražnja za konzolama i kućnim računalima porasla je za 100% između 1982. i 1983., međutim, opskrba je porasla za 150%, što je izazvalo pad.

Industrija videoigara tek doseže iste (prilagođene inflaciji) brojke da je dosegla vrhunac u 1980-ima. Dionice mnogih tehnoloških tvrtki, uključujući Microsoft i Intel, tek su se vratile na maksimum dotcom mjehurića ili se tek trebaju potpuno oporaviti.