Istraživanja su pokazala: 1 od 10 automobila u Hrvatskoj ima vra?enu kilometražu

0
349

Kada je rije? o tržištu rabljenih automobila, svaka europska zemlja suo?ava se sa sli?nim izazovima. Bilo da se radi o prevarama s kilometražom, skrivenim ošte?enjima ili ?ak staroj floti vozila koja pove?ava šanse da kupac dobije vozilo loše kvalitete, transparentnosti na tržištu polovnih automobila ?esto nedostaje. Situacija se razlikuje ovisno o dijelu Europe, što se može objasniti ekonomskom situacijom i regionalnim posebnostima.

Platforma za izvještavanje o povijesti vozila carVertical provela je istraživanje kako bi identificirala države u kojima je kupnja rabljenog automobila najrizi?nija.

Hrvati možda nisu dovoljno informirani o prevarama vezanim uz automobile

Kada govorimo o transparentnosti tržišta rabljenih automobila, u Hrvatskoj je situacija puno bolja nego u ve?ini isto?noeuropskih zemalja, ali daleko zaostaje za zapadom.

1 od 10 automobila u Hrvatskoj ima vra?enu kilometražu, što je zna?ajan broj. Prosje?ni broj vra?enih kilometara je 43 913. Na ovaj na?in kupac može preplatiti vozilo i imati poteško?a s njegovim održavanjem zbog lažnih o?itanja kilometara.

Prosje?na starost rabljenog automobila provjerenog na carVerticalu u Hrvatskoj je 8,3 godina, što Hrvatsku svrstava na tre?e mjesto na ljestvici, odmah iza Slovenije i Slova?ke.

Cjelovito izvješ?e o indeksu transparentnosti tržišta možete prona?i ovdje.

Zapadne su zemlje transparentnije

Prema carVerticalovom istraživanju, tržište rabljenih automobila u zapadnoj Europi transparentnije je nego ono u isto?noj. Tako?er ne bi trebalo biti iznena?enje da se ve?ina automobila na istoku uvozi iz zemalja poput Njema?ke, Francuske ili Italije.

Ujedinjeno Kraljevstvo najtransparentnija je zemlja, od njih 23, prema indeksu transparentnosti tržišta. Me?utim, to ne zna?i da britansko tržište rabljenih automobila nema probleme. Od svih provjerenih automobila u UK-u na carVerticalu, 14,5 % imalo je vra?enu kilometražu, a 21 % je u nekom trenutku bilo ošte?eno, što sugerira da kupci ne bi trebali slijepo vjerovati prodava?ima. Me?utim, Ujedinjeno Kraljevstvo ima najniži postotak uvezenih automobila – 10,7 %.

Njema?ka je na 2. mjestu s 12,6 % vozila s vra?enom kilometražom i 21,3 % ošte?enih vozila. Iako je Njema?ka najve?i proizvo?a? automobila u Europi, 26,8 % rabljenih automobila u zemlji uvozi se iz inozemstva.

Italija ima najniži postotak ošte?enih automobila prema indeksu – 16,6 %. Postotak vozila s vra?enom kilometražom tako?er je relativno nizak – 11 %, a samo 32,1 % vozila u zemlji je uvezeno.

„Sve ove države imaju klju?nu ulogu u automobilskoj industriji. Njema?ka, Italija i Francuska proizvode mnogo vozila, a kroz izvoz opskrbljuju ostatak regije rabljenim automobilima”, kaže M. Buzelis.

Kazne za prevaru s kilometražom u Francuskoj su 10 puta ve?e nego u nekim isto?nim zemljama, što rezultira malim brojem automobila s vra?enom kilometražom – 9,6 %. Me?utim, 28,5 % automobila na cestama u ovoj državi je ošte?eno, što je zna?ajna brojka. Zemlja uvozi 54 % svojih rabljenih automobila, što je najviše me?u najbolje ocijenjenim zemljama.

Transparentnost u srednjoj Europi je prosje?na

Srednjoeuropske zemlje poput Hrvatske, ?eške, Ma?arske i Slova?ke nalaze se u sredini indeksa transparentnosti tržišta. Ove zemlje imaju visok postotak uvezenih, kao i veliki broj ošte?enih vozila.

Polovica rabljenih automobila u ?eškoj uvozi se iz inozemstva. 51,6 % automobila je ošte?eno, a 11,4 % ima vra?enu kilometražu.

U susjednoj Slova?koj još je više uvezenih automobila, 58,5 %. 57,7 % vozila je ošte?eno, a 1 od 9 ima vra?enu kilometražu.

Sli?na je situacija i na tržištu rabljenih automobila u Ma?arskoj, s 52,6 % uvezenih automobila; 55 % je ošte?enih, a 12,7 % ima vra?enu kilometražu. Iako je postotak vozila s vra?enom kilometražom u Hrvatskoj me?u najnižima (10,3 %), postoji zna?ajan broj uvezenih (69,3 %) i ošte?enih (56,4 %) automobila.

Isto?na Europa ima najviše problema s transparentnoš?u tržišta

Kupnja rabljenog automobila u Latviji, Litvi, Ukrajini ili Rumunjskoj vrlo je rizi?na jer mnoga vozila imaju skrivena ošte?enja, lažna o?itanja kilometraže i još mnogo toga. Prevare su ?este i mnogi su kupci postali njihove žrtve.

Najmutnije je tržište automobila u Latviji, gdje 23,6 % svih vozila provjerenih na carVerticalu ima vra?enu kilometražu. Sli?na je situacija i u drugim isto?noeuropskim zemljama: u Rumunjska ima 19,6 % automobila s vra?enom kilometražom, u Ukrajini ih je 15,6 %, a u Litvi 18,1 %.

Ukrajina je prvak u uvozu automobila – više od 80 % vozila u zemlju dolazi iz inozemstva. Latvija (75,5 %), Rumunjska (67,2 %) i Litva (75,3 %) ne zaostaju puno.

Mnoga vozila stižu ošte?ena iz zapadne Europe, a zatim se popravljaju i prodaju kao nova. Zbog toga je postotak ošte?enih automobila u isto?noj Europi vrlo visok. U Litvi je ošte?eno 59 % vozila, u Latviji 57,5 %, u Rumunjskoj 57 %, a u Ukrajini 46,7 %.

„Znatno ve?i udio uvezenih rabljenih automobila jedan je od klju?nih razloga zbog kojih su isto?ne zemlje puno više pogo?ene prevarama. Uvoz izravno pove?ava postotak vra?ene kilometraže – pra?enje takvih zlo?ina zahtijeva mnogo truda, pogotovo kada se radi o prekograni?nim transakcijama”, objašnjava M. Buzelis.

Kako je provedeno ovo istraživanje?

Ovo se istraživanje oslanja na podatke iz stvarnih izvješ?a o automobilima koje su naši korisnici kupili u razdoblju od 12 mjeseci. To je stvorilo detaljnu sliku tržišta rabljenih automobila u Europi i omogu?ilo stru?njacima da usporede situaciju u razli?itim zemljama.

Da bi usporedba funkcionirala, carVertical je predstavio svoj indeks transparentnosti tržišta, koji se temelji na šest ?imbenika:

  • postotak automobila s vra?enom kilometražom
  • prosje?ni broj vra?enih kilometara na odometru u kilometrima
  • postotak ošte?enih vozila
  • prosje?na vrijednost štete
  • udio uvezenih rabljenih automobila
  • prosje?na starost provjerenih

Budu?i da ovi faktori nisu jednako važni za transparentnost tržišta, njihova se težina u indeksu razlikuje. Na primjer, prosje?ni broj vra?enih kilometara ima ve?i utjecaj na ocjenu nego prosje?na starost provjerenih vozila.

„Obrada tako velikog broja provjera povijesti automobila omogu?ila nam je da prona?emo obrasce na razli?itim tržištima i pratimo njihov razvoj”, pojasnio je Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.

I ne zaboravite – Carvertical – ako vas vara zena ne mora i prodava?! Provjerite stanje automobila prije kupovine! Carvertical je najve?a me?unarodna baza podataka o automobilima u kojoj možete prona?i stanje kilometara, servise, kra?e i prometne nesre?e, a sve se radi vrlo jednostavno i brzo putem VIN broja (broja šasije) ili registarske oznake!
Ostvarite popust prilikom kupnje Carvertical izvješ?a klikom na OVAJ LINK.

Izvor: Carvertical

Fotografija: Pixabay

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com