Kakvi su zamjenski diskovi u usporedbi s originalnim?

0
0
- Advertisement -

Kako prenosi RevijaHAK na testu kočionih pločica i diskova pokazalo se kako svi zadovoljavaju europski standard UN-R 90 – te su svi osim jednog proizvoda dobili ocjenu na testu dobar i bili su ravnopravni dijelovima originalnog proizvođača.

Kada se moraju mijenjati kočione pločice i kočioni diskovi to je obično skupo. Moraju li to uvijek biti originalni rezervni dijelovi? Ili su prikladne i alternative opcije? Njemački autoklub (ADAC) testirao je nekoliko proizvoda. Troškovi popravka, odnosno zamjene idu od nekoliko stotina eura do nekoliko tisuća eura za skupu sportsku egzotiku.

- Advertisement -

Neovlašteni lanci radionica mame povoljnim ponudama za popravak i obećavaju ugradnju visokokvalitetnih proizvoda. Sve više ovlaštenih serivisa nudi i promjene kočnica po povoljnim uvjetima za automobile od pete godine starosti, kada uglavnom prestaje servisiranje u ovlaštenim servisima . Pritom se ne instaliraju origanalni dijelovi nego njihove zamjene. Koliko su dobri zamjenski proizvodi? ADAC je u VW Golfu 7 testirao nekoliko sustava u komparaciji s originalnim dijelom. Performanse kočenja i trošenje ispitivani s dva različita ciklusa kočenja (s umjerenim i velikim naprezanjem), dok su se vozački testovi s Golfom fokusirali na utjecaj različitih kočionih sustava na ponašanje u vožnji. Isprobani su originalni proizvod VW-a, dvije sportske kočnice Bremba i Zimmermanna, kočnica iz ATE-a sa smanjenim trošenjem, kočnica marke Bosch te cjenovno povoljna kočnica tvrtke Ridex.

Razlike u troškovima proizvoda su velike: dok VW za četiri diska s pločicama naplaćuje 432 eura, a isti set dostupan je u Ridexu za 100 eura. Uz to, naravno, idu troškovi instalacije.

Svi zadovoljavaju europski standard UN-R 90 – te su svi osim jednog proizvoda dobili ocjenu na testu dobar i bili su ravnopravni dijelovima originalnog proizvođača (samo je Ridexova proizvod dobio ocjenu niže). Dakle, dobra kvaliteta ne mora uvijek biti skupa. Udaljenost kočenja od 100 km/h razlikovala se samo u pola metra kod pet proizvoda, a čak je i nešto slabiji Ridex kočio samo metar duže. Jedini je problem kad se ova kočnica zagrijale, tada je imala slabije peformanse od ostalih. Pobjednikom je na testu proglašen proizvod ATE-a, koji je bio bolji i od VW-ovih kočnica.

Izvor: RevijaHAK

- Advertisement -