Nissan Leaf prvi je električni automobil prodan u više od 400 000 primjeraka

0
4

Nissan LEAF postao je prvi električni automobil prodan u više od 400 000 primjeraka, čime je potvrdio svoju titulu predvodnika globalnog prelaska na održiviju mobilnost.

Nissan LEAF premijerno je predstavljen 2010. kao prvo električno vozilo za masovnu proizvodnju i otad čini uzbuđenje i praktičnost električne vožnje pristupačnima kupcima koji si ne mogu priuštiti luksuzne marke. Prije tek nekoliko godina električni automobili bili su nišni proizvod, a kupci modela LEAF uglavnom su bile osobe koje su prve usvojile tu novu tehnologiju.
Sada svakim danom sve više potrošača navodi da bi njihov sljedeći automobil mogao biti električan. Kupci se odlučuju za LEAF zbog njegovih snažnih i okretnih performansi te naprednih tehnologija, kao što je poluautonomni sustav ProPILOT1, kao i zbog prednosti koje donosi održiva mobilnost.

„Ova je prekretnica snažna potvrda da 400 000 kupaca, a taj broj još raste, cijeni Nissan LEAF zbog uzbuđenja, samopouzdanosti i povezivosti koje pruža,” izjavio je Daniele Schillaci, potpredsjednik Nissana i globalni direktor za marketing, prodaju i električna vozila. „LEAF je i dalje ikona Nissanove inteligentne mobilnosti, naše strategije kojom ćemo ljude uvesti u bolji svijet.”
Pri predstavljanju prve generacije modela LEAF Nissan je obećao da će postati globalni predvodnik u proizvodnji i promicanju vozila bez emisija. Društvo se posvetilo suradnji s vladama i energetskim društvima da bi ih potaknulo da se krenu služiti električnim vozilima, postizanju jednostavnijeg i praktičnijeg punjenja električnih vozila te razvoju novih načina uporabe baterija iz električnih automobila.

Nissan je otad sklopio partnerstva diljem svijeta u okviru svoje inicijative Nissan Energy. Ta će partnerstva povećati mogućnost pohrane energije u baterijama iz električnih automobila i dijeljenja energije s domovima, poduzećima i električnim mrežama, što će električna vozila učiniti još korisnijima i istodobno promicati učinkovitu uporabu energije.
Vlasnici modela LEAF u međuvremenu su svojim automobilima ukupno prešli više od 10 milijardi kilometara. Broj modela LEAF prodanih od 2010. dovoljan je za uštedu 3,8 milijuna barela nafte godišnje.2
LEAF prošle godine nije bio samo najprodavanije električno vozilo u Europi, već i najprodavanije vozilo bilo koje vrste u Norveškoj.
Nissan LEAF dostupan je na više od 50 tržišta u svijetu. U prvoj polovini ove godine kreće u prodaju na šest novih tržišta u Latinskoj Americi, a do kraja godine na sedam novih tržišta u Aziji i Oceaniji.

Novi LEAF
Pogonski sklop modela LEAF druge generacije3 predstavljenog 2017. proizvodi 110 kilovata snage i 320 Nm okretnog momenta. Nedavno se ponudi pridružio i novi pogonski sklop: Nissan LEAF e+, koji nudi više snage i oko 40 % veći domet4. Prodaja modela LEAF e+ započela je krajem siječnja u Japanu. Prodaja u SAD-u započet će u proljeće, a u Europi nedugo nakon toga.
Nissan LEAF utjelovljuje tri stupa Nissanove inteligentne mobilnosti: inteligentnu snagu, inteligentnu vožnju i inteligentnu integraciju. Inovativni električni pogonski sklopovi tog automobila primjer su za prvi, a sustav ProPILOT, dostupan na brojnim tržištima, pokazuje drugi. Sustav ProPILOT osmišljen je za vožnju jednim trakom autoceste, pri čemu održava brzinu i položaj unutar prometnog traka te istodobno umanjuje umor vozača. Sustav ProPILOT Park dostupan je na modelima u Japanu i Europi te ubrzava, koči i parkira vozilo.5

Nissan inteligentna integracija
Nissan LEAF upoznao nas je i s brojnim novim mogućnostima uporabe čiste energije koje se ne odnose samo na učinkovitiji prijevoz.
Nissan Energy kao ekosustav usmjeren je na Nissanova električna vozila koji ih čini još korisnijim za kupce jer iskorištava mogućnost njihovih baterija za pohranu i dijeljenje energije. Omogućuje vlasnicima električnih vozila jednostavno povezivanje automobila s energetskim sustavima da bi napunili njihove baterije, napajali domove i urede ili pridonijeli održavanju ravnoteže energetskih mreža. Društvo je u Europi, Japanu i SAD-u već započelo s provedbom infrastrukturnih projekata u okviru sustava Nissan Energy, a u tijeku je i razvoj načina za komercijalnu uporabu u budućnosti.
Sustav Nissan Energy uključuje i nove načine oporabe baterija, što je ključan korak k poboljšanju održivosti električnih vozila. Nissan je u suradnji sa strateškim partnerima baterije iz vozila LEAF prenamijenio za upotrebu za uličnu rasvjetu izvan mreže, napajanje sportskih kompleksa itd.

Proizvodnja modela LEAF
Nissan LEAF proizvodi se u tri tvornice: u Oppami (Japan), Sunderlandu (Engleska) i Smyrni (Tennessee).