Novi BMW S 1000 RR – još lakši, brži i jednostavniji za upravljanje

0
8

Novi BMW S 1000 RR imati će svoju svjetsku premijeru na EICMA sajmu 2018. S potpuno novim motorom i ovjesom, snaga motora povećana je za 6 kW (8 KS) na 152 kW (207 KS) (u SAD-u: 151 kW (205 KS) i smanjenjem mase od 208 kg na 197 kg (193,5 kg sa M paketom), supersportski motorkotač, koji je prvotno lansiran 2009. godine, sada ulazi u svoju treću, potpuno novu, generaciju. Uz poboljšane performanse, druge točke fokusa trebale su omogućiti novom RR da bude barem jednu sekundu brži od svog prethodnika, stvoriti jednostavniji dizajn i osigurati maksimalnu kontrolu i mogućnost vožnje. Bilo u svakodnevnoj uporabi, na zavojitim planinskim cestama, ili za vožnju stazom s visokim performansama – novi RR ne ostavlja ništa želji. Posebice zato što je BMW Motorrad pomaknuo sustave pomoći vozaču, kao što su kontrola prianjanja i kotača, ABS i Hill Start Control, na novu razinu; isto vrijedi i za LED sustav rasvjete i veliki TFT zaslon.

Novorazvijeni motor s BMW ShiftCam tehnologijom za dodatnu poboljšanu snagu u nižoj i srednjoj kategoriji motora te povećanu vrhunsku snagu.
S novorazvijenim četverocilindarskim rednim motorom, sada 4 kg lakšim nego prije, novi RR postiže sasvim novu razinu performansi. U tu svrhu, ne samo da je geometrija usisnih i ispušnih ulaza dodatno optimizirana, motorkotač sada također dolazi s BMW ShiftCam tehnologijom – sasvim novom tehnologijom za BMW motocikle koja varira vrijeme ventila i udare ventila na usisnoj strani. Revidirani usisni prolaz i novi ispušni sustav koji je lakši za 1,3 kg također pridonose povećanju ukupnih performansi. Mogućnost vožnje i ubrzanja imaju značajno povećani zakretni moment na širokom rasponu brzine motora.

Potpuno novi ovjes s dodatno razvijenom geometrijom ovjesa za još veću preciznost vožnje i daljnje poboljšano rukovanje.
Što se tiče ovjesa, BMW Motorrad programeri nisu ništa ostavili slučaju. S ciljem postizanja značajnog smanjenja mase, motor u novom RR sada ima više nosivosti nego što je to bio slučaj. Zahtjev u projektiranju novog glavnog okvira, pored poboljšanja ergonomije, bio je da se sila primijeni izravno na strukturu motora najkraćim mogućim putevima. Značajno povećanje vozne dinamike postignuto je u novom RR na temelju kombinacije nove geometrije vožnje, optimizirane raspodjele opterećenja kotača i znatne optimizacije težine. Nova kinematika Full Floater Pro u stražnjem kotaču također značajno pridonosi vidljivom povećanju performansi ovjesa. Sve u svemu, vozači novog RR će imati koristi od daljnjeg poboljšanja rukovanja, povećanog prianjanja i još transparentnije povratne informacije u svim uvjetima vožnje do maksimalne granice. Ukratko: novi RR znatno podiže letvicu po pitanju ovjesa, a istodobno nudi poboljšanu jednostavnost korištenja i kontrolu. Sljedeća generacija elektroničkog ovjesa DDC dostupna je za novi RR kao opcijska oprema. Posebno razvijen za RR, Dynamic Damping Control (DDC) ne zahtijeva kompromise u smislu postavljanja ovjesa. To se postiže, između ostalog, novim ventilom i tehnologijom upravljanja. Štoviše, dostupan je paket podložnih pločica za selektivnu prilagodbu kada je to potrebno za ambicioznu vožnju.

Četiri načina vožnje kao standardna opcija i još tri kao dio opcije “Pro modes” za optimalnu prilagodbu.
Za idealnu prilagodbu različitim uvjetima korištenja, novi RR opremljen je s četiri načina rada “Rain”, “Road”, “Dynamic” i “Race” kao standardnom opremom. Za one koji se žele dublje upoznati sa svijetom utrka i motorkotača, opcija “Pro modes” nudi dodatna tri načina vožnje (Race Pro 1-3) koji se mogu slobodno programirati. Oni omogućuju individualnu prilagodbu najrazličitijih upravljačkih funkcija kao što su Dynamic Traction Control DTC, ABS i detekcija kotača kao i krivulja gasa (podešavanje zakretnog momenta) i kočnica motora kako bi odgovarali vlastitoj razini vještine i stilu vožnje. Ostale značajke koje dolaze s opcijom “Pro modes” su Launch Control za savršen početak utrke i konfigurabilni Pit Lane Limiter za točno pridržavanje brzina u pit stopu. Brzi prijenos brzina gore i dolje bez spojke omogućava HP Shift Assistant Pro, koji dolazi kao standardna značajka.

Novi klaster senzora od 6 osi za besprijekornu razinu kontrole kvalitete. Dynamic Traction Control i DTC Wheelie funkcija. ABS Pro za povećanu sigurnost pri kočenju u položaju ulaska i izlaska iz zavoja.
Novi RR opremljen je s ABS Pro i Dynamic Traction Control DTC kao standardnom opremom. Osim kontrole prianjanja, DTC također uključuje DTC Wheelie funkciju kao standardnu opremu – dostupan kao opcija uz transport i dodatnu nadoplatu kupca, a sada pojedinačno podesiva po prvi put. Svi upravljački sustavi su ponovno prilagođeni za kvalitetu i svojstva regulacije. Dok dio integriranih BMW Motorrad ABS sustava već pruža visoku razinu performansi i sigurnosti pri kočenju u ravnoj liniji, ABS Pro sada to pomiče korak dalje kako bi ponudio veću sigurnost prilikom kočenja u položaju ulaska i izlaska iz zavoja.

Višenamjenska digitalna instrument ploča s 6,5-inčnim TFT zaslonom za izvrsnu čitljivost i maksimalni raspon informacija.
Instrument ploča novog RR također je potpuno novorazvijena i sada je dizajnirana još dosljednije za uporabu u supersport utrkama. Osim maksimalnog raspona informacija, BMW Motorrad programeri posvetili su posebnu pozornost osiguravanju da 6,5-inčni TFT zaslon pruža izvrsnu čitljivost – čak i u teškim svjetlosnim uvjetima. Cilj je bio ponuditi vozaču individualno prilagođene zaslone za različite namjene. Na zaslonu Pure Ride prikazuju se sve informacije potrebne za redovitu upotrebu na cesti dok su tri osnovna zaslona dizajnirana za uporabu na stazi, s brojačem okretaja koji se prikazuje u analognom obliku (Core 1 i 2) ili kao tablični prikaz (Core 3 ), na primjer.

Još dinamičniji dizajn s optimiziranom ergonomijom i atraktivnim shemama boja.
Novi izgled glavnog okvira – kao Flex Frame – omogućio je stvaranje mnogo užeg spremnika za gorivo i dijelova presjeka za sjedenje za dodatno poboljšanje potpore i prianjanja koljena. Štoviše, optimizirane kontaktne površine i novodefinirani ergonomski trokut između krajeva upravljača, površine sjedala i podnožja za noge čine optimalnu ergonomiju. U međuvremenu, potpuno novorazvijene značajke karoserije osiguravaju da se novi RR odmah prepozna kao novi model. Na taj način se podupire dinamičan dizajn koji sadrži shemu boja s dva pojedinačna znaka: Racing Red i Motorsport boje karoserije.

Značajke novog BMW-a S 1000 RR:
• 4 kg lakši, novorazvijeni četverocilindarski redni motor s BMW ShiftCam tehnologijom za varijaciju ventila i udara ventila na usisnoj strani.
• Povećana maksimalna snaga i zakretni moment: 152 kW (207 KS) (u SAD-u: 151 kW (205 KS)) na 13.500 o/min i 113 Nm na 11.000 o/min.
• Najmanje 100 Nm okretnog momenta od 5.500 do 14.500 o/min.
• Ravnomjerna krivulja zakretnog momenta bez napora: dodatno poboljšana sposobnost vožnje i upravljivost zbog povećanog zakretnog momenta u nižoj i srednjoj kategoriji motora.
• Novorazvijeni ovjes s fleksibilnim okvirom, pri čemu motor ima veću nosivost.
• Značajno poboljšana ergonomija zbog opcije Flex Frame.
• Rafinirana geometrija ovjesa za daljnje poboljšanje rukovanja, povećano prianjanje i kristalno jasnu povratnu informaciju u rasponu pragova.
• Daljnja razvijena elektronička prilagodba amortizacije Dynamic Damping Control DDC s novom generacijom ventila kao dodatnom opremom.
• Novi ovjes na stražnjem kotaču koji je 300 g lakši nego prije s kinematikom Full Floater Pro.
• Smanjenje mase od 11 do 14,5 kg na 197 kg kada je potpuno opremljen (DIN neopterećene mase) i 193,5 kg sa M paketom.
• Novi ispušni sustav težine oko 1,3 kg manje, s prednjim prigušivačem.
• Novi klaster senzora sa 6 osi.
• Daljnji razvijeni DTC Dynamic Traction Control kao standardna oprema.
• DTC Wheelie funkcija kao standardna oprema.
• Podesivi (+/- pomak) DTC Wheelie funkcije kao opcijske opreme.
• Funkcija kočnice motora, podesiva.
• ABS Pro za povećanu sigurnost pri kočenju, također u poziciji ulaska i izlaska iz zavoja, kao standardne opreme.
• Novi režim vožnje “Rain”, “Road”, “Dynamic” i “Race” kao standardne opreme i “Pro Modes” opcija s tri opcijska podesiva načina “Race Pro 1-3” za optimalnu individualnu prilagodbu uvjetima.
• Launch Control za savršen početak dolazi s opcijom “Pro Modes”.
• Pit Lane Limiter za precizne brzine u pit stopu također uključen u opciju “Pro Modes”.
• Shift Assistant Pro za brzo mijenjanje brzina prema gore i dolje bez spojke, standardno.
• Mijenjanje stupnja prijenosa može se jednostavno preokrenuti.
Elektronski tempomat kao opcija uz transport i dodatnu nadoplatu kupca.
• Nova digitalna instrument ploča s 6,5-inčnim zaslonom nudi izvrsnu čitljivost i sadrži zaslon Pure Ride kao i tri osnovna zaslona.
• Jedinice LED svjetla.
• Indikatori smjera s novom “Comfort Indicator” funkcijom.
• Potpuno novodizajnirani elementi karoserije za još dinamičnije oblikovanje i optimalnu aerodinamiku.
• Dvije sheme boja za tržišno lansiranje: Racing Red i Motorsport boje karoserije.
• Prošireni raspon posebnih dodataka i opcija uz transport i dodatnu nadoplatu kupca.