Ovo je sve što vlasnici motora 1.2 PureTech trebaju znati

0
8649

Uvod

Motor 1.2 PureTech, koji proizvodi PSA grupa (Peugeot, Citroën, DS, kasnije i Opel), jedan je od najraširenijih modernih malih benzinskih motora u Europi. Predstavljen 2012. godine, 1.2 PureTech postao je temelj ponude brojnih modela zbog svoje kombinacije niske potrošnje, uglađenosti i, najvažnije, sve strožih emisijskih normi koje je motor uspješno ispunjavao.

Međutim, kao i svaki složeniji motor novije generacije, 1.2 PureTech ima i svojih specifičnih problema, potencijalnih kvarova, kao i važnih pravila za održavanje. Ovaj vodič donosi sve što vlasnici trebaju znati — od tehničkih karakteristika, poznatih problema, do preporuka za dugovječnost.

Tehničke karakteristike 1.2 PureTech motora

Motor 1.2 PureTech dolazi u više varijanti, a glavne tehničke značajke su:

  • Tip motora: 3-cilindrični benzinski motor s izravnim ubrizgavanjem.

  • Obujam: 1199 cm³.

  • Turbo: prisutan kod većine varijanti (verzije bez turbine postoje samo u slabijim izvedbama od 82 KS).

  • Snaga: od 75 KS do 155 KS, ovisno o verziji.

  • Moment: od 118 Nm do 240 Nm.

  • Godina početka proizvodnje: 2012.

  • Sustavi: Turbo (turbo varijante), izravno ubrizgavanje, VVT (varijabilno upravljanje ventilima), EGR sustav, start-stop.

Motor se ugrađivao u modele kao što su:

  • Peugeot 208, 308, 2008, 3008

  • Citroën C3, C4, C4 Cactus, C5 Aircross

  • DS3, DS4, DS7

  • Opel Corsa F, Crossland X, Grandland X (nakon preuzimanja Opela)

Prednosti motora 1.2 PureTech

Prije nego što prijeđemo na probleme, važno je reći da 1.2 PureTech ima i niz ozbiljnih prednosti:

  • Izvrsna učinkovitost: vrlo dobra potrošnja goriva za benzinski motor, često između 5 i 7 l/100 km.

  • Dobar omjer snage i mase: posebno kod turbo izvedbi.

  • Elastičnost u vožnji: zahvaljujući turbu, motor pruža solidnu isporuku momenta od niskih okretaja.

  • Usklađenost s ekološkim normama: Euro 6, Euro 6d-TEMP.

  • Dobitnik više nagrada: više puta nagrađivan kao najbolji motor u kategoriji do 1.4 litara na “International Engine of the Year”.

Poznati problemi i slabosti 1.2 PureTech motora

Nažalost, motor 1.2 PureTech ima i nekoliko ozbiljnih konstrukcijskih slabosti koje su u određenim serijama dovele do čestih i skupih kvarova.

1. Problemi s razvodnim remenom (wet belt problem)

Najpoznatiji problem ovog motora je propadanje razvodnog remena koji radi u ulju (“wet belt”).

  • Opis problema: S vremenom, razvodni remen počinje otpuštati gumene čestice koje onečišćuju motorno ulje. To može začepiti usis uljne pumpe i uzrokovati ozbiljna oštećenja motora zbog nedostatka podmazivanja.

  • Simptomi:

    • Lampica pritiska ulja

    • Neobični zvukovi iz motora

    • Grub rad motora

    • Pad performansi

  • Godine zahvaćene problemom: Uglavnom vozila proizvedena od 2013. do 2018., ali čak i kasniji modeli nisu potpuno imuni.

  • Rješenje: Preventivna zamjena razvodnog remena najkasnije svakih 60.000 km ili 5 godina, umjesto tvornički preporučenih 10 godina ili 180.000 km.

  • Trošak zamjene: U prosjeku između 500 i 1200 € ovisno o servisu i zemlji.

2. Problemi s turbinom

Kod nekih modela, osobito ako je došlo do problema s uljem (vidi gore), turbo punjač može stradati:

  • Simptomi:

    • Povećan dim na ispuhu

    • Gubitak snage

    • “čudni” zvukovi turba (zviždanje, cviljenje)

  • Uzrok: Nečisto ulje, začepljeni uljni kanali.

3. Problemi sa sustavom hlađenja

Kod nekih vozila primijećen je problem s pumpom vode i termostatima:

  • Simptomi:

    • Pregrijavanje motora

    • Gubitak rashladne tekućine

  • Preporuka: Redovito provjeravati razinu rashladne tekućine i znakove curenja.

4. Problemi sa svjećicama i bobinama

Tri cilindra znače nešto veće naprezanje bobina i svjećica:

  • Simptomi: trzanje, gubitak snage, teško paljenje.

  • Rješenje: Zamjena svjećica svake 40-60 tisuća kilometara i korištenje originalnih bobina.

Kako pravilno održavati 1.2 PureTech motor?

Ako želite da vaš 1.2 PureTech motor traje i preko 250.000 km, preporučljivo je pridržavati se sljedećih pravila:

  1. Redovna zamjena ulja

    • Svakih 10.000 km ili 1 godinu, bez iznimke.

    • Koristiti isključivo ulje koje ispunjava PSA B71 2290 normu.

  2. Pravovremena zamjena razvodnog remena

    • Zamijeniti najkasnije na 60.000 km ili 5 godina.

    • Obavezno očistiti usis ulja i pregledati uljnu pumpu prilikom zamjene.

  3. Kvalitetno gorivo

    • Koristiti gorivo od provjerenih distributera.

    • Povremeno dodavati aditive za čišćenje injektora (svakih 10.000-15.000 km).

  4. Praćenje sustava hlađenja

    • Provjeravati razinu rashladne tekućine svakih nekoliko mjeseci.

    • Mijenjati rashladnu tekućinu svakih 5 godina.

  5. Zamjena svjećica

    • Svakih 40.000 – 60.000 km.

    • Koristiti samo OEM preporučene svjećice.

  6. Vožnja na normalnim temperaturama

    • Izbjegavati prekomjerno forsiranje hladnog motora.

    • Nakon brze vožnje ili vožnje autoputem, ostaviti motor da radi na leru 1-2 minute prije gašenja (radi zaštite turba).

Česte zablude o 1.2 PureTech motoru

  • “Ako ne vuče probleme na početku, nema problema kasnije.”

    • Netočno: problem s razvodnim remenom može se razviti tiho godinama.

  • “Moj model iz 2020. nema problema jer je noviji.”

    • Netočno: PSA je unaprijedio konstrukciju remena 2020., ali i dalje preporuča ranu provjeru.

  • “Mogu čekati na zamjenu ulja 20.000 km jer tako piše u knjizi.”

    • Opasno: produženi intervali dokazano štete ovim motorima.

Zaključak: Je li 1.2 PureTech dobar motor?

Motor 1.2 PureTech može biti vrlo dobar i dugotrajan ako ga pravilno održavate.
Njegovi najveći problemi uglavnom se tiču razvodnog remena i ulja, a pravilnom brigom ti se problemi mogu u velikoj mjeri izbjeći.

Ako kupujete rabljen auto s ovim motorom, svakako provjerite:

  • Je li razvodni remen zamijenjen (tražite račune!)

  • Kakvi su servisni intervali

  • Stanje ulja i sustava hlađenja

Ako sve to uredno održavate, 1.2 PureTech može vas služiti vrlo dobro, uz nisku potrošnju i dobru dinamiku vožnje.