Renault privlači nove kupce elektrificiranom ponudom

0
168
- Advertisement -

• Renault je u svijetu prodao do 1.466.729 vozila*, od čega 832.605 u Europi i 634.124 na međunarodnim tržištima.

• Renault je treća najprodavanija marka na tržištu 100 % električnih vozila te druga najprodavanija marka na europskom tržištu potpunih hibrida.

- Advertisement -

• Poboljšan miks modela sa snažnim rastom u C-segmentu u Europi (+21 %) ostvaren je zahvaljujući uspjesima Meganea Conquest i Meganea E-TECH Electric.

• Poboljšan je i prodajni miks, pri čemu je više od polovice prodaje u Europi ostvareno na tržištu privatnih kupaca, dok je u Francuskoj marka zauzela vodeći položaj.

• 43 % prodaje izvan Europe ostvareno je zahvaljujući sjajnim rezultatima u Latinskoj Americi (+8 %), Turskoj (+23 %) i Maroku (+11 %).

• U Hrvatskoj je Renault zauzeo prvo mjesto na tržištu lakih gospodarskih vozila

U kontekstu ograničene opskrbe, Renault je u 2022. prodao ukupno 1.466.729 vozila, što je pad za -9,4 % u odnosu na 2021.

U Europi je marka ostvarila tržišni udjel od 6,4 % (-0,7 postotnih bodova u odnosu na 2021.) s ukupno 832.605 prodanih vozila. Baš kao i 2021., marka je ostvarila značajan napredak u područjima koja generiraju visoku vrijednost: na rastućem tržištu elektrificiranih vozila, u C-segmentu, na tržištu privatnih kupaca i u okviru poslovne jedinice lakih gospodarskih vozila.

Tržište elektrificiranih vozila
Godine 2022. Renault je postao treća najprodavanija marka elektrificiranih vozila (na tržištu osobnih vozila) s ukupno 228.000 prodanih vozila (što je rast od +12 % u odnosu na 2021.). Renault je treća najprodavanija marka električnih vozila u Europi.

U nastojanju da do 2025. ponudi najzeleniju paletu vozila na europskom tržištu, s više od 65 % elektrificiranih vozila u prodajnom miksu, Renault je povećao miks prodaje elektrificiranih vozila za +9 postotnih bodova u odnosu na 2021. Ponuda modela E-TECH (100 % električni i hibridni pogoni) čini 39 % prodaje Renaultovih osobnih vozila u Europi u 2022., dok tržišni prosjek iznosi 31 %.
U drugoj polovici 2022., novi Megane E-TECH Electric upotpunio je ponudu 100 % električnih modela za europsko tržište i u trenu postao najpopularnije 100 % električno vozilo na tržištu privatnih kupaca s 33.000 prodanih primjeraka, od čega su najprodavanije bile inačice s dosegom od 450 km i sustavom OpenR Link s Google uslugama. Renault će u 2023. godini ponuditi Megane E-TECH Electric i na tržištima izvan Europe.

Prodaja modela s potpuno hibridnim pogonom (HEV) porasla je na 117.000 jedinica, što je rast od +64 % u odnosu na prvu polovicu 2021. Ta tehnologija, izrazito tražena među privatnim kupcima, čini 30 % prodaje Clija, 31 % prodaje Captura i 65 % prodaje Meganea Conquest. Tehnologija potpunog hibrida također se ugrađuje u osnovnu inačicu novog Australa. Renault je u 2022. bio druga najprodavanija marka hibridnih vozila u Europi.

Poslovanje usmjereno na stvaranje visoke vrijednosti

Renault je na tržištu privatnih kupaca postigao željeni cilj, budući da je više od polovice prodaje ostvareno upravo na tom tržištu. Miks prodaje privatnim kupcima porastao je za +8 postotnih bodova u odnosu na 2021. i dosegao 51 %, što je rast od +7 postotnih bodova u odnosu na tržišni prosjek. Udjel na tržištu privatnih kupaca također je porastao za +0,3 postotna boda u odnosu na 2021. na 6,1 % u Europi.

Ubrzan rast bilježi i C-segment: Prodaja marke porasla je za 21 % s više od 200.000 registracija. Renault Megane Conquest nastavlja nizati uspjehe s više od 80.000 prodanih primjeraka u 2022., što je gotovo dvostruko više od 41.800 primjeraka prodanih u 2021.

Laka gospodarska vozila

Na europskom tržištu lakih gospodarskih vozila Renault je druga najprodavanija marka sa stabilnim tržišnim udjelom od 14,4 %. U skladu s vlastitim ambicijama u pogledu elektrifikacije, ali i kako bi ispunio očekivanja kupaca, Renault je 2022. upotpunio liniju LGV-ova novim električnim modelima Kangoo i Master.
Renault je prvi u segmentu malih kombija i drugi u segmentu srednjih/velikih kombija.

Renault je ostvario rast na ključnim tržištima izvan Europe. Prodano je ukupno 634.124 vozila, što je stabilan rezultat u odnosu na 2021. Udjel prodaje izvan Europe dosegao je 43,2 % ukupne prodaje marke.

Na ukupnom tržištu Hrvatske, koje je u odnosu na 2021. palo za 4,4 %, Renault je zadržao 4. mjesto, s tržišnim udjelom od 7,8%, pri čemu je četvrtu godinu za redom zauzeo prvo mjesto u prodaji gospodarskih vozila s 1358 prodanih primjeraka i 19,5 % tržišnog udjela. Najprodavanija laka gospodarska vozila bili su Renault Master i Trafic Van.

No, najvažnije je istaknuti Renaultov doprinos elektrifikaciji hrvatskog tržišta na kojem je Renault Twingo završio kao najprodavanije osobno vozilo na segmentu električnih i priključnih hibrida, ostvarivši 22,5% udjela.
Zbrojimo li prodaju svih električnih Renaultovih modela (Twingo E-Tech electric, Megane E-Tech electric, Zoe i Kangoo Van E-Tech elektric), Renault je i dalje u Hrvatskoj vodeća marka u prodaji električnih automobila.

Fabrice Cambolive, Renaultov operativni direktor, izjavio je:

„Tim je ostvario zadane ciljeve na našim ključnim tržištima za 2022., a to su rastuće tržište elektrificiranih vozila, C-segment i tržište privatnih kupaca. Naša ponuda vozila E-TECH savršeno ispunjava potrebe kupaca, a zahvaljujući njoj zauzeli smo i treće mjesto na europskom tržištu elektrificiranih vozila.

Daljnji rast marke u 2023. osigurat će naša jedinstvena ponuda modela E-TECH, puna godina prodaje Meganea E-TECH Electric i novog Australa E-TECH te četiri važna predstavljanja koja uključuju vozila vrhunske kvalitete na koja smo iznimno ponosni.”

- Advertisement -