TEST: Citroen C3 Aircross Feel PureTech 110 BVM6

0
43

U klasi kompaktnih crossovera vlada zaista velika borba, a francuzi sigurno grabe ka vrhu zarađujući poene dobivene dokazanim dizelaškim motorima te raznim inovacijama.

Kako smo već imali prilike testirati dizelašku izvedbu Citroenovog C3 Aircrossa na testu se ovaj puta našao snažniji benzinac koji iz 1,2 litre obujma potpomognut turbom nudi 110 KS.

Navedeni trocilindraš okitio se u svojoj kategoriji titulom „motora godine“, a glavno pitanje koje se nameće je njegova šansa na tržištu pored već spomenutih i tržištu poznatihi 1,6 litrenih dizelaša!?

Istina, prednost je u ovom trenutku pad prodaje dizelaša, povoljnija cijena benzina u odnosu na diesel te samim time u startu niža cijena kod kupovine automobila pokretanog benzinskim agregatom.

Malen no živahan benzinac veselo „frkće“ od niskih okretaja, pa tako već od 1500 okretaja dostupan je najveći okretni moment – 210 Nm što u praksi Citroen C3 Aircross sa 1200 kg čini relativno brzim automobilom. Mjenjački sklop proračunat je solidno, pa tako prve dvije brzine imaju kratke omjere, a treća i četvrta nešto dulje čime ovaj agregat postaje potentan i za kratka pretjecenja bez učestalog mijenjanja stupnjeva prijenosa. Turbo rupa jedva je osjetna, pa tako ovaj kompaktni crossover s mjesta do 100 km/h ubrzava za nešto više od 10 sekundi (10,6 sec) i kazaljku brzinomjera zaustavlja na gotovo 190 km/h.

Sama konstrukcija ovog automobila nije namjenjena jurcanju i obaranju brzinskih rekorda jer podnicom udaljenom od tla za punih 17,5cm konkurira i 2 klase većim modelima, dok uz visoko postavljeni krov i off-road detaljima od plastike i aluminija C3 Aircross korača i u SUV gradsku klasu.

Interijer djeluje toplo uz pravu obiteljsku atmosferu udobna i velika sjedala prihvaćaju i one više od 180 cm, dok je sav ostatak „standardiziran“ baš kao i kod C3 i C4 Cactus modela uz nekoliko detalja u boji.

Pozicija za upravljačem je standardno odlična i povišena te osigurava dobru vidljivost na sve strane čime je stvoren osjećaj većeg vozila. Još kod prvog testa zamjerku smo imali na uzak i tvrd središnji naslon, a jednaka situacija je i kod ovog primjerka.

Prtljažnik s dvostrukom podnicom nudi 410 litara te zahvaljujući velikom i širokom otvoru može odlično poslužiti i prilikom npr. selidbe.

Ovjes je „francuski“ mekan i udoban te pruža odličan komfor, vjerojatno najbolji u klasi. Kod naglih promjena smjera ili pak življe vožnje zavojima na upravljaču nije potrebno raditi korekcije jer Citroen C3 Aircross cestu drži odlično bez obzira na povišenu karoseriju.

Na samom kraju spomenimo i potrošnju koja se na sedmodnevnom testu u kombiniranom režimu kretala između 6 i 7l što je s obzirom na samu konstrukciju vozila i „malen“ agregat odlično. Istina, uz tešku nogu na papučici gasa potrošnja se može penjati i na koju litru više, no sve u svemu u odnosu na skupljeg i slabijeg dizelaša s istim paketom opreme razliku u potrošnji od litru ili dvije na sto kilometara stavljamo u drugi plan.

 

TEHNIČKI PODACI – Citroën C3 Aircross Feel PureTech 110 BVM6
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno, 1199 ccm
Snaga: 81kW/110 KS pri 5500 o/min
Moment: 210 Nm pri 1500 o/min
Mjenjač: 5 – stupanjski, ručni
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije: 4154x1756x1597 mm
Međuosovinski razmak: 2604 mm
Prtljažnik: 410 – 520 litara
Kočnice: sprijeda samoventilirajući diskovi, straga puni
Ubrzanje: 10,6 sec
Najveća brzina: 186 km/h
Potrošnja na testu: 6,5 l
Cijena testiranog modela: 138.200,00 kn (18.675,00 €)
Cijena bez dodatne opreme: 129.900,00 kn
—————————————————————————————————————–

Serijska oprema Feel: 16-colni alu naplaci • stražnji parkirni senzori • automatska klima • volan u koži • multimedija s navigacijom • USB priključak • automatsko kočenje • čitanje znakova • upozorenje na vozačev umor • tempomat • električni paket stakala i grijanih retrovizora • • pomoć pri kretanju na uzbrdici • senzor kiše…

Dodatna oprema: metalik • poseban dizajn naplataka • tamna stražnja stakla • uređenje interijera Urban Red • rezervni kotač • Ukupno 9000 kuna