TEST: Citroen C5 Aircross SHINE BlueHDi 180 S&S EAT8

0
247

Zadnje zrake sunca i lijepog vremena treba kvalitetno iskoristiti, a da ugođaj bude bolji svakako je važan i kvalitetan odabir automobila u kojem će uživati vozač ali i putnici. Upravo iz navedenog razloga uputili smo se put Dalmacije sa Citroenovim šminkerom – C5 Aircrossom kako bi potvrdili sve ono što smo već pisali prije koji tjedan kada smo testirali C5 Aircross u nešto slabijoj opremi i daleko slabijoj motorizaciji.

Kako smo već naveli u prethodnim testiranjima, Citroenov SUV uspješno grabi ka vrhu klase, ozbiljnog ali atraktivnog izgleda uz mnoštvo naprednih funkcija i tehnologija ovaj puta opremljen je bogatim paketom opreme te najjačim motorom iz ponude uparenim sa automatskim mjenjačem, a sve kako bi svojim putnicima osigurao maksimalno ugodno i brzo putovanje do željenog odredišta.

U atraktivnoj perla bijeloj boji dodatno se ističu svi detalji na vozilu. Upravo zato agresivan prednji kraj dolazi još više do izražaja, a veliki Citroenov logo skladno prati linije vozila. LED dnevna svjetla sa xenon farovima izgledaju još moćnije, a crveni okviri pri dnu branika daju poseban šarm i dozu sportskog izgleda. Veliki 19″ aluminijski naplatci odlično se uklapaju na ovu boju, te jasno daju do znanja kako je riječ o bogato opremljenom modelu. Zapravo, svi detalji na ovom modelu indentični su i ostalim slabijim izvedbama, pa tako na prvu nema vizualne razlike koja bi dala do znanja kako je riječ o najsnažnijoj izvebi u ponudi.

Unutar “šik” francuskog interijera pravi domaći ugođaj. Kako smo već na prethodnom testnom modelu navikli na sve blagodati koje isti nudi osjećali smo se maksimalno ugodno, a dodatno su ugođaj poboljšala masažna sjedala u smeđoj koži te veliki panoramski krovni prozor na električno otvaranje.

Prostora dakle zaista ima u izobilju, a s obzirom na bogat paket opreme osjetna je i kvalitetnija završna obrada. U ovako opremljenom automobilu brzo smo zaboravili na nešto “tvrđu” plastiku unutar interijera, opustili se u udobnim kožnim sjedalima, izabrali jednu od 5 ponuđenih opcija masaže i uputili se sa otvorenim krovnim prozorom put Jadranske magistrale uživajući pri tome u odličnom audio ozvučenju.

Ono što svakako vrijedi spomenuti na ovom modelu, a isto nismo u prethodnim testiranjima odličan je dizelski agregat koji iz dvije litre obujma sa četiri cilindra potpomognut turbom nudi 177 KS i 400 Nm dostupnih pri niskih 2000 okretaja u minuti. Danas, kada smo navikli na sve veće brojke po pitanju snage i momenta kod luksuznih automobila, pogotovo kod SUV modela, spomenutih 177 KS na prvu i ne zvuči mnogo, no da je ovaj auto zaista potentan govori i činjenica kako 1,5 tonu težak automobil s mjesta do 100 km/h tjera za 8,6 sekundi uz više nego zadovoljavajuća međuubrzanja i maksimalnih 211 km/h. U svim režimima vožnje, bila riječ o klasičnom putovanju ili jurcanju zavojima ovaj automobil ne gubi dah, a to najviše dolazi do izražaja prilikom uspona ili pretjecanja gdje u bilo kojem trenutku vožnje snage ima u rezervi za iskoristiti. Vrijedi svakako pohvaliti i odličan 8-stupanjski automatski mjenjač s kojim smo se već imali prilike susretati na ostalim PSA modelima, a koji svoj posao odrađuje besprijekorno. Uglađen i tih, gotovo momentalni prijenos brzina osigurava bezbrižnu vožnju, a zaista ga je teško natjerati da se proračuna u promjenama stupnjeva.

Ovjes već opjevano odličan i udoban,  prilagodljiv svim terenima iako C5 Aircross nema izvedbe sa četiri pogona što smo u prethodnom testiranju naveli kao svakodnevnicu jer vozači ovakvog automobila vrlo rijetko koriste integralni pogon. Kako god, Citroen je i na ovom modelu ponudio kontrolu gripa vozila prilagođavanjem prednjih kotača sukladno podlozi kojom se vozi. Tako na središnjoj konzoli pored mjenjača nalazi se okretna sklopka sa pet načina rada: standard, sand (pijesak), mud (blato), snow (snijeg) te ESP off (isključenje programa elektronske stabilnosti vozila, no ista se automatski aktivira kod brzine veće od 50 km/h). Navedene funkcije gotovo u 80% slučajeva zadovoljavaju potrebe za terenskom vožnjom, a mnogo su ekonomičnije od klasičnog integralnog pogona.

Za kraj spomenimo i prosječnu potrošnju od 7,3l dizela na 100 prijeđenih kilometara što je nešto više od tvorničkih podataka, no svakako pohvalno s obzirom na automatski mjenjač, masu vozila ali i samu snagu.

Ovakav, bogato opremljeni Citroenov SUV – C5 Aircross tržištu se nudi cijenom od 321.000 kn što je na prvu puno, ali i očekivano. Rijetko koji automobil nudi toliko šarma i bogate opreme sa najmodernijom tehnologijom, obiljem prostora, snažnim agregatom prihvatljive potrošnje i odličnim automatskim mjenjačem. Palac gore za Citroen i C5 Aircross!

TEHNIČKI PODACI: Citroen C5 Aircross SHINE BlueHDi 180 S&S EAT8

Motor: turbodizelski, 4 cilindra

Obujam: 1997 ccm

Snaga: 130 kW/177 KS na 3750/min

Moment: 400 Nm na 2000/min

Pogon: prednji

Mjenjač: automatski, 8 brzina

Dimenzije: 4500 x 1969 x 1689 mm

Prtljažnik: 580/720 litara

Gume: 205/55 R 19

Masa: 1540 kg

Najeveća brzina: 211 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 8,6 sekundi

Potrošnja: 7,3 l/100 km

Cijena: 299.785 kuna (40.239 €)

S doplatama:  321.005 kuna (43.087 €)