Test: Hyundai i10 1.25 MPi Premium Navi

0
686
Hyundai i10

Budu?i da je najmanji model korejskog proizvo?a?a dobro prihva?en na europskom tržištu, redizajnom je dobio samo suptilne promjene, ali dovoljne za zaklju?ak kako Hyundai i10 ostaje u vrhu najmanjeg segmenta.

Nitko nam ne može zamjeriti kada kažemo da je Hyundai i10 možda i najbolji ?lan A segmenta, no zasigurno ?e svi tražiti da tu tvrdnju ?vrsto argumentiramo. Za nas lagan zadatak, stoga možemo odmah zapo?eti.

Dizajnerski dio pri?e Korejci su odradili odli?no. 2013. kada je izba?ena druga generacija modela i10, primije?en je velik napredak u odnosu na prethodnika. Široki branici sprijeda i straga u?inili su ga vizualno ve?im nego što jest, bo?ne linije s crnom letvicom agresivnijim, a C stup u obliku slova Z pravim gradskim šminkerom.

Hyundai je svjestan dobro obavljenog posla pa je redizajn odlu?io zadržati u okvirima suptilnosti. Sprijeda su LED svjetla preba?ena na gornji dio branika i umjesto trake poprimila su okrugli oblik, jednako kao i stražnje maglenke.

U unutrašnjosti su tako?er zadržani jednaki elementi kao i kod izvorne verzije. Drugim rije?ima, u našem i10 s najvišom razinom opreme Premium Navi mogli su se na?i kožni upravlja? i ru?ica mjenja?a, tempomat i tipke za kontrolu tempomata, audio sustava i bluetootha na upravlja?u. Dakako, na središnjem stupu nalazi se 7” zaslon osjetljiv na dodir koji bi jednostavnim i brzim na?inom rada te grafi?kom izvedbom mogao biti uzor mnogo skupljim automobilima. Premium Navi oprema, logi?no, dolazi i s navigacijskim sustavom koji omogu?uje prenošenje ažurnih prometnih informacija uživo. Pet plus za Hyundai!

Ipak, jedna stavka za?u?uje, a to je nedostatak automatskog klimatizacijskog ure?aja. Kada smo prije nekoliko godina testirali originalnu verziju 2. generacije, testni model je bio opremljen automatskom klimom, no sada je na popisu opreme nema.

Što se ti?e prakti?nosti, Hyundaiju i10 to je još jedna vrlina. U prednjim vratima ima mjesta za bocu od jedne litre, a straga od 0,5 l, pretinac za rukavice tako?er je solidne veli?ine, a i izme?u sjedala se nalaze dva drža?a za ?aše ili boce. Ispod tipki za upravljanje klimom nalazi se pokriveni pretinac u koji se može odložiti mobitel i priklju?iti USB stick.

No kako to sve izgleda kada u putni?ki prostor trebaju stati ?etiri muškarca prosje?ne gra?e? Hyundai i10 s time nema problema. I sprijeda i straga ima dovoljno prostora da bi se i putnici viši od 180 cm ugodno smjestili te bez neugode prešli ve?i broj kilometara, osim ako se radi o grbavim zavojitim cestama, na kojima je stražnji ovjes zbog malog me?uosovinskog razmaka skakutav. Ukoliko se na jednakom komadu prometnice voza? na?e sam ili eventualno sa suvoza?em, maleni korejski šminker po?astit ?e ga solidnim voznim osobinama uz nešto tuplji upravlja?.

Testni model ispod poklopca motora skrivao je 1,2-litreni atmosferski benzinac s 87 KS i 120 Nm okretnog momenta raspoloživih od 4.000 o/min. U urbanim sredinama dovoljno je živahan za brže prestrojavanje, ali i štedljiv (6-6,5 l/100 km). Uz to u suradnji s preciznim i ?vrsto izra?enim 5-stupanjskim ru?nim mjenja?em, gradske gužve ?ini ugodnijima. Iako se radi o najmanjoj klasi automobila, koja ?e se rijetko na?i na autocesti, isprobali smo ga i u takvim uvjetima, gdje se do 130 km/h pokazao prihvatljivim za vožnju, a iznad toga traga za 6. brzinom i troši 1,5 l više.

Valja istaknuti kako je zvu?na izolacija na zavidno visokoj razini te je ?ak i pri takvim brzinama mogu?e voditi razgovor bez nadvikivanja.

Zaklju?ak

Na po?etku teksta smo rekli da ?emo argumentirati zašto je Hyundai i10 možda i najbolji predstavnik A segmenta, a to smo u?inili ne spomenuvši još tri stavke koje mu idu u prilog.

1. Veli?ina prtljažnika je s 252 l obujma najve?a u klasi (VW Up! 251 l, Mitsubishi Space Star 209 l, Opel Karl 195 l, Toyota Aygo i Citroën C1 168 l).

2. Ve? u ulaznoj opremi dolazi s ESP-om, sustavom nadzora tlaka u gumama, automatskim zaklju?avanjem vrata u vožnji, voza?kim sjedalom podesivim po visini, klimom, ISO fixom i USB priklju?kom.

3. S po?etnom cijenom od 71.990 kuna jedan je od najjeftinijih modela na tržištu, a u testnoj Premium Navi opremi koja stoji 89.990 kuna, konkurentima ili nedostaje opreme ili je za jednaku razinu potrebno platiti više.

Svime navedenim Hyundai i10 je uistinu u samom vrhu klase, a ne bismo pogriješili kada bismo rekli i najbolja kupnja.

Tehni?ki podaci: Hyundai i10 1.25 MPi Premium Navi
Motor: benzinski, ?etiri cilindra, atmosferski
Obujam: 1248 ccm
Snaga: 64 kW (87 KS) pri 6.000 o/min
Najve?i okretni moment: 120 Nm pri 4.000 o/min
Pogon: na prednje kota?e
Mjenja?: pet stupanjski, ru?ni
Spremnik goriva: 40 l
Dimenzije: D/Š/V 3665 x 1660 x 1500 mm
Prtljažnik: 252-1046 l
Ubrzanje: 0–100 km/h 12,3 s
Najve?a brzina: 171 km/h
Potrošnja: 6,2 l/100 km
CO2: 114 g/km
Cijena: 89.990 kuna

Tekst i fotografije: Bernard Beneš

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com