TEST: Hyundai i30 1.6 CRDi 136 7DCT PREMIUM PLUS – GDFP

0
728

Treća generacija korejskog ‘Golfa’ tipičan je auto prosječnog hrvatskog kupca, a novi Hyundai i30 u svojoj trećoj generaciji bolji je no ikad prije… U C-segmentu nikada nije bila veća gužva! Golf kao kralj klase napadnut je sa svih strana, a posljednjih 7 godina jače no ikad. Citroën je započeo sa C4 još davne 2010., zatim se iz Koreje dvije godine kasnije nametnula Kia sa Cee´d-om odnosno četiri godine kasnije Ford sa svojim Focusom, te u posljednje dvije godine onako muški počeli su udarati Peugeot 308, Opel Astra i Renault Megane kako bi posao mogli dovršiti konkurenti sa istoka počevši od osvježene Mazde 3 do nove Honde Civic odnsno Hyundaija i30, koji je u konačnici zabio poslijednji čavao u lijes čuvenog vladara klase iz Wolfsburga. Da, dobro čitate, upravo je novi Hyundai i30 u svojoj trećoj generaciji spreman preuzeti užarenu stolicu na samom vrhu!

Genetski srodnik Kije Cee´d također se proizvodi u Europi, no ne u Slovačkoj već u Češkoj, dok je kompletan razvoj treće generacije rađen u Njemačkoj tj. dizajnersko-tehničkom centru u Rüsselsheimu uz temeljito testiranje na Nürburgringu što je još jedan od dokaza koliko su ozbiljno Koreanci shvatili svoj zadatak u osvajanju europskog tržišta. U prilog tome ide i europeizirani dizajn koji potpisuje Nijemac Peter Schreyer. Već na prvi pogled jasno je kako se radi o ozbiljnom automobilu koji imam sve uvjete da bude prvi izbor kupaca.

Klinasti dizajn sa izduženim prednjim krajem koji krase pomodni detalji poput velike sačaste rešetke hladnjaka, LED dnevna svjetla, maglenke i dopadni nakošeni farovi preko kromiranih ručica za otvaranje vrata i obruba oko prozora, odnosno vodoravnih visoko postavljenih LED stražnjih svjetala jasno je kako novi Hyundai i30 kupce želi osvojiti estetskom privlačnosti. Odličan i na prvu oku ugodan dizajn jamac su znatiželjnih pogleda prolaznika u što smo se uvjerili na našem sedmodnevnom testu. U prilog tome ide i jarka crvena boja čime se automobil još više ističe iz mase bijelih, sivih i crnih vozila. Kao nedostatak vanjskom izgledu navodimo col manje kotače čime bi sam automobil izgledao još atraktivnije, no sa druge strane na 17 colnim kotačima kojima je bio opremljen testni primjerak olakšano je penjanje na pločnik kao i silazak na makadam bez bojazni po oštećenje naplataka.

Oduševljenje vanjskim dizajnom ne prestaje ni prilikom ulaska u interijer, odnosno sjedanjem za upravljač. Da, u Hyundajiu su zaista napravili odličan posao te je u odnosu na drugu generaciju ovog popularnog korejskog kompakta vidljiv napredak u svim segmentima. Kvalitetni materijali, mekana plastika čak i na prednjim odnosno stražnjim panelima vratiju jamac su visoke razine kvalitete kao i završne obrade. Neugodnih lupkanja ili cvrčaka nema apsolutno nigdje, te smo uvjereni kako će i nakon višegodišnjeg korištenja forma ostati jednaka današnjoj. Odlična vozačka pozicija, udobna sjedala ne umaraju niti nakon dužih putovanja, a poprilično dobro odmjeren bočni oslonac na sjedalima tijelo drži na mjestu i kod bržih prolazaka kroz zavoje.

Sve je nadohvat ruke i intuitivno posloženo što već pri prvom sjedanju za upravljač vozaču olakšava korištenje automobila i daje osjećaj sigurnosti odnosno pravu domaću atmosferu. 4,2“ središnji display postavljen je vodoravno na središnju konzolu čime podsjeća na neke od premium modela svetog trojstva (BMW serije 1, Audi A3 ili Mercedes A klase) što je još jedan od pokazatelja koliko visoko „cilja“ ovaj „koreanac“. Na upravljaču se nalazi cijeli niz upravljačkih funkcija koji je u testnom primjerku opremljen i grijačima što je odlično u hladnim zimskim jutrima. Testni primjerak je pored toga bio opremljen i tempomatom sa ograničenjem brzine, sustavom upozorenja vozača na umor, automatskim paljenjem dugih svjetala (sustav radi odlično kao i na Hondinim modelima), grijanim prednjim sjedalima, sustavom upozorenja o mogućnosti sudara sprijeda, sustavom upozorenja o napuštanju vozne trake, sustavom pomoći pri kretanju uzbrdo i još nizom raznih sigurnosnih i tehnoloških gadgeta.

Na stražnjoj klupi sjedi se pravilno i mjesta ima za 3 odrasle osobe. S obzirom da je zadržan jednak međuosovinski razmak kao na drugoj generaciji, tanji nasloni prednjih sjedala omogućili su 1.5 cm više prostora za noge straga, dok je obujam prtljažnika narastao sa 379 na 395 l (1300 litara uz preklapanje stražnjih naslona) i zadovoljiti će sve potrebe četveročlane obitelji.

U vožnji, osim estetske privlačnosti važno je spomenuti i odličnu aerodinamiku s koeficijentom otpora zraka od 0,30 što je rezultiralo smanjenjem buke pogtovo pri većim brzinama na autocestama. Dakle, u vožnji na autocesti pa i iznad dopuštenih 130 km/h buka je svedena na minimum i omogućuje normalan razgovor putnika u kabini bez potrebe za povisivanjem tona. Pri nižim brzinama stvara dojam vožnje električnog automobila te je primjetan samo šum guma.

Struktura sa 53% čelika visoke čvrstoće i solidnim udjelom aluminija povećaja je čvrstoću šasije za 20%, a istodobno smanjila masu za 28 kg u odnosu na prethodnika što je uočljivo pri bržim i preciznim prolascima kroz zavoje. Novi i30 gabaritima je blago narastao, pa je tako dužina povećana 4cm (434cm), širina 1.5 cm (179.5), a visina smanjena sa 147 na 145.5 cm. Kod naglog kočenja pri velikim brzinama primjetno je blago zanošenje, no isto je vrlo lako korigira preciznim upravljačem koji uz pomoć električnog servo uređaja daje vrlo dobre povratne informacije sa ceste i omogućuje direktnu komunikaciju vozača sa automobilom. Najveća pohvala ide odličnom 1.6 litrenom dizelašu snage 100 kW (136 KS), koji u svim režimima rada oduševljava svojim uglađenim i tihim radom, linearnim ubrzanjima i prihvatljivom potrošnjom.

Jasno je kako automobil ovakvih gabarita i snage nije jurilica, no uz odličan automatski prijenos stupnjeva (7 brzinski automatski mjenjač – DCT) beztrzajno ubrzava s mjesta do 100 km/h za nešto više od 10 sekundi, a kazaljka brzinomjera zaustavlja se na 2 km/h iznad 200 km/h. Za obiteljski automobil više nego odlično, a sve to uz spomenutu prihvatljivu potrošnju koja nam se za vrijeme testiranja u kombiniranom režimu vožnje kretala ispod 7 litara na 100 prijeđenih kilometara.
Hrvatski zastupnik u svojoj ponudi treće generacije i30 preskočio je baznu opremu, pa je tako u ponudi prvi paket naziva Comfort koji donosi sve bitne sigurnosne sustave te broje gadgete, a naš testni primjerak bio je kao što smo naveli bogato opremljen „najjačim“ paketom opreme Premium Plus čime nas je i poprilično razmazio.

Na hrvatskom tržištu ponuda benzinaca kreće od 114.990 kn, dok dizelaši startaju sa cijenom od 129.900 kn. Svi primjerci imaju 5-godišnje jamstvo bez ograničenja kilometara, a naš testni primjerak sa cijenom od 194.989,99 kn opasno se približio i premium modelima u klasi. S obzirom na odličan motor i prijenos, privlačan dizajn i bogatu opremu opravdano, no može li Hyundai još uvijek na „brdovitom balkanu“ srušiti predrasude o kvaliteti i izvrsnosti Nijemaca!? Preostaje nam samo stvari prepustiti vremenu i uvjeriti se u to!

TEHNIČKI PODACI – Hyundai i30 1.6 CRDi 136 7DCT PREMIUM PLUS – GDFP

Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno
Obujam: 1582 ccm
Provrt i hod: 77,2 x 84,5 mm
Snaga: 100 kW/136 KS pri 4000/min
Moment: 300 Nm pri 1750-2500/min
Mjenjač: 7-stupanjski automatski
Pogon: na sprednje kotače
Dimenzije: 4340 x 1795 x 1455 mm
Međuosovinski razmak: 2650 mm
Masa: 1368 kg
Prtljažnik: 395/1301 l
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga puni
Gume: 225/45 R17
Ubrzanje: 10,6 s
Najveća brzina: 200 km/h
Potrošnja: 4,4/3,9/4,1 l
Potrošnja na testu: 6,9 l
Cijena testiranog modela: 194.989 kn (26.314 eura)