Test: Mercedes-Benz GLA 220d Style Edition

0
16

Njemački premium proizvođač nastavlja filozofiju minimalnog redizajna, a posljednji dokaz tome je crossover Mercedes-Benz GLA.

Na sedmodnevnom testu dokazao je iznimnu atraktivnost pa privlači poglede na svakom uglu, a pritom ima dovoljno off-road gena da se unatoč kultiviranom i šik odijelu ne boji zaprljati svoje trendi čizmice.

Izvana smo jedva uočili drugačija prednja svjetla – bi-xenoni su zamijenjeni LED-icama – nove branike sprijeda i straga te dotjeranu prednju masku, s ušminkanom rešetkom hladnjaka. Bogati paket opreme dodatno je uljepšao Mercedesov najmanji SUV mat crnim 19-colnim aluminijskim naplacima, na što se odlično nadovezala nova Canyon Beige (Kanjon bež) boja, čineći primamljiv koktel za vizualna osjetila.

Što se tiče unutrašnjosti, ako ste se ikada našli za upravljačem Mercedes-Benza A-klase, sve će Vam biti itekako dobro poznato. Ispred vozača je mesnati kožni trokraki upravljač koji odlično leži u ruci, na središnjem stupu se nalaze brojne tipke za upravljanje audio sustavom, bluetoothom, klimatizacijskim sustavom ili grijanjem sjedala, središnja konzola donosi nekoliko držača čaša i pepeljaru, a solidan broj pretinaca za odlaganje povećavaja funkcionalnost. Nažalost, nedostaje dobro mjesto za odlaganje mobilnog telefona, dok godine staža na tržištu otkriva nedostatak ekrana s digitalnom grafikom.

Prednja sjedala su dobro profilirana pa nude solidan bočni oslonac i dolaze s integriranim naslonom za glavu, no namještaju se ručno, što je pomalo neočekivano. Straga se nalaze dva statična sjedala, također s integriranim naslonima za glavu, između kojih je smješteno ‘pomoćno’ mjesto za sjedenje, koje odraslima može poslužiti isključivo za kraća putovanja, ali to nije preporučljivo, jer je u svakom pogledu skučeno.

Testni GLA u opremi je imao sustav kamera od 360 stupnjeva, dobro poznat iz raznih modela Nissana, i parkirne senzore, što će kupci Mercedesovog SUV-a itekako cijeniti, budući da je preglednost slaba, i to ne samo u odnosu na konkurente – Audi Q3 ili BMW X1 – nego općenito. Obzirom da će većina kupaca Mercedes-Benz GLA uglavnom koristiti u gradskim uvjetima, to nije za pohvalu. Kad smo se već dotakli suparnika, valja spomenuti da se s prtljažnikom od 421 l, kojem se pristupa uz automatsko otvaranje vrata, Mercedes ne mora ničega sramiti, no Audi Q3 i gabaritima veći BMW X1 su prilično izdašniji pa nude 460 i 505 litara.

Paleta motorizacije uključuje dvije izvedbe 2,1-litrenog dizelaša te 1.6-litrene i 2-litrene benzince, uz sportsku izvedbu 45 AMG, koja je perjanica ponude. U našem se primjerku očekivano našao vremešni dizelski motor s četiri cilindra koji nudi 170 KS i 350 Nm, dostupnih od prilično niskih 1400 o/min. Time su omogućena trenutna i snažna ubrzanja, posebice kada se 7-stupanjski automatski mjenjač prebaci u S+ način rada. Tijekom normalnog režima rada motor i mjenjač se izvrsno nadovezuju te time pružaju iznimno ugodnu vožnju, iako je motor bučniji nego što bi se od luksuznog modela očekivalo. Obilnijim korištenje zvučne izolacije taj se nedostatak jednostavno mogao riješiti.

Udobnost je u odnosu na sestrinsku A-klasu za razinu viša, čime je prelazak preko gradskih rupa manje osjetan, ali je istovremeno narušena krutost ovjesa, a time i zabava u vožnji. No, to ujedno ne znači i da je nestabilan, samo se naginje više od očekivanja. Budući da se radi o crossoveru s elementima SUV-a mnogi će se zapitati kako se ponaša izvan asfalta. Terenske mogućnosti Nijemci su poboljšati Comfort ovjesom koji dolazi u doplati, a donosi dodatno povišenje karoserije od tla za 30 mm. Također, u ponudi je i 4MATIC verzija s pogonom na sve kotače, no GLA i dalje nije namijenjen za teške terene, već za bezbolno svladavanje previsokih rubnih kamena. Silazak s asfalta mu neće smetati, ali svima je jasno da mu to nije namjena, a i više od 90 posto vlasnika neće ga nikad izvesti izvan regularne prometnice.

Kada su pitanju premium crossoveri, cijena je minus broj jedan, pa je logično da je jednako i kod tvrtke iz Stuttgarta. No, poučeni iskustvom i prodajnim rezultatima, privlačnost najmlađeg segmenta automobila je snažnija i od najštedljivijeg karaktera, stoga će i redizajnirani GLA krasiti kućne prilaze mnogih.

TEHNIČKI PODACI – Mercedes-Benz GLA 220d Style Edition
Motor: 4-cilindarski, turbodizelaš
Obujam: 2143 ccm
Snaga: 130 kW (174 KS) pri 3600 o/min
Najveći okretni moment: 350 Nm pri 1400 o/min
Najveća brzina: 223 km/h
0 – 100 km/h: 7,7 s
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: 7-stupanjski, automatski
Spremnik: 50 l
Dimenzije: 4424/1804/1494 mm
Prtljažnik: 421 l
Masa: 1540 kg
Potrošnja: 7,7 l/100 km
Emisija CO2: 110 g/km
Cijena: 336.932 kuna (45.530 eura)

Tekst i fotografije: Bernard Beneš